کد خبر: ۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در خصوص اختصاص بودجه جهت تکمیل موزه مطبوعات استان گفت: در این خصوص جلسه‌ای برگزار شد، با میراث فرهنگی هماهنگ کردیم و تامین اعتبار انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار هستیم در تلاش هستیم تا پایان سال این کار انجام شود ضمن این که این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

محبوبه السادات هاشمی:

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در خصوص اختصاص بودجه جهت تکمیل موزه مطبوعات استان گفت: در این خصوص جلسه‌ای برگزار شد، با میراث فرهنگی هماهنگ کردیم و تامین اعتبار انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار هستیم در تلاش هستیم تا پایان سال این کار انجام شود ضمن این که این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش گفتارنو، محمدرضا وحیدی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت بیان داشت: سند آمایش استان تصویب شده که در آن اصلاح ساختار اقتصادی از طریق منطقی سازی سهم بخش‌های اقتصادی مهمترین جهت‌گیری سند استان است که باید سهم کشاورزی کاهش و سهم خدمات و معدن و صنعت در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به این که در بخش کشاورزی مهمترین برنامه‌ها، ایجاد و توسعه زنجیره محصولات گلخانه‌ای است افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها در این خصوص تجاری سازی و برندسازی محصول خرما و همچنین گیاهان دارویی است ضمن این که توجه به دامداری و دامپروری نیز مدنظر می‌باشد.

وحیدی به برنامه استان در بخش صنعت اشاره کرد و یادآور شد: تکمیل زنجیره ارزش فولاد، شامل صنایع خودرویی، ساخت محصولات از مواد خامی غیرفلزی، مس و فراورده‌های مسی است.

وی ادامه داد: در بخش خدمات و زیربنایی می‌توان به ارتقای منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و بم به عنوان منطقه لجستیک مکران اشاره کرد همچنین احیای مصوبه محور شرق، احداث آزاد راه یزد-سیرجان-بندرعباس، کرمان-بندرعباس، ارتقای محور یزد-کرمان-بم-زاهدان و همچنین بندرعباس-کرمان-راور-مشهد نیز در دستور کار قرار دارند.

وحیدی گفت: در بخش خطوط ریلی می‌توان به احداث راه‌آهن بم – جیرفت-کهنوج -جاسک و بم-فهرج-چابهار اشاره کرد که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: از برنامه‌های دیگر سند آمایش استان می‌توان به احداث نیروگاه‌های خورشیدی به میزان ۲ هزار مگاوات اشاره کرد که در ۵ شهرستان در دست مطالعه و برنامه‌ریزی است در خصوص سایر شهرستان‌ها هم این سند در راستای سندآمایش استان تدوین می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به مهمترین اقدامات استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآورشد: تولید ناخالص استان در سال گذشته ۴۹۹ هزار میلیارد تومان بوده که این سهم استان از کشور به ۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وحیدی به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۲ درصد به ۸.۶ کاهش پیدا کرده و خوشبختانه  ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

وی ادامه داد: خالص ایجاد اشتغال در استان حدود ۲۰ هزار نفر اعلام شده و در حال حاضر در حوزه اشتغال رتبه شش کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم این درحالی است که خالص اشتغال ۱۵ استان کشور منفی بوده است.

وحیدی از بهبود فضای کسب و کار استان سخن به میان آورد و اذعان داشت: در این حوزه از رتبه ۳۱ به ۱۶ ارتقا یافتیم همچنین کاهش رتبه فضای کسب و کار استان به دو علت اقدام ویژه رفع موانع در فرایندهای اداری و اخذ مجوزهای کسب و کار و استقبال ارباب رجوع دستگاه‌های اجرایی بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور بیان داشت:  مردادماه سال گذشته در سفری که رئیس جمهور به استان کرمان داشتند ۲۹۴ مصوبه با سرمایه‌گذاری حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده که ۳۱ درصد آن در سازمان برنامه بودجه، ۳۱ درصد به صورت تسهیلات بانکی، ۲۳ درصد توسط وزارتخانه‌ها، ۷.۶ درصد صنایع بزرگ استان و مابقی آن از طریق سایر روش‌ها تامین مالی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بخش صنعت و معدن در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ در تولید خودرو تقریبا ۱۲۲ درصد افزایش داشتیم همچنین رشد ۴۸ درصدی در تولید مفتول آهنی و فولادی و در تولید شمش فولادی ۲۶ درصد و آهن اسفنجی ۱۵ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی در خصوص نیروگاه خورشیدی در استان تصریح کرد: بسترسازی برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی از طریق صنایع بزرگ و بخش خصوصی انجام شده و نیز توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ازصنایع و اتصال به شبکه ۹.۶ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود: در جهت افزایش راندمان کشاورزی ۱۴۴۰ هکتار به سامانه نوین آبیاری مجهز شده و احیا و بنا ۷۰ رشته قنات انجام گرفته از دیگر اقدامات در سال گذشته می‌توان به رشد ۳۵ درصدی برداشت گندم و بازسازی ۱۰۵ کیلومتر قنوات اشاره کرد.

