کد خبر: ۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده سیرجان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه کرمان مدعی شد:
وی با بیان اینکه تخلفاتی در این خصوص در شرکت آب منطقه‌ای کرمان صورت گرفته افزود: تخلفاتی که در آب منطقه‌ای کرمان صورت گرفته باعث نگرانی مردم شده است و بنا داریم موضوع را از طریق سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر مراجع قانونی پیگیری کنیم.

در شرایطی که مسوولان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مشغول تکمیل خط لوله انتقال آب از سدتنگوئیه و چند حلقه چاه به پروژه‌های فولاد هستند؛ نماینده مردم سیرجان و بردسیر می‌گوید بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت نیرو نباید آب شرب به گل گهر و یا هیچ واحد صنعتی دیگری منتقل شود.

به گزارش گفتارنو، شهباز حسن‌پور که شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه کرمان سخن می‌گفت با بیان اینکه براساس نظرسنجی صورت گرفته مساله آب مهمترین دغدغه مردم سیرجان است گفت: با رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو داشتیم موضوع انتقال آب از سد تنگوییه و یا چاه‌های بالا دست شهر برای مجموعه گل گهر یا هر واحد صنعتی دیگر ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تخلفاتی در این خصوص در شرکت آب منطقه‌ای کرمان صورت گرفته افزود: تخلفاتی که در آب منطقه‌ای کرمان صورت گرفته باعث نگرانی مردم شده است و بنا داریم موضوع را از طریق سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر مراجع قانونی پیگیری کنیم.

نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه یک بار برای همیشه به مردم سیرجان این قول را می‌دهم که به هیچ عنوان انتقال آب شرب در دستور کار ما نیست گفت: تخلفاتی که در گذشته صورت گرفته در حال پیگیری است و دولت بایستی پاسخگو باشد. شهباز حسن‌پور در شرایطی این سخنان را به زبان می آورد که ظرف 5 سال گذشته از مدافعان جدی احداث پروژه های فولاد در سیرجان بوده است. او پیش از این به یکی از رسانه های محلی سیرجان گفته بود که اگر لازم باشد از کره ماه هم که شده باید آب این پروژه‌ها تامین شود. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس که در جریان طرح انتقاد رسانه‌های محلی سیرجان از طرح انتقال آب سدتنگوئیه به گل گهر کوشش می‌کرد موضع سکوت در پیش بگیرد؛ در یک سال گذشته به منتقد طرح انتقال آب از سد تنگوئیه تبدیل شده و در عوض از آنچه «طرح انتقال آب چاه های آلوده نامیده شده» دفاع می‌کند. او در مصاحبه با تلویزیون کرمان هم همین موضع را تکرار کرد. حسن‌پور با بیان این‌که ممکن است بعضی از شهروندان برایشان این سوال پیش بیاید که این لوله‌گذاری‌هایی که وجود دارد برای چیست، گفت: اینها تعداد 7 حلقه چاه آبی است که سال‌های قبل از رده خارج شده‌اند و امکان استفاده از آن به عنوان آب شرب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یک دغدغه‌ای در شهرستان سیرجان وجود داشت که آب شرب با تانکر و لوله  به گل‌گهر منتقل می‌شود، مجددا تاکید کرد که  این آب به هیچ وجه آب شرب نیست.

حسن‌پور گفت:  اگر بخش صنعت  به آب نیاز دارد باید کمک کند تا سریعتر آب از بندرعباس به سیرجان و گل گهر و سپس به سرچشمه و سایر نقاط کشور منتقل شود. نماینده مردم سیرجان و بردسیر ادامه داد: بعد از آنکه سال گذشته بحث انتقال آب از بندرعباس به سیرجان در دستور کار دولت قرار گرفت، امروز ده درصد آن پیشرفت کرده است.

کیفیت آب استان پایین است
 
حسن‌پور افزود: البته آب شرب شهر سیرجان هم نیاز به یک تصفیه مجدد دارد و بایستی مسوولان وزارت این نیرو این بحث‌ها را جدی‌تر بگیرند. عضو مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: نه تنها شهرستان سیرجان بلکه اکثر شهرهای استان با معضل و مشکل کیفیت پایین آب روبرو هستند. وی با اعلام این خبر که الان تیمی در وزارت نیرو مشغول بحث روی کیفیت آب است ابراز امیدواری کرد: ظرف بیست روز آینده هیاتی از وزارت نیرو با اختیارات کامل جهت بررسی آب به استان کرمان و شهرستان سیرجان و بردسیر سفر کنند.
 
کاغذبازی مردم را دلسرد می‌کند

نماینده سیرجان و بردسیر در بخش دیگری از سخنان با اشاره به موضوع آبیاری تحت فشار در بردسیر افزود: امروز شهرستان بردسیر در بحث همکاری و استفاده بهینه از ظرفیت آب موجود سرآمد هست.

شهباز حسن‌پور با بیان اینکه بردسیر می‌تواند به عنوان شهر پایلوت در بحث استفاده از آبیاری تحت فشار مطرح شود به انتقاد از مسوولان پرداخت و گفت: وقتی مردم پای کار می‌آیند و مشارکت می‌کنند، یکسری از کاغذبازی‌های اداری و مسائل دست و پا گیر باعث دلسردی مردم می‌شود. وی افزود: وضعیت شهرستان بردسیر در این مقوله سرآمد شهرهای دیگر است.  حسن‌پور با بیان اینکه در سیرجان هم این وضعیت بسیار مطلوب است ادامه داد: امسال بیش از هزار هکتار باغ‌های پسته را برای آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین در دست اقدام داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با بیان اینکه برای مدیریت مصرف آب چاره‌ای جز آبیاری تحت فشار نداریم گفت: از کشاورزان عزیز که بالاترین مشارکت را داشتند و نزدیک به یک ماه داوطلبانه موتورچاه‌های خود را را خاموش کردند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه همکاری کشاورزان نیازمند اعطای مشوق‌هایی از سوی دولت است، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال گذشته جدا از پیشنهادت دولت هزار میلیارد تومان برای آبیاری مکانیزه و تحت فشار مصوب تا این لحظه که ما رصد کردیم از سوی دولت وضعیت پرداخت چندان رضایت بخش نیست.
 
به جای سنگ آهن، آهن اسنفجی می‌فرستیم

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پروژه‌های فولاد در سیرجان و بردسیر گفت: اولین تولید آهن اسفنجی از دهه فجر سال گذشته شروع شد و تاکنون بیش از دویست هزار تن تولید داشته است.

وی افزود: به جای اینکه سنگ آهن خام را به استان‌های دیگر بفرستیم آهن اسفنجی را می‌فرستیم.

شهباز حسن‌پور گفت: همزمان با اعیاد ربیع اولین تولید آهن اسفنجی توسط نیروهای متخصص را در سیرجان آغاز کردیم و جهان فولاد سیرجان خوشبختانه به بهره‌برداری رسید و تولید آزمایشی خود را شروع کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر گفت: بنده برای افتتاح این پروژه ملی و بزرگ از ریاست محترم جمهور دعوت رسمی کردم.
حسن‌پور افزود: گل گهر سیرجان با 51 درصد و صندوق سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با 49 درصد در این پروژه مشارکت داشتند.

وی در خصوص فولاد برسیر گفت: عملیات اجرایی واحد دوم جهان فولاد در بردسیر آغاز شده و بیش از 50 درصد ماشین آلات آن خریداری و به مقصد ایران در حال حمل است و امیدوارم این ماشین آلات که حدود 14 تریلر می‌شود طی یک مراسم با شکوه وارد شهرستان بشود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پربازدید ها

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)