کد خبر: ۵۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس ستاد انتخابات استان در پاسخ به سوال گفتارنو:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص این که آیا امکان جابجایی حوزه انتخاباتی توسط داوطلبین در این دوره وجود دارد گفت: نه وجود ندارد این آیین‌نامه باید ابلاغ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص این که آیا امکان جابجایی حوزه انتخاباتی توسط داوطلبین در این دوره وجود دارد گفت: نه وجود ندارد این آیین‌نامه باید ابلاغ شود.

رحمان جلالی که در جمع اصحاب رسانه سخن می‌گفت در پاسخ به سوال خبرنگار گفتارنو در خصوص جابجائی حوزه انتخابیه توسط نامزدها در قانون جدید گفت: نامزدها در مرحله ثبت‌نام قطعی می‌توانستند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند؛ در عین حال باید آیین نامه جدید هم  بیاید.

وی بیان داشت: از ابتدای بیست و هفتم که فرایند نام‌نویسی انجام شد بین ۹۵۸ نفری که مدارکشان مورد تایید قرار گرفت جمعا ۶۴۳ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند که ۵۶۲ نفر آقایان هستند و ۸۱ نفر خانم‌ها یعنی 87 درصد آقایان و 13 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

ویبا بیان این که از تعداد ثبت نامی‌ها 95 نفر با مدرک دکترا و 25 نفر با مدرک کارشناسی وجود دارند افزود: کمترین رده سنی بین 30 تا ۳۵ سال  که شامل ۸۲ نفر و بیشترین رده سنی 71 تا ۷۵ سال که شامل ۵ نفر در کل استان می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: از امروز بحث بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات به محض این که داوطلب اطلاعاتش تکمیل می‌شد و ثبت نهایی می‌شد به مدت 10 روز بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود و باید نتیجه صلاحیت‌ها به هیئت نظارت اعلام شود و به مدت یک هفته ستاد بررسی تبلیغات به ریاست استاندار تشکیل می‌شود.

جلالی خاطرنشان ساخت: ششمین دوره انتخابات خبرگان همزمان با دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه همزمان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از 14 آبان‌ماه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت 7 روز ثبت‌نام صورت می‌گیرد که باید به صورت حضوری انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: داوطلبان به سه طریق فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور یا فرمانداری قم می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی افزود: در قانون جدید انتخابات حوزه انتخابی باید یک ماه قبل از شروع فرایند تبلیغات باید تمامی دستگاه‌های اجرایی لیست تمام اموال و امکاناتی که باید در اختیار تبلیغات خود قرار گیرند را به هیات بررسی تبلیغات به ریاست استاندارتشکیل می‌شود اعلام کنند.

جلالی تصریح کرد: داوطلبین انتخاباتی امسال به غیر از تبلیغات حضوری می‌توانند تبلیغات مجازی هم داشته باشند به شرط اینکه آدرس تارنمای خود را به فرمانداری‌ها اعلام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان داشت: بیشترین ثبت‌نام قطعی داوطلبان استان کرمان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ثبت‌نام 187 نفر در حوزه انتخابیه کرمان و راور است بعد از آن 81 نفر از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار همچنین 70 نفر از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان، حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه 68 داوطلب، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر 55 نفر، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد52 نفر ، 48 نفر از حوزه انتخابیه شهربابک، 44 نفر از حوزه انتخابیه کهنوج، رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج و فاریاب و 38 داوطلب از حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی یادآور شد: تاکنون 12 جلسه ستاد انتخاباتی برگزار شده ضمن این که تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و ایمن در کرمان اندیشیده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)