وحیدی به حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: با توجه به سند آمایش کشور، استان کرمان در مربع گردشگری ایران قرار گرفته ضمن این که در استان حدود ۷۰۱ اثر تاریخی ثبت ملی، ۶۰ مرکز اقامتی و بیش از ۳۳۷ واحد بوم گردی وجود دارد.

وی افزود: امسال حدود ۲.۵ میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز به استان کرمان سفر کردند که میانگین ماندگاری مسافران در استان کرمان ۲.۴ شب اقامت بوده است.

وحیدی با بیان این که ۲۱ پروژه در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده افزود: کتاب الکترونیکی به نام "دل عالم" برای معرفی استان کرمان به ۵ زبان مختلف تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: در حوزه مسکن، ۵۷۴۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان اقدام شده و ۳۷۲ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل بازسازی گردیده همچنین ۹۶۰۷ واحد روستایی مورد بهسازی و احیای قرار گرفته و ۲۰۰۰ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده است.

وحیدی یادآور شد: در حوزه آب و فاضلاب هزار و ۲۴۰ کیلومتر فاضلاب در شهرهای کرمان، سیرجان و زرند با پیشرفت بیش از ۷۵ درصد اجرا شده همچنین گازرسانی به ۹ شهر و ۳۸۰ روستا انجام شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته دو شهر و ۹۰ روستا به آب شرب دسترسی پیدا کردند که با اجرای این طرح‌ها تقریبا ۸۴ درصد جمعیت روستایی از نعمت آب سالم در استان برخوردار شدند ضمن این که ۲۸ روستای بدون برق در سال گذشته برق‌دار شدند همچنین ۶۰ کیلومتر خط لوله فولادی جهت انتقال آب از خلیج فارس به رفسنجان و کرمان از خط صنعت اجرا شده است.

وحیدی به اقدامات صور ت گرفته در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۹۸ مدرسه در قالب ۸۷۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید و ساخت ۷۲ مدرسه در قالب ۴۶۰ کلاس درس کلنگ‌زنی شد همچنین در حوزه ورزش و جوانان سرانه فضای ورزشی استان به ازای ۱۰۰ نفر در حال حاضر ۵۹ مترمربع است.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان براساس سند آمایش کشور، استان کرمان به عنوان قطب درمانی جهت پشتیبانی از پسکران‌های مکران در نظر گرفته شده و در زمینه نسخه الکترونیک مقام اول را کسب کردیم ضمن این که کرمان به آزمایشگاه ژنتیک مجهز شده است.

وحیدی گفت: ۶۷۰ خدمت توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و فرایند حدود ۵۹۰ خدمت فرایند در دستگاه‌های اجرایی اصلاح و بازنگری شده است.

وی از برنامه‌های دانش بنیان استان سخن به میان آورد و یادآور شد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان به ۹۹ شرکت افزایش یافته است.

وحیدی به ده برنامه استان در سال جاری برای رسیدن به هدف ۷.۵ درصدی رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل زنجیره تولید، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری، خلق منابع با احصا فرصت‌های سرمایه‌گذاری؛ توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، اجرای طرح تحول آموزش عالی در زمینه نیاز بازار کار؛ بهره‌وری، بسترسازی و ایجاد برنامه سالانه اشتغال، مولدسازی دارایی‌های دولت، اقتصاد دیجیتال، اتمام پروژه‌های کلان و تاثیرگذار و پیشران، از جمله برنامه‌های استان برای رسیدن به رشد اقتصادی محسوب می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

پربازدید ها

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)