کد خبر: ۵۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی بم:
رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار جذب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار جذب شده است.

به گزارش ایرنا، علی صدیقی اظهارداشت: ۸۰ پروژه بهداشتی نیمه تمام در شهرستان‌های شرقی استان کرمان وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها از سال ۹۴ تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

وی افزود: نخستین برنامه ما در بخش عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی است که برخی از آنها هنوز آغاز نشده‌اند به طور مثال در هر شهرستان شرق استان کرمان چهار خانه بهداشت ۹۰ متری باید احداث شود که عملیات ساخت آنها هنوز آغاز نشده است.

صدیقی اظهارداشت: طبق رایزنی‌های به عمل آمده تا پایان سال جاری حدود ۴۰ طرح از پروژه‌های بهداشتی نیمه تمام شرق استان کرمان تکمیل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت:  ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری برای احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم در نظر گرفته شده که تاکنون بعد از گذشت یک سال و نیم فقط ۱۲ درصد اعتبار آن جذب شده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان مربوط به شرکت مادرتخصصی و از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و پیمانکار نیز توسط همین شرکت انتخاب شده و دانشگاه علوم پزشکی فقط در این پروژه بهره‌بردار است و هیچگونه دخل و تصرفی در وضعیت عمران آن ندارد.

صدیقی بیان کرد: از اعتبار در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت بوده و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر آن از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه بوده است.

به گفته وی اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان بم باید طی مدت سه سال به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شد که از برنامه زمانبندی حدود یک سال و نیم عقب است و با گذشت یک سال و نیم تنها ۱۲ درصد اعتبار یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است طی ۶ ماه پایان سال بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم تا پروژه پیشرفت بهتری داشته باشد.

صدیقی عنوان کرد: این پروژه با قراردادی که پیمانکار دارد از لحاظ ساختمانی و بدون تجهیزات با اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر تکمیل می‌شود و اگر ۵۰۰ میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کند پروژه ۹۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ۱۲ درصد اعتبار جذب شده نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه بودجه بوده است و وزارت بهداشت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای احداث این طرح در نظر گرفته که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: اگر پیمانکار قرارداد خود را فسخ کند و این پروژه مجدد وارد مناقصه شود با اعتباری بالغ بریک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه بسته می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت پزشک خانواده شهری انتخاب شده که باید در سطح شهر ۳۰ پایگاه بهداشتی داشته باشیم و به ازای هر سه هزار شهروند بمی یک پایگاه بهداشتی به همراه یک تیم بهداشتی پزشک خانواده به منظور ارائه خدمات مستقر شود.

وی توضیح داد: تاکنون ۲۴ تیم بهداشتی در شهرستان بم تشکیل شده اما در برخی از مراکز جامع سلامت ما به دلیل کمبود فضا چهار تیم مستقر شده‌اند و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به الحاق اورژانس بیمارستان پاستور بیان کرد: پروژه توسعه اورژانس پاستور ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبقه اول آن به پاستور الحاق پیدا می‌کند و طبقه دوم آن بخش انژیوگرافی، اتاق عمل قلب و آی سی یو قلب است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

صدیقی اظهارداشت: اورژانس پاستور بم جزو سه اورژانس شلوغ کشور است که یکی از دلایل آن هم قرار گرفتن آن در جاده ترانزیتی و تک بیمارستانی بودن شهرستان بم است.

صدیقی با اشاره به بهره‌وری و ساماندهی نیروها تصریح کرد: بهره‌وری در سیستم دانشگاه علوم پزشکی بم آغاز شده و تاکید بر این است تا از منابع مالی و انسانی موجود استفاده بهتری داشته باشیم که در همین ارتباط بحث بهره‌وری را در سطح دانشگاه را آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: در زمینه نیروی انسانی نیز بهره‌وری آغاز شده که بی‌شک تبعاتی نیز خواهد داشت اما در ستاد دانشگاه در برخی از قسمت‌ها طبق چارت وزارتخانه و دانشگاه شاید پنج نیرو نیاز بوده اما تا دوبرابر یا بیشتر نیرو وجود دارد در صورتی بسیاری از محیط ها با کمبود نیرو مواجه هستیم.

صدیقی افزود: در برخی جاها ممکن است تعداد زیادی پرستار و ماما یا نیروهای عملیاتی وجود داشته باشد اما در ستاد مستقر شده‌اند در صورتی که مکان‌های عملیاتی ما با کمبود نیرو روبرو هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)