کد خبر: ۵۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
بیمه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان، خارج از استان است
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه وضعیت مطلوبی به لحاظ ضریب نفوذ بیمه در کرمان نداریم، گفت: کل حق بیمه تولیدی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده و بابت خسارت‌ها ۲۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه وضعیت مطلوبی به لحاظ ضریب نفوذ بیمه در کرمان نداریم، گفت: کل حق بیمه تولیدی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده و بابت خسارت‌ها ۲۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، صادق سلطانی نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه (هفتم تا ۱۳ آذرماه) اظهار کرد: برای رشد و توسعه اقتصادی استان باید از همه بخش‌ها و منابع تامین مالی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تصویب الگوهای رشد و توسعه در شورای برنامه‌ریزی استان افزود: در الگوی تامین مالی استان در راستای توسعه اقتصادی، منابعی در نظر گرفته شده که شامل بودجه عمومی دولت، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی، بورس و بازار سرمایه، منابع داخلی شرکت‌ها، منابع شهرداری‌ها، منابع سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بنیادهای مختلف است.

سلطانی نژاد بیان کرد: سهم هر بخش در رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و الگوی تامین مالی مشخص است و وقتی بخواهیم با نگاه اقتصادی درست در استان کار کنیم، هر کدام از منابع باید در جای خود مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: برای رشد اقتصاد استان منابع ۱۲۰ هزار میلیاردی در نظر گرفته شده که ۲۱ درصد مربوط به مشارکت بخش خصوصی و نهادهاست که بیمه‌های بازرگانی و بخش خصوصی می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ۳۹ شرکت بیمه در کشور فعالیت دارند که ۲۲ شرکت در استان کرمان حضور دارند و ۴۳ شعبه بیمه و نمایندگی‌های شبکه فروش در استان ۲۱۳۰ مورد است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه حق سرانه بیمه در استان کرمان ۱۴ میلیون ریال است، تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه مبنای فعالیت این صنعت است که از حق بیمه‌های تولیدی شبکه فروش بر GDP استان محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شیب نفوذ بیمه در کشور حدود هفت درصد دیده شده بود، به این عدد نرسیدیم و این عدد در کشور هم اکنون حدود دو درصد (در واقع ۱.۹ درصد) است و در استان کرمان ۱.۴ درصد که وضعیت مطلوبی نسبت به کشور به لحاظ ضریب نفوذ بیمه نداریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: امیدواریم در یک برنامه هدفمند طی چند ماه آینده بتوانیم این وضعیت را با کمک رسانه‌ها و مسئولان استان تغییر بدهیم، زیرا ضریب نفوذ بیمه بر همه آیتم‌های اقتصادی اثرگذار است.

سلطانی نژاد اظهار کرد: کل حق بیمه تولیدی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده و بابت خسارت‌ها ۲۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با تاکید بر لزوم اعتمادسازی بین مردم و صنعت بیمه عنوان کرد: باید در موضوع بیمه‌های اختیاری فرهنگسازی عمیقی صورت بگیرد تا مردم از این بیمه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در همین رابطه بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از اموال دولتی در کشور بیمه نیستند که اگر بیمه شود هم به صنعت بیمه کمک شده و هم از خسارت‌های این بخش جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۴ درصد از واحدهای مسکونی بیمه آتش سوزی ندارند و این جزء دغدغه‌هاست، گفت: باید فرهنگسازی صورت بگیرد تا مردم از مزایای بیمه استفاده کنند.

سلطانی نژاد همچنین بیان کرد: یکی از چالش‌های استان کرمان این است که بیمه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، خارج از استان است و باید مسئولان این شرکت‌ها را الزام به همکاری با بیمه‌های استان کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان و فضای کسب و کار در حوزه صنعت وجود دارد، افزود: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ ارتقا یافته و اگر همه ارکان کنار هم قرار بگیرند، حتماً اتفاقات خوبی در همه بخش‌ها می‌افتد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)