کد خبر: ۵۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس قوه قضائیه در جمع فعالان اقتصادی استان کرمان:
رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز دهم آبان ماه در نشست مشترک با نمایندگان صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان کرمان با بیان این پرسش که آیا نقش تولید برای همه مسئولین شناخته شده است؟ گفت: اگر نقش آن را ندانیم نمی‌توانیم موانع را رفع کنیم و بنده معتقدم که نقش تولید مجهول است.

رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز دهم آبان ماه در نشست مشترک با نمایندگان صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان کرمان با بیان این پرسش که آیا نقش تولید برای همه مسئولین شناخته شده است؟ گفت: اگر نقش آن را ندانیم نمی‌توانیم موانع را رفع کنیم و بنده معتقدم که نقش تولید مجهول است.

به گزارش گفتارنو، حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای با طرح پرسش دیگری افزود: در این شرایط نقش تولید و اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی برای مقابله با این جنگ ترکیبی و برای رفع این تحریم‌های ظالمانه چقدر است؟ باید بگویم که اگر می‌دانستیم در وضع قوانین، مقررات و روش‌ها، برخوردها و کارهای حقوقی و غیرحقوقی متفاوت بودیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: چه کسی باید نقش اقتصاد را بیان کند و میزان سهم و جایگاه آن را در کشور مشخص کند؟ دخیل بودن اقتصاد در امنیت به چه است؟ معتقدم مسائل اقتصادی، فرهنگی و امنیتی با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر امنیت نباشد اقتصاد مشکل دارد برعکس آن هم اگر اقتصاد و معیشت و تولید نباشد در مسئله امنیت، فرهنگ و اجتماعی تاثیرگذرا است.

اژه‌ای خاطرنشان ساخت: بارها این سوال را از خودم می‌پرسم که بنده اگر تجربه‌‌ای داشته باشم در حوزه حقوقی است و در مسائل اقتصادی به طور خاص تجربه‌ای ندارم و بعضی از مسئولان دیگر هم به همین ترتیب هستند پس چگونه باید از متخصصان هر امر در آن زمینه کمک گرفت.

وی با بیان این که در اینجا اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ها و متولیان صنوف چه نقشی در تبیین مسائل و کار کارشناسی و پشتیبانی و بیان و رفع موانع دارند گفت: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

اژه‌ای یادآور شد: در استان کرمان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد اما سوال اینجاست که چرا استان کرمان با این همه ظرفیت و تنوع اقلیم با وجود مسوؤلان عالی و رده بالایی که در رده‌های مختلف از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر و ... در کشور طی دوره‌های مختلف حضور داشته‌اند و هنوز هم در برخی از رده‌ها وجود دارند، نتوانسته‌ برخی از مشکلات را برطرف کنند، چرا این ارتباط بین فردی که در میدان هست و با فردی که پشت کرسی‌‌های مسئولیت می‌نشیند، تعامل و ارتباط برقرار نشده است.

اژه‌ای به سخنان فعالان اقتصادی کرمان اشاره کرد و یادآور شد:عدم نداشتن برنامه‌ریزی در جهت فعالیت‌های اقتصادی از جمله مشکلاتی است که فعالین اقتصادی مطرح کردند، به این دلیل که نمی‌دانیم فردا صبح چه مقررات جدیدی می‌آید و یا با تغییر دولت و مدیران آیا این برنامه‌ها تغییر می‌کند.

رییس قوه قضاییه گفت: برخی از مشکلات مثل سیل، زلزله و ... قابل پیش‌بینی است که ریسک آن را می‌پذیریم اما بعضی از مشکلات قابل پیش بینی نیست که امروز به فعالین اقتصادی ما تحمیل شده است.

وی به سخنان یکی از مدیران استان مبنی بر این که مدیر سالم و جسور دغدغه‌اش بیشتر از مدیر سالم محتاط است اشاره کرد و بیان داشت: جسارت را از مدیران نگیرید که یکی از مشکلاتی است که به قوه قضائیه برمی‌گردد.

وی افزود: اگر مشکلی برای یکی از مدیران پیش بیاید قبل از اینکه با خود مدیر در خصوص مشکل و رفع آن مذاکره کنیم و علت را جویا شویم حکم جلب او را صادر می‌کنیم و حیثیت و اعتبار فرد را زیر سوال می‌بریم که بار مشکلات زیادی برای فرد به وجود می‌آید در حالی که باید این مشکل را با همکاری مجلس و دولت و قوه قضائیه برطرف کنیم.

اژه‌ای تصریح کرد: تولیدکننده ما برای محصولات خود باید بازار داشته باشد لذا اگر نمی‌تواند محصولات خود را عرضه کند دچار مشکل می‌شود زیرا این مشکلات به دلیل یک اشتباه در محاسبه به وجود می‌آید که موجب جریمه چند هزار میلیاردی خواهد شد.

رییس قوه قضاییه گفت: اتاق بازرگانی، تعاون و صنوف مگر وکیل و معاونت حقوقی ندارند؟ آیا معاونت‌های حقوقی کارشان را درست انجام نمی‌دهند.

وی افزود: آیا قرارداد درست بسته نمی‌شود و یا درست دفاع نمی‌شود ضمن این که اگر واحد تولیدی، واحد حقوقی فعال و با وجدان آشنا به کار داشته باشند می‌تواند دفاع درستی از آنها انجام شود و  کارها بهتر انجام خواهد شد.

اژه‌ای اذعان داشت: هر اقدامی که برای رفع مشکلات در کرمان برعهده دارم را به رئیس کل دادگستری استان کرمان تفویض می‌کنم و هر مقدار که بتوانید مسائل را به صورت صلح و سازش حل کنید از آن حمایت می‌کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)