کد خبر: ۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نامزدها وظیفه دارند خود را معرفی کنند و دیگران انتخاب کنند. هیچ توجیهی وجود ندارد حرکت‌های غیرمشروع و خلاف اخلاق را به اسم سیاست و مصلحت نظام و انقلاب، برای خودمان مباح بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نامزدها وظیفه دارند خود را معرفی کنند و دیگران انتخاب کنند. هیچ توجیهی وجود ندارد حرکت‌های غیرمشروع و خلاف اخلاق را به اسم سیاست و مصلحت نظام و انقلاب، برای خودمان مباح بدانیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با دعوت همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: کنترل هوا و هوس، پیروزی بر شهوات و درست به کار گرفتن عقل از مؤلفه‌های مهم تقوای الهی است.

وی با اشاره به دو نگاه مادی و معنوی در دنیا بیان کرد: در نگاه مادی، تکلیف و مسئولیت وجود ندارد و بعد از مرگ، چیزی را متصور نیست و باید در مدت زمان عمر دنیایی به همه لذات و مطامع دست یابد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: نگاه دوم تکلیف محور، مسئولیت‌زا و خدامحور است و ختم انسان را زندگی این دنیا نمی‌داند. این نگاهی است که فرد وقتی قدرت خدا را در همه امور زندگی می‌بیند و او را مسلط بر همه چیز می‌داند همه اضطراب‌ها در مشکلات تبدیل به آرامش می‌شود.

امام جمعه کرمان بیان کرد: نگاهی که بر خدا تکیه دارد، خدا را به یاری خود می‌طلبد زیرا خداوند در هر صحنه‌ای توانا و پیروز است و لذا مجاهدان اعجاب‌انگیز در صحنه نبرد در طول تاریخ و به تنهایی در مقابل انحرافات ایستادند، با تکیه بر خدا تمام حرکت خود را تنظیم کرده و پیروزی‌های بزرگ خلق کردند.

وی اظهار کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ما بخشی از مثال این نگاه معنوی در تاریخ هستند. دیدیم چه انسان‌های برجسته‌ای پا به عرصه وجود گذاشتند و با سن کم چنان عظمت روحی داشتند و سلشور در صحنه حضور یافتند که برای همیشه تاریخ این کشور و انسانیت چهره‌های ماندگار و الگو شدند و این نتیجه نگاه توحیدی است.

علیدادی سلیمانی افزود: بخش دیگری از ناآرامی و نگرانی افراد در نگاه دنیایی، ناسپاسی دیگران است و فرد می‌بیند تلاش می‌کند اما کسی از او قدردانی نمی‌کند. از سوی دیگر در نگاه آخرت‌محور فرد نگران نیست و به دنبال تشکر نیست، وقتی می‌داند خداوند همه حرکات او را ثبت می‌کند لذا دنبال این است دیده نشود و جایگاه اخلاص اینجاست و اخلاص در نگاه آخرت‌محور معنا و مفهوم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به تحولات و فراز و نشیب‌های دنیا اظهار کرد: دیده‌ایم چه افرادی از بالاترین قدرت سقوط کردند و چه ثروتمندانی که فقیر شدند و این دنیا پر از تحولات است و به فرموده امام علی علیه السلام، دنیا خیلی رنگ عوض می‌کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به انتخابات امسال گفت: برخی برای اینکه به قدرت برسند، دیگران را تخریب می‌کنند. اینها به درد این جایگاه نمی‌خورند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نامزدها وظیفه دارند خود را معرفی کنند و دیگران انتخاب کنند، اما هیچ توجیهی وجود ندارد برای اینکه حرکت‌های غیرمشروع و خلاف اخلاق را به اسم سیاست و مصلحت نظام و انقلاب، بر خودمان مباح بدانیم.

