کد خبر: ۵۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان کرمان:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این که موزه بسیار بزرگی به صورت منطقه‌ای در جیرفت راه‌اندازی کردیم افزود: برای تکمیل این موزه به اعتبار زیادی نیاز داریم و باید راه‌حل مناسبی برای تامین اعتبار آن و تکمیل پروژه پیدا کنیم.

مهدیه السادات هاشمی:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این که موزه بسیار بزرگی به صورت منطقه‌ای در جیرفت راه‌اندازی کردیم افزود: برای تکمیل این موزه به اعتبار زیادی نیاز داریم و باید راه‌حل مناسبی برای تامین اعتبار آن و تکمیل پروژه پیدا کنیم.

به گزارش گفتارنو، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز چهارم مهرماه با حضور در گلزار شهدای کرمان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و سردار حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: برخی از شهرهای استان کرمان کاملا شهرت جهانی دارد و آثار و پیشینه‌ای که دارند کاملا شناخته شده‌اند و باید حداکثر تلاش را برای شناساندن این آثار به مردم شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان کرمان با پیشینه ارزشمند تاریخی چند هزار ساله به تنهایی یک ایران کوچک است و شناسنامه و هویت ملی ایرانیان است.

وی افزود: جیرفت به لحاظ میراث فرهنگی با قدمت هفت هزار ساله‌ای که دارد برای خود یک مکتب است. جیرفت و جایگاه تمدنی جیرفت کاملا شناخته شده است. امروز اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی بازدید خواهم کرد.

ضرغامی خاطرنشان ساخت: استان کرمان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیادی دارد لذا در حوزه تقویت سرمایه‌گذاری در این زمینه باید با اعتبارات وزارتخانه و همکاری استانداری همفکری کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص موزه‌ها گفت: یکی از مشکلات چهار دهه گذشته این است که در کنار اقدامات بسیار خوبی که انجام شده، در حوزۀ معماری کارنامه خوبی نداریم و در این زمینه بی‌توجهی کردیم و هویت معماری درستی به جامعه معرفی نکردیم لذا تا آسیب‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم در راستای اصلاح آنها اقدامی کنیم.

وی در ادامه سخنانش در خصوص معماری موزه‌ها گفت: دوره‌های مختلف معماری تاریخی منبعث از تفکر است‌ ضمن این که انقلاب اسلامی پدیدۀ بسیار مهمی است که دنیا را زیر و رو کرد اما آیا متناسب با این پدیده انقلاب اسلامی معماری را توانستیم تعریف کنیم؟

ضرغامی گفت: نگاه‌های سوداگرانه و بسازوبفروش و بی‌توجهی به اصالت‌های معماری باعث شده هیچ معماری مشخصی در این سال‌ها نداشته باشیم.

وی یادآورشد: در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی با حضور کارشناسان گوناگون ایده‌ها و مدل‌هایی در حال طراحی و ارائه است تا بتوانیم نگاه درست و عمیقی در ساخت‌وسازها به معماری ایرانی اسلامی داشته باشیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گفت: گلزار شهدای کرمان، یک محل کاملا بین‌المللی است بنابراین باید تابلوهای منقش به سخنان این سردار بزرگ به زبان‌های مختلف مثل انگلیسی و عربی در اینجا نصب شود.

وی یادآورشد: سردار سلیمانی بهترین عنوان را برای خودش سرباز می‌دید چند وقت پیش یکی از دوستان می‌گفت وزیر قبلی ژنرال بود وزیر جدید سرهنگ هست گفتم اگر کسی به شما گفت بگویید وزیر جدید سرباز است با این تقسیم‌بندی‌ها اختلاف ایجاد نکنیم سرباز بالاترین مقام است.

ضرغامی گفت: مکتب سلیمانی یعنی خدمت بی‌ریا به مردم است حفظ مردم خارج از رنگ‌ها و سلیقه‌ها جریان‌ها و نگاه‌های سیاسی مختلف ایجاد وحدت و همراهی همه مردم در کنار هم پیام همگرایی پیام شهید سلیمانی است به خصوص امروز که ما مشکلاتی از این دست در کشور داریم نگاه سردار سلیمانی پیداست جوانانی که در حال حاضر در کشور داریم ظاهری متفاوت دارند اما همه آنها فرزندان ما هستند و نسبت به همه آنها مسيولیت داریم همه در کنار هم برای سربلندی کشور باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: این مسأله کوچکی نیست این نگاه را بعضی‌ها ندارند البته آدم‌های خوبی هستند ولی این نگاه را ندارند بعضی‌ها هم ادعا می‌کنند سردار سلیمانی سردار بزرگ نظامی است ولی در حوزه ایدوئولوژیک و مسائل سیاسی باید طور دیگری فکر کرد که نگاه غلطی است و بعضاً در جامعه ما گفته می‌شود.

ضرغامی یادآور شد: سردار سلیمانی بدون تردید مکتب است و اگر ما بخواهیم ادای احترام کنیم باید سردار را بشناسیم و سردار را ارزیابی کنیم راه نجات کشور ادامه مکتب سلیمانی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)