کد خبر: ۵۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان جزئیاتی را درباره دستگیری و اقدامات گروه تروریستی وابسته به "گروهک ارتش مردمی" در کرمان را اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان جزئیاتی را درباره دستگیری و اقدامات گروه تروریستی وابسته به "گروهک ارتش مردمی" در کرمان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، رحمان جلالی، در آیین اختتامیه نمایشگاه "روایت پیشرفت" و ویژه برنامه روایت امنیت استان کرمان اظهار کرد: جنگ روایت‌ها از راهکارهای خنثی سازیِ جنگ ترکیبی دشمن است.

وی احساس امنیت را بالاتر از امنیت دانست و بیان کرد: راهپیمایی اربعین که تا امروز حدود سه میلیون نفر برای حضور در آن نام‌نویسی کرده‌اند، نوعی از روایت امنیت است. همچنین برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا و ... از دیگر مصادیق هستند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان با تبیین اقدامات نیروهای امنیتی، نظامی، قضایی و انتظامی در ایجاد امنیت در کشور، اظهار کرد: دستگیری گروه تروریستی وابسته به "گروهک ارتش مردمی" در کرمان یکی از روایت‌های امنیت است.

وی افزود: این مورد تروریستی دارای سه جزء اصلی بازیگردانان، بازیگران و بازی خورده‌ها است و در این مورد، جدیدترین شگردهای اطلاعاتی به کار رفته است. زیرا بازیگران و بازی خورده‌ها درگیر این اتفاق بودند و رد پای هیچ یک از صحنه گردانان و بازیگردانان را نمی‌بینیم و اتفاق از طریق بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورد.

جلالی تصریح کرد: اقدامات ایذایی از طریق حریق و انفجار در مناطق مختلف مخصوصا در سه نقطه حیاتی و حساس در دستور کار این گروه تروریستی بود.

وی زمان شکل‌گیری ارتش مردمی کرمان را بعد از اغتشاشات سال گذشته دانست و عنوان کرد: یک صفحه اینستاگرامی توسط فردی به نام شاهین زحمتکش(خواننده رپ) که نام مستعار او شاهین لو است و در سال ۱۳۶۲ در زندان اوین متولد شده و پدر او عضو گروه نفاق بود، ایجاد شد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، گروهک نوپدید ارتش مردمی کرمان را یکی از فعال‌ترین گروهک‌های تروریستی ماه‌های اخیر ذکر کرد و ادامه داد: شاهین در سال ۱۳۹۵ به دانمارک عزیمت می‌کند و سر پل با عنوان سیامک تدین رابط بین شاهین و عناصر کف میدان بوده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام، هسته اولیه این گروهک دستگیر شد و تعداد زیادی بمب‌های دست ساز و کیت‌های الکترونیکی با قدرت انفجار بالا کشف شد. ضمن اینکه ارسال بمب از طریق سرپل انجام می‌شد.

جلالی انفجار مرقد شهید سلیمانی و پمپ بنزین را از اهداف این گروهک برشمرد و اظهار کرد: آنها تا مرحله جاگذاری بمب پیش رفته بودند.

وی با بیان این مطلب که این گروهک پرچم رژیم صهیونیستی را از پل فرهنگیان آویزان و بلافاصله به کانال‌های آن طرف آبی تصاویر را مخابره کردند، افزود: چند هدف این گروهک عملیاتی شد و چند مورد آن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شده است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان تخریب چند دوربین نظارتی در سطح شهر را از دیگر اقدام گروه ارتش مردمی کرمان اعلام کرد و گفت: شعارنویسی و کاغذنویسی از دیگر اقدامات آن‌ها بود.

وی کرمان را امن‌ترین استان کشور در اغتشاشات سال گذشته اعلام و بیان کرد: امنیت این استان حاصل همکاری، هماهنگی و تلاش همه ارکان شورای تامین است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)