کد خبر: ۵۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، رحمان جلالی در نشست خبری با موضوع دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون اجرایی انتخابات، از ۲۶ شهریور ماه برای همه متقاضیانی که پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند، یک پیامک ارسال و افراد می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور وضعیت مدارک خود را مشاهده و مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه صحت‌سنجی مدارک متقاضیان توسط شش مرجع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، افزود: در صورت تأیید مدارک، کد رهگیری برای متقاضیان ارسال و در تاریخ ۲۷ مهرماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام قطعی خود اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان این مطلب که عدم تایید مدارک متقاضیان به معنای عدم احراز صلاحیت آنان نیست، تصریح کرد: افرادی که صحت مدارک آنها تایید نشده، می‌توانند تا تاریخ ۲ مهرماه اعتراض خود را وارد کنند و پاسخ اعتراضات آنها باید نهایتا تا تاریخ ۲۶ مهر اعلام شود و در صورت تایید مدارک، کد رهگیری برای آنان‌ ارسال و ۲۷ مهر ماه می‌توانند ثبت‌نام قطعی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام قطعی متقاضیان فقط به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، عنوان کرد: بیشترین مغایرت مدارک و صحت سنجی مدارک مربوط به وزارت علوم و مدرک تحصیلی متقاضیان است.

جلالی بیشترین پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس را مربوط به دو حوزه انتخابیه کرمان - راور و رفسنجان - انار دانست و افزود: در حال پیگیری هستیم که تمام حوزه‌های انتخابی مجهز به فیبر نوری شوند، اما طبق برنامه‌ریزی در حوزه انتخابیه کرمان و راور، رفسنجان و انار انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و زیرساخت‌های آن نیز در حال آماده شدن است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون تمام دستگاه‌های اجرایی باید با ستاد انتخابات همکاری کنند، خاطرنشان کرد: استان در امن‌ترین وضعیت خود قرار دارد از طرف دیگر اطلس امنیتی استان نیز آماده شده است، همچنین نسبت به حوزه پشتیبانی ایراداتی در دوره‌های قبل وجود داشته‌ است که در حال برطرف کردن مشکلات زیرساختی آن هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان آمادگی لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور را دارد، افزود: صدا و سیما با رویکرد عدالت انتخاباتی به دنبال فراهم کردن یک فرصت مناسب برای همه کاندیدها است که در ادامه اعلام می‌شود.

وی ابراز داشت: هر کدام از کاندیدها چنانچه قصد انجام تبلیغات در خارج از وقت مقرر را داشته باشند، طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

جلالی با بیان این مطلب که شورای نگهبان و هیئت نظارت طبق قانون به وظایف خود عمل می‌کند، افزود: هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت فیبر نوری در شهرستان‌ها با اولویت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها است و در مناطق صعب‌العبور در صورت فراهم نبودن زیرساخت به صورت سیار خدمات ارائه می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر حای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)