وی بیان کرد: اگر قرار بود این‌ها مباح شود، امام علی علیه السلام به معاویه نمی‌فرمود که من محدودیت‌هایی دارم که تو آنها را رعایت نمی‌کنی. من در حالی که همه مسائل پشت صحنه را می‌دانم و می‌دانم اینکه چگونه افکار عمومی را جلب کنم اما جایی که مشروع نیست، ورود نمی‌کنم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: فرد فقط باید خود را در معرض قرار داده و توان و ظرفیت خود را بگوید و مردم هر تصمیمی بگیرند، تسلیم باشد. برخی سر انتخابات از انقلاب جدا شدند و سر رای نیاوردن با نظام زاویه گرفته، همه خدمات قبلشان را بر باد دادند. افرادی در بعضی موارد اولین‌های انقلاب بودند و پایان خط قرار گرفتند که این نگاه دنیاپرستی است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه به استان کرمان گفت: از رئیس مخلص و مردمی این دستگاه مهم در کشور تشکر می‌کنیم و از رئیس کل دادگستری استان که بستر این سفر را فراهم آورد.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: امروز تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران است و جهاد در این میدان مبارزه و تدبیر مناسب برای ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی بر همه کسانی که توان و قدرت دارند، امر لازم و اولویت‌دار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که غرب بر کشور تسلط می‌یابد، همین است که سبک زندگی غربی را ترویج دهد و مردم از زندگی دینی فاصله می‌گیرند، تصریح کرد: ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی الزاماتی دارد که یکی از آنها تحکیم خانواده است که درست نقطه مقابل زندگی غرب است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: ایجاد محبت و پیوند دوستی در بین اعضای خانواده هر چه استحکام بیشتری پیدا کند، زندگی دینی و اسلامی و سبک آن رواج بیشتری پیدا می‌کند و بر چهره‌های فرهنگی جامعه، صاحبان کرسی‌های درس و سخنرانی، هنرمندان و ... لازم است مردم را از زندگی غربی بر حذر داشته و سبک زندگی اسلامی را ترویج کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تحولات سریع در دنیا بیان کرد: در جغرافیای کنونی دنیا، مقاومت اسلامی و گفتمان آن و در قلب مقاومت غزه مجاهد و مقاوم قرار دارد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امروز مقاومت در فلسطین و لبنان و انصارالله در یمن، حشد الشعبی در عراق و نیروهای دفاع وطنی در سوریه با پشتیبانی جوانان مجاهد و سلحشور ایران اسلامی در دنیای امروز بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه هزینه تسلیم شدن با هزینه جهاد و مبارزه را باید با هم مرور کنیم، گفت: در تسلیم شدن، باید همه هویت ملی و اسلامی را به حراج بگذاریم. انسان‌های ریشه دار و دارای پیشینه فرهنگی و قوی باید یکی پس از دیگری ذبح شوند. ثروت‌ها را غارت و حیثیت و انسانیت ما را تحقیر می‌کنند و همه این‌ها را با یک رفاه کاذب معمولی باید معامله کنیم.

وی با اشاره به شهادت و مجروحیت چندین هزار نفر در غزه بیان کرد: این‌ها سخت است اما نتیجه آن افتخارآمیز است و بزرگی، حریت و آزادگی به دنبال دارد. پیروزی نزدیک است و مردم غزه مقاوم‌تر شده و با قدرت بیشتر می‌جنگند؛ نزدیک یک ماه جنگ است و صهیونیست‌ها نتوانستند یک متر در میدان عملیات جلو بروند و در آینده شکست‌های بزرگ‌تر خواهند داشت.

امام جمعه کرمان گفت: اسرائیل و حامیانش بدانند هر چه در این صحنه بیشتر قتل عام کنند، وحدت اسلامی را قوی‌تر خواهند کرد. امروز رمز پیروزی ملت‌های اسلامی در سه کلمه وحدت، مقاومت و آگاهی است.

وی افزود: مسلمانان باید دشمن را خوب بشناسند و حرف‌های مانع وحدت را کنار بگذارند و اسلام و امت نبی مکرم را ببینند و توجه کنند. امروز باید مقاومت کنند تا به پیروزی برسند و بستر را برای تحول عدالت محور جهانی فراهم کنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: چند اتفاق بسیار مهم در این روز رقم خورده که یکی تبعید بزرگ‌ترین شخصیت جهان فقاهت بعد از حضرات معصومین است که عالمی آگاه و فقیهی برجسته و مجاهد بود.

وی بیان کرد: در این روز بزرگ کانون توطئه و فتنه و مرکز طراحی کودتا علیه کشورمان، یعنی لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و این حادثه بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در سال ۵۷ اظهار کرد: حادثه بزرگی در دفاع از دین و انقلاب را دانش آموزان خلق کردند.

وی افزود: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار است و هر کس به ملیت و اسلامیت اعتقاد دارد در این روز به میزبانی دانشجویان، دانش آموزان و جوانان سلحشور در راهپیمایی حضور داشته باشد و به این توجه کنیم وقتی انقلاب آغاز شد اولین شعارها، اخراج امریکایی‌ها از ایران بود و امروز به برکت مبارزه و حرکت قدرتمند شما مردم این کشور، که پشت ولایت فقیه ایستادید به جایی رسیده که اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و جهان اسلام در دستور کار است.

علیدادی سلیمانی گفت: شما موفق شدید نه تنهاآمریکا را از کشور خودتان خارج کرده بلکه این رسالت را به برادران دینی خود منتقل کنید و پایگاه‌های آمریکا در هر نقطه‌ای از کشورهای اسلامی ناامن هستند و به فکر رفتن هستند و این امر مبارک با دست شما مردم و همه کشورهای اسلامی و جهاد و وحدت در جبهه مقاومت که فرزند رشید و سلحشور استان کرمان(شهید حاج قاسم سلیمانی) به وجود آورد، محقق شده و همه منطقه را برای آمریکایی‌ها نا امن کرده و در آینده نزدیک جشن اخراج آمریکایی‌ها از منطقه را خواهید دید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)