کد خبر: ۵۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان:
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه  ۳ هزار و ۷۶۴ روستا در استان وجود دارد که قابل گازرسانی است، گفت: تمام هدف شرکت گاز استان کرمان این است که سال آینده گازرسانی به تمام روستاها محقق شود ضمن اینکه عمده این روستاها در منطقه جنوب استان کرمان وجود دارند.

مهدیه السادات هاشمی:

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه  ۳ هزار و ۷۶۴ روستا در استان وجود دارد که قابل گازرسانی است، گفت: تمام هدف شرکت گاز استان کرمان این است که سال آینده گازرسانی به تمام روستاها محقق شود ضمن اینکه عمده این روستاها در منطقه جنوب استان کرمان وجود دارند.

به گزارش گفتارنو، محمدرضا سلیمانی در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: تنها در ۲ سال گذشته ۱۱ شهر استان گازدار شده‌اند و هم‌اکنون از مجموع ۸۴ شهر استان ۷۷ شهر گاز دار شده‌اند ۴ شهر در دست اجرا و ۴ شهر در دست انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز یک شرکت عملیاتی است بیان داشت: تقریبا ۳۰ سال است که این شرکت در استان تاسیس شده و از ابتدای تاسیس شرکت گاز در استان تاکنون اقدامات شگرفی صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه روستایی از مجموع ۳۷۶۴ روستای قابل گازرسانی تاکنون ۱۹۰۵ روستا گازدار شده‌اند ۷۹۳ روستا در دست اجرا، ۲۹۳ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و ۷۷۳ روستا در دست طراحی قرار دارد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ گازرسانی به تمام روستاهای استان تعیین تکلیف شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: هم‌اکنون درصد تحت پوشش روستایی استان ۶۳ درصد و در مقابل ۸۴ درصد کل کشور می‌باشد و تلاش حداکثری در روستا کاهش اختلاف میزان بهره‌مندی استان با میانگین کشوری با میزان بهره‌مندی خانوار کل استان در حال حاضر ۸۴.۷ درصد در مقابل ۹۵ درصدی کشور است.

وی یادآورشد: گاز رسانی به چهار شهر علی آباد ارزوئیه، جبالبارز جیرفت، دهکلان جیرفت و نودژ منوجان در دست اجرا است و گازرسانی به ۲ شهر رمشک و چاه دادخدا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

سلیمانی با اشاره به این که یک هزار و ۵۳۶ مشترک صنعتی گاز در استان کرمان داریم گفت: در دولت فعلی ۴۶۵ مورد از صنایع استان به شبکه سراسری گاز ملحق شده‌اند.

وی با بیان این که ما به عنوان برترین شرکت استانی از لحاظ گازرسانی در کشور هستیم افزود: در حال حاضر ۶۳ پروژه گازرسانی فعال با ۶ همت اعتبار در دست اجرا قرار دارد که ۳ همت آن تاکنون پرداخت شده است.

 مدیر عامل شرکت گاز افزود: با توجه به عدم استقبال مردم برخی نقاط استان کرمان از گاز خصوصا در جنوب و شرق استان اما تاکنون بیش از ۹۰ هزار ظرفیت گازرسانی در جنوب استان انجام شده لذا بیش از ۷۳ هزار ظرفیت استفاده نشده داریم ضمن این که بیش از ۱۵۴ هزار ظرفیت استفاده از گاز در شرق استان ایجاد شده که بیش از ۹۳ هزار عدم استقبال در این منطقه مواجه شده است.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون ۱۶۴۶ کیلومتر احداث خطوط شبکه گازرسانی در استان اجرا شده است گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۹۲۴ کیلومتر در معابر شهرها و روستاهای استان کرمان خطوط شبکه گازرسانی ایجاد شده است که ۱۹ درصد آن طی ۲ سال گذشته اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در حال حاضر ۶۲ پروژه گازرسانی در استان کرمان با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که برخی از این طرح‌ها استراتژیک و راهبردی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: تعداد ۷۹ ایستگاه گاز طبیعی در استان کرمان برای تامین گاز خودروها داریم که روزانه تقریبا ۵۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز این ایستگاها برای سوخت‌رسانی است.

وی با اشاره به این که ۷۵ درصد از سهم انرژی صنایع استان کرمان مربوط به حوزه گاز است گفت: ۴۵ درصد از مصرف گاز در سال گذشته مربوط به بخش نیروگاهی بوده همچنین ۱۲ هزار و ۷۷۷ واحد دارای موتورخانه شناسایی شده است بیش از ۵ هزار و ۸۵۳ بهسازی شده است که تعداد ۳۳۴ مورد بهینه‌سازی موتورخانه، در دست اقدام است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)