کد خبر: ۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان:
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: امنیت مهمترین مولفه سرمایه‌گذاری است و باید سلاح‌ها در شرق استان جمع‌آوری شوند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: امنیت مهمترین مولفه سرمایه‌گذاری است و باید سلاح‌ها در شرق استان جمع‌آوری شوند.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سیدمهدی قویدل در نشست با جمعی از سران طوایف فعال در شرق استان اظهارداشت: در شرق استان برخی از رفتارهای خشن که به واسطه استفاده از سلاح رخ می‌دهد که بعضا توسط جوانان نا آگاه اتفاق می‌افتد، می‌طلبد که با ورود سران طوایف و آگاهی افراد از عواقب سوء آن، از این مشکلات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت مهم‌ترین مولفه سرمایه‌گذاری است، افزود: با جمع‌آوری سلاح‌ها در شرق استان، باید ایجاد امنیت کنیم تا بتوانیم سرمایه‌گذارها را جذب و از توانمندی‌های مردم منطقه در زمینه‌های مختلف که ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد در جهت اشتغالزایی و کاهش جرائم آسیب‌ها استفاده نماییم.

قویدل با اشاره به اینکه نفوذ و قدرت ایران در منطقه و جهان قابل توجه است، خاطرنشان کرد: امروزه بیش از ۳۰۰ رسانه فارسی زبان بر علیه ایران سیاه‌نمایی، برنامه‌سازی و تولید محتوا می‌کنند تا قدرت ایران را به چالش بکشند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: ایران یک کشور کاملا قدرتمند در بحث علمی، نظامی، نانو، دانش‌بنیان، صنایع و معادن و... است و همین برتری‌ها نیز باعث این شده که دشمنان تحریم‌ها و اهداف شوم خود را برای این کشور اعمال کنند.

قویدل با اشاره به جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، ترور برخی شخصیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، بیان داشت: علاوه بر موارد ذکر شده، دشمن هم اکنون جوانان و نسل جوان را مورد تهاجمات فرهنکی قرار داده تا از این طریق به آنها آسیب وارد کند.

این مقام قضایی با بیان اینکه دشمن قصد ایجاد شکاف بین مردم به ویژه جوانان و نظام را دارد، ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته ما دیدیم همه آنهایی که پنهان و آشکار با ایران دشمنی داشتند، علیه ایران بسیج شدند تا در براندازی نظام کمک کنند ولی فکر نمی‌کردند که کشور ایران مردمی هوشیار دارد و میلیون‌ها نفر نیز مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی، محاسبات آنها کاملا اشتباه از کار درآمده است.

قویدل با تاکید بر اینکه، دشمن برنامه‌ریزی کرده تا سلاح و مهمات در منطقه زیاد شود، گفت: اعتقاد داریم که خیلی از مسائل و آسیب‌ها و مشکلات را باید توسط مردم حل کرد و با استفاده از ظرفیت سران طوایف و ریش سفیدان نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ قانون مداری گام برداشت.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان تاکید کرد: پشت خیلی از آسیب‌ها و جرائم جامعه اعم از قاچاق سوخت، ورود اسلحه به کشور، ورود اتباع غیرمجاز و... اهداف دشمنان است همانگونه که شاهد بودیم در چند ماه اخیر در برخی نقاط استان تیم‌های تروریستی دستگیر شده‌اند که مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی دشمن بوده‌اند.

این مقام قضایی افزود: دشمن هدف دارد تا فرصتی برای افراد و جوانانی که اهلیت داشتن مجوز سلاح را ندارند ایجاد کند تا آنها را مسلح کند و جوان‌ها را مورد سواستفاده قرار داده و یا به سمت افکار مغرضانه خود، سوق دهد.

به گفته وی، ما نباید اجازه دهیم که دشمن در سنت‌های حسنه‌ای که بین طوایف وجود دارد مانند، احترام گذاشتن به ریش سفید و بزرگ طایفه، نفوذ کند و با تفرقه‌افکنی موجبات پیاده‌سازی اهداف خود را فراهم کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه به طرح جمع آوری سلاح و رواج صلح و سازش اشاره کرد و از ثبت نام در سامانه‌ جامع مردمی (سجام) سخن به میان آورد و ادامه داد: مردم باید با ثبت‌نام در سامانه جامع ارتباطات مردمی(سجام) به عنوان دیده‌بان پیشگیری، مسائل، مشکلات، آسیب‌ها و مطالبات قانونی جامعه را از طریق این سامانه به مسئولین قضایی استان منعکس کنند.

وی در ادامه گفت: شرکت در انتخابات پیشرو بسیار مهم است و با هوشیاری و بصورت کامل و مشارکت چشمگیر نیز بدون شک، دشمن از نقشه های خود نا امید خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)