کد خبر: ۵۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
قیمت خودرو امروز، شنبه، 11 آذر 1402، با توجه به تعطیلی بازار خودرو در روز گذشته بدون هیچ تغییری باقی مانده است و باید منتظر ماند و دید که بازار خودروی کشورمان در اولین روز هفته چه واکنشی نسبت به اخبار و تحولات سیاسی موجود در چند روز اخیر نشان خواهد داد.

قیمت خودرو امروز، شنبه، 11 آذر 1402، با توجه به تعطیلی بازار خودرو در روز گذشته بدون هیچ تغییری باقی مانده است و باید منتظر ماند و دید که بازار خودروی کشورمان در اولین روز هفته چه واکنشی نسبت به اخبار و تحولات سیاسی موجود در چند روز اخیر نشان خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه مستمر محصولات مازاد خودروسازان خصوصی و دولتی، همچنین فروش اقساطی خودروها توسط شرکت‌های تولیدکننده در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو در هفته جاری نهایتا منتج به عدم تمایل خرید مشتریان از بازار آزاد خودرو خواهد شد و بازار خودرو را از تکاپو خواهد انداخت.

خبری که به نقل از مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در دو روز گذشته در رسانه‌‌ها منتشر شده است به بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه مستمر محصولات مازاد خودروسازان خصوصی و دولتی، همچنین عرضه محصولات جدید شرکت‌های واردکننده خودرو در این بستر معاملاتی اشاره دارد، این اقدام در صورت تحقق برای ایجاد و القای آرامش در بازار خودرو می‌تواند امری مثبت به شمار بیاید.

خبر دیگری که در صورت عملیاتی‌شدن می‌تواند اثر مستقیم بر بازار خودرو و قیمت‌ها بگذارد، فروش اقساطی خودروها توسط شرکت‌های تولیدکننده در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو است که در نهایت خروجی هر دو خبر در صورت محقق شدن منجر به عدم تمایل خرید مشتریان از بازار آزاد خودرو خواهد شد و بازار خودرو را از تکاپو خواهد انداخت.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز‌های گذشته قرار دارد.

قیمت خودروهای داخلی

طبق آخرین تغییرات قیمتی در بازار خودرو طی روزهای گذشته خودرو ساینا دنده‌ای، ارزان‌ترین سدان نارنجی‌پوشان جاده مخصوص با قیمت 356 میلیون تومان و گران‌ترین محصول سایپا، خودرو شاهین G با قیمت 591 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

همچنین کوییک R اتوماتیک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک موجود در بازار با قیمت 465 میلیون و گران‌ترین خودروی اتومات ساخت داخل بازار، تارا V2 اتوماتیک با قیمت 760 میلیون تومان در این بازار معامله شده است. اما شرح قیمت‌ها در سبد محصولات آبی‌پوشان جاده مخصوص که در هفته گذشته بیشترین نوسان قیمت را در بازار به خود اختصاص دادند بدین شرح است؛ سمند سورن پلاس بنزینی در نهایت 600 میلیون تومان، پژو 207 دنده‌ای سقف فلزی 620 میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای تیپ یک با 645 میلیون تومان و پژو پارس با موتور TU5  کمی ارزان‌تر از دنا پلاس دنده‌ای و با قیمت 634 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شدند.

قیمت خودروهای مونتاژی

صحبت درباره قیمت خودروهای مونتاژی در هفته جاری کار بسیار دشواری است. زیرا اتفاقاتی که در این هفته رقم می‌خورد می‌تواند سرنوشت بازار و قیمت‌ها را به کلی در بازار دگرگون سازد. روز چهارشنبه هفته گذشته شرکت مدیران خودرو از توقف تولید خودروی تیگو 8 پرو خبر داد و دلیل این امر را عدم توجیه اقتصادی این محصول عنوان کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که تا کنون هیچ یک از مقام‌های مسئول در زمینه قیمت‌گذاری خودرو امر هیچ‌گونه جهت‌گیری نداشته‌اند.

نکته جالب توجه آن است که روز گذشته نیز شرکت کرمان موتور از توقف تولید محصول کی ام سی K7 خبر داد. جالب‌تر آن که این خودروساز نیز عدم توجیه‌پذیری اقتصادی را دلیل توقف تولید این خودرو اعلام کرد.

چنانچه با عینک خوش‌بینی به این ماجرا نگاه شود باید گفت با توجه به قیمت گذاری دستوری توسط شورای رقابت خودروسازان بخش خصوصی متحمل ضرر و زیان هستند.

همچنین با رویکرد بدبینامه می‌توان گفت که این اتفاق حرکتی سیستماتیک و هدفمند در راستای افزایش قیمت خودرو از جانب مونتاژکاران است.

حال با توجه به توقف تولید این دو خودرو می‌توان انتظار افزایش قیمت این دو محصول را داشت. قیمت خودروی کی ام سی K7 در آخرین به‌روزرسانی قیمتی یک میلیارد و 620 میلیون تومان بوده است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به مطالب مطرح‌شده در این گزارش، با توجه به باز شدن سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو و همچنین افزودن چند خودروی جدید در این سامانه می‌توان انتظار بازاری کم‌رونق را داشت، اما در خصوص خودروهای مونتاژی باید منتظر ماند و دید که مسئولان چه تدبیری را اتخاذ خواهند کرد تا مانع از افزایش قیمت مجدد خودروهای مونتاژی شوند.

لازم به ذکر است که در این گزارش صرفا به رونق گرفتن و یا از تکاپو افتادن بازار خودرو اشاره شده است که این امر نسبت مستقیمی با قیمت خودرو در کف بازار دارد و تمامی موارد فوق الذکر به شرط ثبات در نحوه سیاست‌گذاری قیمت خودرو کشور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)