کد خبر: ۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه برای خرید بیش از 2500 هکتار گل محمدی بانک کشاورزی در سال جاری تسهیلات پرداخت کرده است ادامه داد: همچنین در سال جاری برای هزار هکتار کاشت زعفران تسهیلات پیش بینی شده است زیرا کیفیت و رنگ زعفران در استان کرمان بسیار بهتر از سایر استان ها می باشد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، " مهدی جهان نجاتی" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در هفته دولت سال جاری، 200 طرح در استان کرمان افتتاح شد که حدود 150 طرح آن از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کرده بودند.

وی با بیان اینکه برای خرید بیش از 2500 هکتار گل محمدی بانک کشاورزی در سال جاری تسهیلات پرداخت کرده است ادامه داد: همچنین در سال جاری برای هزار هکتار کاشت زعفران تسهیلات پیش بینی شده است زیرا کیفیت و رنگ زعفران در استان کرمان بسیار بهتر از سایر استان ها می باشد.

جهان نجاتی همچنین از 153 هزار تن خرید گندم در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی 16 شعبه، تسهیلاتی با مبلغ 1800میلیارد ریال پرداخت  به منظور خرید گندم در سال جاری از سوی بانک کشاورزی اعطا خواهد شد.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: بانک کشاورزی در سال گذشته رتبه اول را در جذب منابع از صندوق توسعه ملی کسب کرد که در این راستا نیز موفق به اجرای چهار هزار و 850 طرح شد که رقم قابل توجهی بوده است.

جهان نجاتی اظهار کرد: بانک کشاورزی در تولید گوشت قرمز 17 درصد، گوشت مرغ 15 درصد، گوشت شتر مرغ 38 درصد، شیر 10 درصد، تخم مرغ شش درصد،عسل 20 درصد،آبزیان پرورشی 37 درصد و تولیدات گیاهی 14 درصد اثر بخشی داشته است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بیش از 34 محصول و54 هزار و 373 نفر بیمه گذار استان زیر چتر حمایتی بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته‌اند تصریح کرد: حق بیمه دریافتی از کشاورزان در تمام بخش ها 277 میلیارد ریال و غرامت پرداختی طی این مدت در بخش دام و طیور بیش از 28 میلیارد ریال و در بخش باغات و زراعت بیش از 868 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: سطح بیمه محصولات زراعی 19 هزار و 720 هکتار می باشد که 68 درصد برنامه آن تحقق یافته و برآورد پرداخت غرامت در این بخش بیش از هشت میلیارد ریال است.

جهان نجاتی تصریح کرد: در بخش بیمه باغات رکورد 94 هزار و 895 هکتار محقق شده که صد درصد برنامه ابلاغی آن تحقق یافته و پرداخت غرامت در این بخش بیش از 860 میلیارد ریال می باشد.

وی بیان کرد: در بخش دام از ابتدای سال زراعی بیش از 519 هزار و 543 واحد دامی تحت پوشش قرار گرفته که در این راستا نیز بیش 22 میلیارد ریال غرامت از سوی بیمه بانک کشاورزی به دامداران پرداخت شده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در بخش طیور نیز بیش از 21 میلیون قطعه طیور نیمچه گوشتی بیمه شده که بیش از پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در بخش آبزیان 587 متر مربع تحت پوشش بیمه قرار گرفته که تا کنون غرامتی در این بخش پرداخت نگردیده است.

جهان نجاتی در پایان با اشاره به وضعیت غیر علمی کشاورزی در استان کرمان بیان کرد: متاسفانه کشاورزی استان کرمان سینه به سینه و نسل به نسل گشته است وبیشتر تجربی می باشد تا اینکه دارای علم و تخصص باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)