کد خبر: ۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان گفت: نامزدهایی که در مسیر انتخابات تایید صلاحیت می‌شوند، حق ندارند رقبای خود را با تخریب از صحنه خارج کنند و اگر تخریبی به وسیله نامزدی صورت گیرد مردم بدانند که آنان صلاحیت احراز پست‌ها را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان گفت: نامزدهایی که در مسیر انتخابات تایید صلاحیت می‌شوند، حق ندارند رقبای خود را با تخریب از صحنه خارج کنند و اگر تخریبی به وسیله نامزدی صورت گیرد مردم بدانند که آنان صلاحیت احراز پست‌ها را ندارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام علی(ع) افزود: شورای نگهبان و هیات‌های نظارت بر اساس وظیفه قانونی خود باید با کسانی که تخریب می‌کنند، برخورد جدی داشته باشند تا در فضایی آرام و دینی هر کس بتواند صلاحیت‌های خود را برای مردم بازگو کند و مردم نیز در فضای مناسبی دست به انتخاب بزنند.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲ انتخابات مهم و سرنوشت ساز است که بخشی از فرآیندهای آن نیز کسانی هستند که مسئولیت های اجرایی دارند و قانونگذار ظرفیتی ایجاد کرده تا با عدالت و دقت به صلاحیت نامزدها رسیدگی کنند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دنیا بر حضور جدی، مشارکت بالا و رای و نظر مردم در پای صندوق‌های رای حساب باز می‌کند، بنابراین هر کسی که به ایران علاقه دارد و به عزت اسلامی و غرور ملی دل بسته واجب است که در انتخابات حضور داشته باشد.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: حرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی در بمباران بی‌هدف و قتل عام کودکان، زنان و مردان در غزه را می‌بینیم، اما نه به آزادی اسرا رسیدند و نه توانستند حماس را از بین ببرند؛ حماس نیز قدرتمندتر شد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: گروه حماس در عملیات واقعی و مواجهه با ارتش رژیم جعلی صهیونیستی آزمون بزرگی را تجربه کرد و هرچه جلوتر می‌رویم به فروپاشی این رژیم جعلی نزدیک‌تر می‌شویم.

وی تاکید کرد: امروز متوجه شدیم چقدر کشورهای اسلامی قدرت دارند و گوشه‌ای از قدرت خودشان را نشان دادند که نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا را مستاصل کرده است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: مردم بی دفاع قتل عام می‌شوند و به شهادت می‌رسند، اما جریان و جبهه مقاومت با آتشی که روی رژیم صهیونیستی گشوده است کوتاه نخواهد آمد و رزمندگان سلحشور یمن و نیز رزمندگان جان بر کف حزب‌الله لبنان در کنار غزه هستند.

وی ادامه داد: امروز دریای سرخ بر روی کشورهایی که به رژیم صهیونیستی خدمات می‌دهند ناامن است، ائتلافی تشکیل شده اما مطمئن باشید اگر به آن عمل کنند دریای سرخ برای دشمنان اسلام گورستان خواهد شد.

 علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) بیان کرد: برادران و خواهران مسیحی همانطور که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیدار شدند دولت‌ها و حکومت‌های خود را به دفاع از مردم غزه وادار کنند.

وی تاکید کرد: مسیحیت در سازمان ملل حق وتو دارد، اما چند مرتبه از این حق و امتیاز به نفع مظلومان استفاده کرده است؟؛ عیسی مسیح(ع) ظلم ستیز و مدافع مظلوم بود، چرا جامعه مسیحیت با مسیر و دستورات پیامبرشان هماهنگ نمی‌شود؟؛ البته از توده‌های دین مسیحیت در دفاع از مردم غزه باید تشکر کرد.

امام جمعه کرمان گفت: دولت‌های مسیحی نه تنها حرکتی در دفاع از مظلوم انجام نمی‌دهند بلکه از ظالم دفاع می‌کنند؛ امیدواریم حکام مسیحی به دین‌ مسیحیت برگردند و از عیسی مسیح(ع) تبعیت کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلای طبیعی اظهار داشت: به همین مناسبت سالگرد زلزله بم را داریم، مردم دارالصابرین در پنجم دی سال ۸۲ زلزله‌ای را تجربه کردند که نه تنها خودشان به ماتم نشستند، بلکه کل استان کرمان و کشور ماتم زده شد و ده‌ها هزار عزیز را از دست دادند، اما بلا و قهر طبیعت بود که امیدواریم از این حوادث درس بگیریم و با تکیه بر علم در بحث زلزله و بلایای طبیعی دیگر تلفات مان به حداقل برسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)