کد خبر: ۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: صنایع لبنی با کنترل و آزمایش پارامترهایی از نظر کیفیت و سلامت به افراد میدهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفاده افراد از شیرهای فله و غیر پاستوریزه به سبب عدم شناسنامه و آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی می‌تواند مسبب هزاران بیماری مشترک دام و انسان و در نهایت ضربه مهلک به جامعه شود.

درواقع صنایع لبنی با کنترل و آزمایش پارامترهایی از نظر کیفیت و سلامت به افراد میدهند به گونه‌ای که محصول پس از آزمایش و قرنطینه در صورت ایراد از گردونه  تولید خارج میشود واین در حالیست که برخی از افراد به سبب آگاهی پایین تصوری مبنی بر استفاده پالم و وایتکس در محصولات کارخانجات لبنی دارند زیرا متاسفانه این باورهای غلط ذائقه برخی افراد سود جو بوده چون  کارخانجات لبنی دارای شناسنامه  به هیج وجه نمیتواند از وایتکس در محصولات خود استفاده کندواز طرفی در صورت استفاده وایتکس، محصول پس از دو ساعت به حد انفجار میرسد واین موضوع تاکنون در مورد کارخانه و برندی ثابت نشده است.

بر اساس این گزارش؛ در دنیا از سال 1930 فروش محصولات سنتی وفله ممنوع بوده وهمواره لازم است ماموران بهداشت در صورت مشاهده چنین اقداماتی به سرعت با افراد برخورد داشته باشند زیرا شیرهای سنتی همان شیرهای برگشتی کارخانه‌ها است که آنها به سبب داشتن بار میکروبی و آنتی بیوتیک وعدم کیفیت پارامترهای دریافتی شیر از مصرف آن خودداری نمودند. 

همچنین افراد با آزمایش بدترین شیر کارخانجات و بهترین شیر سنتی مشاهده میکنند که بار میکروبی شیرهای فله تومورهای پستانی را به همراه دارد که صنایع لبنی به خاطر عدم کیفیت پارامترهای دریافتی آنها را رد کردند. 

گرچه افزایش قیمت محصولات پاستوریزه به سبب هزینه های آزمایش کیفی و ظروف یکبار مصرف نسبت به سنتی موجب شده افراد تمایل بیشتری نسبت به خرید لبنیات سنتی از خود نشان دهندواز سویی بعد از هدفمندی یارانه ها مصرف سرانه شیر در کشور کاهش پیدا کرده به گونه ای که مشکلات پوکی استخوان در زنان بیشتر شده  که همواره لازم است دولت تولید کننده و مصرف کننده را مورد حمایت خود قرار دهد تا  شاهد مشکلاتی همچون تب مالت یا بروسلوز در کشورنباشیم. 

دستگاه های نظارتی اعم از استاندارد و بهداشت در کارخانه‌ها مستقر هستند که در صورت تخلف بلا فاصله پروانه آنها باطل و برخورد خواهد شد در حالیکه شیرهای بدون شناسنامه فاقد نظارت دستگاه‌های نظارتی هستند که در صورت انتقال بیماری مشترک دام وانسان کسی پاسخگو به افراد نخواهد بود.

در واقع ورم پستانی یکی از شایع ترین بیماری های دام است که در صورت استفاده شیرهای فله و جوشاندن آن تنها لاکتوز و کلسیم شیر از بین میرود که همواره لازم است متخصصان و رسانه ها مردم را از این موضوع آگاه کنند زیرا برخی افراد از عواقب استفاده شیرهای فله بی اطلاع هستند.

در این راستا محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: در واقع افراد به سبب بی اطلاعی یا آگاهی کافی نداشتن تصوری مبنی بر استفاده پالم و وایتکس در محصولات لبنی کارخانجات دارند در حالیکه متاسفانه این باورهای غلط ذائقه برخی افراد سودجواست چون محصول دارای شناسنامه به هیج وجه نمیتوانند از وایتکس در محصولات خود استفاده کنند. 

وی در ادامه بیان کرد: استفاده از وایتکس تا کنون در مورد هیچ کارخانه و برندی اثبات نشده بلکه این شایعات و باورهای غلط ساخته ذهن افراد سودجو بوده که علیه تولید وصنعت کشور توطئه میکنند وبه عبارتی با سلامت افراد بازی میکنند .

اسماعیلی افزود: در دنیا از سال 1930 فروش محصولات لبنی سنتی ممنوع ومجرمانه بوده و فروش این محصولات پیگرد قانونی داشته است. 

وی خاطر نشان کرد: محصولات پاستوریزه به سبب آزمایش وکنترل شیر میتواند پارامترهایی از نظر کیفیت و سلامت به افراد بدهد در حالیکه محصولات سنتی فاقد آزمایش های میکروبی و شیمایی هستند. 

مدیر عامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: در واقع  برای صنایع لبنی صرفه اقتصادی ندارد که از شیر خشک کیلویی 2500 تومان در محصولات خود استفاده کنند این در حالیست که افراد سودجو میخواهند تولید وامنیت غذایی کشور را به خطر بیندازند.

اسماعیلی تاکید کرد:دولت با پرداخت مشوق‌های صادراتی، اختصاص 10 الی 15 درصدی هزینه‌های درمان واخذ مالیات از نوشیدنی‌های غیر مضر میتواند تاثیر بسزایی در رونق و استقبال بازار مصرف کننده داشته باشد.

براساس این گزارش؛ فروش لبنیات سنتی از سال 1930 در دنیا ممنوع بوده وبرخی افراد به سبب بی اطلاعی تصوری مبنی بر استفاده پالم و وایتکس در محصولات لبنی پاستوریزه دارند این در حالیست که کارخانجات به سبب شناسنامه دار بودن محصول به هیج وجه نمی‌توانند از وایتکس در محصولات خود استفاده کنند اما از سویی گران بودن محصولات پاستوریزه نسبت به محصولات سنتی موجب شده افراد تمایل بیشتری به استفاده لبنیات سنتی وفله از خود نشان دهند که در این زمینه همواره لازم است دولت برای ادامه پیدا نکردن این تصورات غلط افراد، با حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده  وهمچنین متخصصان تغذیه ورسانه ها با آگاه کردن و هشدارهای کافی و وافی در خصوص عواقب استفاده لبنیات سنتی را به افراد بدهند تا از بروز مشکلات وبیماری هایی نظیر تب مالت در کشور جلوگیری شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

رئیس شبکه بهداشت رودبار جنوب هشدار داد: ثبت ۶۰ مورد عقرب‌گزیدگی در فروردین ماه امسال

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)