کد خبر: ۵۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات جدید از سوی این پلیس خبر داد و گفت که طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منزل و ارائه گواهینامه یک روزه موتورسیکلت اجرایی شد.

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات جدید از سوی این پلیس خبر داد و گفت که طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منزل و ارائه گواهینامه یک روزه موتورسیکلت اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر از صدور گواهینامه دو زبانه رانندگی برای متقاضیان خبر داد و اظهارداشت:  براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی کشورمان در ۷۲ کشور دیگر معتبر است و در مورد پذیرش گواهینامه در ۱۳ کشور نیز درحال رایزنی و پیگیری هستیم. در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم. الزامی در دریافت گواهینامه دو زبانه وجود ندارد و به زودی سامانه درخواست آن فعال می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از اجرای طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌ها خبر داد و گفت: گواهینامه سفید برای رانندگان خوب، گواهبنامه نقره‌ای برای رانندگان خیلی خوب و گواهینامه طلایی برای رانندگان عالی صادر می‌شود. البته این طرح فقط در رنگ‌بندی خلاصه نمی‌شود و یکسری تسهیلات نیز برای این رانندگان در نظر گرفته خواهد شد که از جمله آن می‌توان تخفیف در جرایم قبلی و ... اشاره کرد که البته نیازمند تصویب مجلس است.

وی از اجرای طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منازل خبر داد و گفت: این طرح به شکل آزمایشی در تهران اجرا می‌شود و بعد از آن به شکل سراسری اجرا شده و خدمات تعویض پلاک در محل نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی در این طرح که به صورت آزمایشی از تهران آغاز می شود ون‌های پلیس راهور برای فرایند تعویض پلاک به در منزل متقاضیان مراجعه می‌کنند و متقاضیان با مراجعه به سامانه سخا اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست خدمت می‌کنند و پس از آن تیم پلیس راهور برای انجام  تعویض پلاک خودرو به در منزل فرد مراجعه و کلیه خدمات در همان مکان ارائه می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت نیز گفت: طبق آمارهای ما حدود ۶.۵ میلیون نفر از راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی هستند که این افراد باید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند. با بررسی متوجه شدیم ۸۵ درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، از این وسیله برای امرار معاش ‌و گذران زندگی استفاده می‌کنند. از طرفی شرکت در کلاس‌های آموزشی هم برای موتورسیکلت‌سواران زمان‌بر ‌و هزینه‌بر است به طوریکه هزینه صدور گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: ما طرح گواهینامه یک روزه را برای متقاضیان و مالکان موتورسیکلت اجرا کردیم در این طرح تقریبا یک سوم هزینه آموزشگاه‌ها دریافت می‌شود و فرآیند صدور گواهینامه یک روزه انجام می‌شود. این طرح در ۵۸ شهر از ۱۵ استان کشور اجرایی شده و به زودی در سراسر کشور نیز ارائه می‌شود.

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشک قانونی گفت: ۸.۳ درصد افزایش جانباختگان تصادفات را در شش ماهه امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم‌.

هادیانفر به عملکرد و اقدامات انجام شده برای طرح‌های ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و خالی شدن پارکینگ‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۷۰ هزار موتورسیکلت که قابلیت ترخیص ندارند و فرسوده هستند همچنان در پارکینگ‌های کشورند که این موتورسیکلت‌ها باید اسقاط شود؛ چرا که دیگر مالکان هم تمایلی برای ترخیص این وسایل نقلیه ندارند.من از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم که در این خصوص با پلیس همکاری کند.

رییس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلانشهرها و جاده‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی دو وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم. سوال اینجا که باید بپرسیم سرانه وسایل نقلیه عمومی به ازای هر ایرانی چقدر است؟

هادیانفر با اشاره به طرح جدید واردات خودرو و فقدان سرانه برای تولید خودرو داخلی گفت: متاسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت و در حوزه آلودگی هوا هم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، الان یک نیسان با ۷۰ سال سن هم می‌تواند به شرط داشتن گواهی معاینه فنی پلاک دریافت کند. ما از دولت خواستیم که سن فرسودگی خودرو را اجرایی کند و موافقت‌هایی هم صورت گرفته است. اما بهتر است سن فرسودگی به قانون تبدیل شود تا دیگر امکان لغو آن وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا در باره تغییر در کیفیت خودروهای تولید داخل نیز اظهارکرد:‌ حتی یک پیچ نیز در این خصوص تغییر نکرده است و همین واکنش را از من داشته باشید. ما جلسات متعددی در این خصوص داشتیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)