کد خبر: ۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و اگر فردی سند و مدرکی علیه نامزد انتخاباتی دارد، تحویل شورای نگهبان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و اگر فردی سند و مدرکی علیه نامزد انتخاباتی دارد، تحویل شورای نگهبان دهد.
حجت الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی سلیمانی امروز هشتم دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا اظهار کرد: داشتن صبر و حوصله و دانستن گذرا بودن حوادث دنیا، باعث موفقیت انسان در امتحان الهی می‌شود.
وی افزود: از دیدگاه امیرالمومنین علیه السلام پوشیده بودن اجل، پنهان بودن بیماری، نگاشتن اعمال، بدبویی عرق تن و ... را از جمله ضعف‌های انسان برشمرد و گفت: ضعف‌های انسان برای غنی و فقیر تفاوتی ندارد و همه برابر هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز رحلت فقیه و فلسوف آیت الله مصباح، در ادامه اظهار کرد: بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های کشور مربوط به جهادکشاورزی است و روز جهادکشاورزی را به این عزیزان تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به سالروز پیام تاریخی امام راحل به گورباچف افزود: امام(ره) در پیش‌بینی خود نشان داد که دوران کمونیسم به پایان رسیده و امروز امیدواریم فروپاشی در آینده نزدیک به صورت رسمی شامل قدرت بلوک غرب نیز بشود.
علیدادی سلیمانی ضمن تبریک فرار رسیدن ایام ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و امام خمینی (ره)، در ادامه با اشاره به شان و جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: مادر و همسر در تربیت انسان نقش اساسی دارد و تربیت انسان مهمترین رسالت است. همه جامعه به مادر افتخار می‌کنند و دست و پای مادر را می‌بوسند که روز زن به زنان جامعه تبریک می‌گوییم.
وی با اشاره به فرارسیدن سال وز حماسه 9 دی گفت: روز 9 دی خنثی کردن یکی از فتنه‌هایی است که انقلاب اسلامی را به صورت جدی تهدید کرد و افرادی که بدلیل نداشتن بصیرت لازم یا عوامل دیگر باعث شدند که کشور دچار آشوب و فتنه شود و بازیگر جریان فتنه شدند.
امام جمعه کرمان هواپرستی، لجبازی و بی بصیرتی را سه ریشه بروز فتنه‌ها برشمرد و عنوان کرد: در انتخابات پیش رو نسبت به کاندیدا شناخت پیدا کنید.
وی بر لزوم تمکین از قانون تاکید کرد و افزود: در فتنه 88 عده‌ای چون در انتخابات پیروز نشده بودند، این آشوب را در کشور به راه انداختند.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: کسانی که تحلیل درستی از حوادث ندارند، هم منحرف می‌شوند و هم باعث انحراف دیگران می‌شوند لذا باید بصیرت خود را افزایش دهیم تا گرفتار فتنه نشویم.
وی تاکید کرد: 9 دی توده‌های مردم با بصیرت کامل فتنه‌های آن روز را خاموش کردند و در سال 1401 نیز فتنه‌ها رخ داد و برخی با سکوتشان در این امتحان مردود شدند و از انقلاب دفاع نکردند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به دیدار مردم کرمان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت محدود بود و نتوانستیم همه عاشقان را به دیدار رهبری ببریم.
وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری و دفتر ایشان برای دادن این فرصت به مردم کرمان تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره کرمانی‌ها فرمودند که مردم استان کرمان عمیقا فرهنگی هستند، کرمان نیز نخبه‌پرور است و ایشان به نجابت اخلاقی و صداقت مردم این خطه اشاره کردند که شهید حاج قاسم سلیمانی در این بستر رشد پیدا کرد.
امام جمعه کرمان ادامه داد: شهید سلیمانی به شهید قدس لقب گرفت و در چند روز پیش هم شاهد شهادت همرزمش شهید سیدرضی موسوی بودیم که شکوهمندانه تشییع شد.
وی با تبیین ویژگی‌های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: سردار دلها حامی مظلومان بود و هر جا می‌دید ظلمی در حال وقوع است خود را می‌رساند و حتی اگر مظلوم، مسلمان هم نبود روح او متلاطم می‌شد و به یاری‌اش می‌شتافت.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: در انتخابات پیش رو رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت باید باشد و هیئت‌های نظارت که مشغول رسیدگی به صلاحیت‌ها هستند در این حوزه دقت کنند و اگر کسی حداقل‌ها را ندارد شأن مردم این نیست که این فرد بتواند در معرض انتخاب قرار گیرد و نامزد باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: برخی از رقبا در انتخابات تلاش می‌کنند که رقیب خود را از صحنه خارج کنند اما حق ندارند که نامزد رقیب خود را از صحنه خارج کنند. تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و اگر فردی سند و مدرکی علیه نامزد انتخاباتی دارد، تحویل شورای نگهبان دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)