کد خبر: ۵۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان به انتقال و جابجایی زندان کرمان اشاره کرد و گفت: جزو وظیفه و برنامه داریم که همه زندان‌های استان‌ها خارج از شهرها انتقال یابند اما باید بودجه لازم فراهم شود و این مساله به سرعت انجام نمی‌شود و برای این مهم نیاز به هماهنگی با برخی از دستگاه‌ها دارد.

رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان به انتقال و جابجایی زندان کرمان اشاره کرد و گفت: جزو وظیفه و برنامه داریم که همه زندان‌های استان‌ها خارج از شهرها انتقال یابند اما باید بودجه لازم فراهم شود و این مساله به سرعت انجام نمی‌شود و برای این مهم نیاز به هماهنگی با برخی از دستگاه‌ها دارد.

به گزارش گفتارنو، حجت‌‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: مگر نمی‌گویید نباید امنیت جامعه بر هم بخورد خودمان کاری نکنیم که در زمین دشمن بازی کنیم گاهی مطالبی بدون استناد گفته می‌شود که این مساله امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زند.

وی ادامه داد: کدامیک از مسئولان بزرگ شما فسادش ثابت شده و با او برخورد نشده است مقابله با فساد جزو افتخارات نظام است و هیچ ابایی در برخورد نداریم و هیچ تبعیضی نداریم.

محسنی اژه‌ای گفت: ارتباط با نخبگان و دانشجویان باید بیشتر انجام شود هرچند با طیف‌های مختلف نخبگان و دانشجویان جلساتی داشتیم.

وی یادآور شد: در دیوان عدالت اداری اگر ملاک قانون نباشد و سلیقه‌ای عمل کنیم تبعیض می‌شود و اگر بخشنامه و مقرری برخلاف قانون صادر شده اعلام کنید تا ابطال شود.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: امروز ناهنجاری‌های مختلفی اجتماعی داریم مخصوصا در حیطه عفاف و حجاب و بسیاری از این جرایم مشهود است. سال گذشته نیز عنوان کردم با قوانینی که در حال حاضر داریم با برخی ناهنجاری‌ها نیروی انتظامی و دستگاه قضا می‌تواند برخورد کند.

وی همچنین عنوان کرد: تنها یاد شهدا کافی نیست بلکه باید هدف شهدا را گرامی بداریم و ایثارگران و خانواده رنج‌های فراوان برده‌اند ما امروز مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

محسنی اژه‌ای به اتفاقاتی که در فلسطین در حال رخ دادن است اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده شهدا خوب می‌دانند که این بمباران و شرارت‌های جریان صهیونیستی غاصب در تاریخ کم سابقه است و طی چند روز چند هزار کودک و زن را شهید و هزاران نفر را مجروح کردند و مردمی که در فشار این بمباران‌ها هستند و همه محدودیت‌های (آب و برق، دارو و غذا) برای مردم غزه اعمال کرده‌اند.

رییس قوه قضاییه گفت: اگر چه حاج قاسم در بین ما نیست اما جای او خالی نیست و روح ایشان در تک تک جریانات مقاومت وجود دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و مدیریت می‌کرد بسیار لذت بخش بود.

وی با تبریک به مناسبت توفیق ورزشکاران پاراآسیایی گفت: ورزشکاران جانباز و معلول که در رقابت‌های اخیر پاراآسیایی مدال‌های رنگارنگی را به دست آوردند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوردند خانمی که باحجاب روی سکو رفت و کلماتی که افراد بر زبان آوردند، افتخارآمیز بود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به ۸ آبانماه به عنوان روز نوجوان یادآور شد: ما مدیون شهید فهمیده‌ها هستیم، آمریکا جنایات زیادی به کشورهای مختلف و ایران کرد و امروز رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنایت‌هایی را در غزه انجام می‌دهد.

وی در خصوص سخنان مولوی عبیدالله شهیکی نماینده سران طوایف اظهار کرد: توصیه وی به وحدت و اجتناب از تفرقه، آثار ایثارگری‌هاست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان امام جمعه کرمان در خصوص تضمین مصوبات شورای راهبردی خاطرنشان ساخت: هر مقداری که می‌توانید در جهت خدمت به مردم، ارتقاء استان، برخورد با ناهنجاری‌ها و مفاسد بدون تعویض، استیفای حقوق مظلوم بیشتر خدمت کنیم و ضمانت اجرایی را انجام دهید اگر اختیارات مربوط به من است اختیار را به رئیس دادگستری تفویض می‌کنم.

محسنی اژه‌ای در خصوص مسائل ایثارگران گفت: پیگیری کنید تا مفاد این تفاهم‌نامه در استان کرمان اجرا شود بنده خودم پیشنهاد دادم که تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و قوه امضا شود که بالاخره امضا شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان دارای شورای راهبردی بسیار با انگیزه و حساب شده است که عقبه کارشناسی قوی در اختیار دارد و همه همت آن در خرد جمعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیداد سلیمانی بیان داشت: ریاست دادگستری و دادستان کرمان عضو شورای راهبردی استان است لذا تصمیماتی در این شورا گرفته می‌شود که موجب برون رفت استان از مشکلات می‌شود و نیاز به اختیاراتی دارد که تقاضا می‌شود این اختیارات را به استان واگذار کنید.

مولوی عبیدالله شیهکی‌راد نماینده طوایف نیز در این جلسه ضمن محکومیت و تسلیت بابت کشتار وحشیانه مردم فلسطین گفت: سران طوایف در استان کرمان سرشان بالاست، کرمان در اغتشاشات نمره عالی گرفت. اتحاد و وحدت استان کرمان مثال زنی است.

وی افزود: حمایت و دفاع خود از مردم فلسطین را اعلام می‌کنیم و اگر حاکمیت اجازه دهد از همین لحظه به کمک مردم غزه می‌رویم و از اسرائیل اعلام برائت می‌کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)