کد خبر: ۵۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
اتمام اجرای فیبرنوری در کرمان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: اجرای فیبرنوری در کرمان با ۵۰۰ کیلومتر طی سه هفته در سه شیفت کاری به اتمام رسید که جزء بزرگترین پروژه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: اجرای فیبرنوری در کرمان با ۵۰۰ کیلومتر طی سه هفته در سه شیفت کاری به اتمام رسید که جزء بزرگترین پروژه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین ساجدی در نشست خبری با محوریت اجرای فیبرنوری در کرمان با اشاره به پیشتازی این استان در اجرای این طرح عنوان کرد: هماهنگی و اخذ مجوز از شهرداری سخت‌ترین مرحله اجرای این طرح است و طبق نرخ‌نامه، اپراتور باید برای اجرای هر متر فیبرنوری در مراکز استان‌ها ۱۰۰ هزار تومان و در شهرستان‌ها ۵۰ هزار تومان به شهرداری‌ها پرداخت کند تا شهرداری مجوز صادر کند اما در شهر کرمان مقرر شد مشارکتی کار انجام شود و پیشنهاد شد که شهرداری‌ها از اپراتور پولی دریافت نکنند و پنج درصد درآمد فیبر نوری به شهرداری تعلق گیرد.

وی با اشاره به استفاده‌های غیرتجاری شهرداری برای پاسخ به نیازهای خود از فیبرنوری تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند مشارکتی یا براساس تعرفه پروژه فیبرنوری را در شهر خود اجرا کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری کرمان با اشاره به الزامات اجرای فیبر نوری بیان کرد: ۲۰ میلیون خانوار در کشور بین ۹ اپراتور دارای مجوز تقسیم بندی و استان کرمان به شرکت‌های وب واگذار شد.

 ساجدی بیان کرد: فیبرنوری در کرمان با ۵۰۰ کیلومتر طی سه هفته در سه شیفت با بیش از ۱۰۰۰ نفر به اتمام رسید که جزء بزرگترین پروژه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای فیبرنوری در شهرهای دیگر از هفته آینده آغاز می‌شود و اگر شهرداری‌ها همکاری کنند کل شهرهای استان کرمان تا پایان سال به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با تبیین خدماتی که می‌توان از طریق فیبر نوری به شهروندان ارائه داد، اظهار کرد: شهرداران مردم را از این سرویس محروم نکنند و از این فرصت طلایی استفاده کنند.

وی نارضایتی مردم را به حق دانست و بیان کرد: سختی دو سه ماه ارزش ۵۰ سال راحتی را دارد و تا سه ماه آینده آسفالت درست می‌شود. گفتنی است ظرف سه هفته آینده آزمایش فیبرنوری به اتمام می‌رسد و بلافاصله کانال‌های حفاری شده ترمیم و آسفالت می‌شوند.

ساجدی هزینه اجرای فیبرنوری در استان را حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همه سایت‌های شهر کرمان به فیبر متصل می‌شوند و بستر ۵G در استان آماده خواهد شد و با اجرای فیبرنوری سرعت اینترنت در ایرانسل پنج برابر و اینترنت ثابت ۸۰ برابر نسبت به ADCL موجود افزایش می‌یابد.

وی در واکنش به سخنان مطرح شده در شورای شهر کرمان عنوان کرد: ویب تکلیفی اپراتور یک داکت هفت کاناله است و اگر غیر از این انجام دهد، وزارتخانه پولی به آن اپراتور پرداخت نخواهد کرد و اینها لوله آب نیست بلکه داکت‌های هفت کاناله هستند و علاوه بر آن چند ویب دیگر هم کار شده تا بتوان کابل‌های پرظرفیت‌تری داخل آنها گذاشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه داد: طبق قرارداد جمع‌آوری نخاله با شهرداری بود و به اندازه دو و نیم سالِ کرمان، پیمانکار در این مدت نخاله جمع‌آوری کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای ایرانسل در کرمان عنوان کرد: این اپراتور از تیرماه تا کنون ۸۶ سایت جدید در استان کرمان احداث کرده است.

ساجدی بیان کرد: از ماه آینده سرویس فیبرنوری در شهر کرمان بالا می‌آید و در ابتدا به صورت محدود و تا سال آینده پوشش کامل خواهیم داشت و در سال آینده با هزینه کم به مردم داده می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره اینترنت روستایی نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۵۳۰ روستا به اینترنت پرسرعت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان متصل شده است.

این مقام مسئول خبر داد: استان کرمان از لحاظ تعداد روستاهای متصل شده به اینترنت در رتبه اول قرار دارد.

ساجدی عنوان کرد: براساس تکلیف تا پایان برنامه توسعه ششم باید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی داشته باشند که استان کرمان تاکنون به ۸۵ درصد رسیده و تا پایان سال آینده به بالای ۹۰ درصد خواهیم رسید، لذا سال ۱۴۰۳ تکلیف برنامه ششم این وزارتخانه در استان کرمان به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این‌که ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های کهنوج و نرماشیر به اینترنت متصل شده‌اند، اظهار کرد: برخی روستاها صعب‌العبورند یا به شبکه برق متصل نیستند و نمی‌توانیم به اینترنت پرسرعت متصل‌شان کنیم. برخی روستاها در سال گذشته تحت پوشش ارتباطات ماهواره‌ای قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اظهار کرد: مقرر شده دو اپراتور تلفن همراه ۲۸۰ سایت جدید در استان کرمان احداث کنند و با اجرای این پروژه‌ها پوشش اینترنت به حد مطلوب خواهد رسید.

وی تصریح کرد: احداث سایت برای اپراتورها در شهرها به لحاظ اقتصادی صرفه دارد اما اجاره و عوارضی که شهرداری‌ها مشخص کرده‌اند عملا دیگر صرفه اقتصادی ندارند.

ساجدی از خاموش بودن سه ساله مرکز داده استان سخن به میان آورد و گفت: مرکز داده استان بازسازی شد و بزودی دیتا سنتر استان کرمان فعال می‌شود.

وی درخصوص اقتصاد دیجیتال نیز اظهار کرد: سند اولیه تهیه شد و از ابتدای سال آینده با کمک همه دستگاه‌های مرتبط اجرای آن کلید می‌خورد و به دنبال کسب ۱۰ درصدی از سهم اقتصاد دیجیتال کشور هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تصریح کرد: اقتصاد پایدار استان با فناوری رقم می‌خورد نه با صنعت پایدار و برای نخبگان فناوری در کشورهای دیگر فرش قرمز پهن شده است.

وی بر لزوم راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان تاکید کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی کرمان جزء ضعیف‌ترین صندوق‌های کشور است و دلیلش ساختار اجرایی و مدیریتی آن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر حای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)