کد خبر: ۵۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
پخت بیش از 30 نوع نان در جشنواره ملی نان در کرمان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به آغاز جشنواره ملی نان در استان کرمان و بازدید از غرفه‌های این جشنواره گفت: یکی از اهداف جشنواره نان معرفی نان‌های سرزمینی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به آغاز جشنواره ملی نان در استان کرمان و بازدید از غرفه‌های این جشنواره گفت: یکی از اهداف جشنواره نان معرفی نان‌های سرزمینی است.

به گزارش ایسنا، امیر حسن‌زاده صبح امروز ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره نان در این سطح برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی از ۲۲ استان در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: مردم با شرکت در این جشنواره با انواع نان‌های ایران و استان کرمان آشنا می‌شوند؛ همچنین معرفی نان کامل و آشنایی با فرآیند تولید نان کامل از دیگر اهداف جشنواره ملی نان استان کرمان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: نان کامل به‌ صورت سنتی و با آرد مرغوب پخت می‌شود و مزایای بسیاری برای سلامت بدن دارد و در شهر کرمان فرهنگ پخت و مصرف نان کامل آغاز شده و باید به ادامه این روند کمک کنیم.

معاون استاندار از نمایش ماشین‌آلات تولید نان از استان‌هایی مانند اصفهان در جشنواره ملی نان استان کرمان خبر داد و یادآور شد: همچنین در این جشنواره دستگاه مخصوص نان کُرنون از نان محلی شهرستان شهربابک استان کرمان به‌نمایش درآمده است؛ ضمن اینکه بخشی از جشنواره ملی نان استان کرمان به معرفی و عرضه نان‌های ویژه برای بیماران خاص مانند بیماران دیابتی و پی‌کی‌یو اختصاص یافته است.

وی در ادامه با تبریک هفته وحدت و با اشاره به حضور اقوام مختلف از استان‌های کشور در جشنواره ملی نان استان کرمان تصریح کرد: با حضور در غرفه‌ها و یا سیاه‌چادرهای برپا شده در جشنواره با اقوام مختلف از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یا سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کردیم. این جشنواره یکی از مصداق‌های وحدت بین مردم ایران است.

حسن زاده گفت: توقع ما این است در دوره‌های بعدی جشنواره ملی نان شاهد برگزاری پنل‌های تخصصی‌تری در حوزه نان باشیم و دانشگاهیان و متخصصان طب سنتی به جشنواره بیایند و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه از مدیرکل غله استان کرمان خواستم تا دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم تا این جشنواره در استان بماند، افزود: وجود بیش از ۳۰ نوع نان در استان کرمان یکی از ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان در استان است.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه نان در استان‌های مختلف استقبال خوبی از میزبانی کرمان برای برگزاری جشنواره ملی نان داشتند، تصریح کرد: همچنین استقبال مردم کرمان از نخستین روز برگزاری جشنواره خوب بود.

حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: هر جشنواره‌ای که برگزار می‌شود، اقتصاد گردشگری را با خودش برای میزبان به‌ همراه دارد.

وی ادامه داد: جشنواره ملی نان استان کرمان نیاز به معرفی دارد و در لایه دوم و سوم جشنواره ملی نان این ظرفیت برای ورود مسافر از سایر استان‌ها وجود دارد ضمن اینکه شرکت‌کنندگانی از ۲۲ استان به کرمان آمده‌اند که هم خودشان می‌توانند رونق اقتصادی را بیاورند و هم اینکه مبلغ کرمان باشند.

معاون استاندار کرمان گفت: برگزاری جشنواره ملی نان استان کرمان نتیجه یک کار تیمی توسط گروه‌های مردمی فعال در حوزه نان و دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، شورای شهر، شهرداری، فرمانداری و اداره کل غله استان کرمان است و اتاق اصناف کرمان نیز پای کار آمد و امیدواریم این جشنواره موجب افزایش سلامت مردم و ایجاد شادابی و نشاط در جامعه شود.

گفتنی است جشنواره ملی نان کرمان ۱۱ تا ۱۴ مهرماه جاری ساعت ۱۵ تا ۲۱ در پارک شورا در شهر کرمان برگزار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

پربازدید ها

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)