کد خبر: ۵۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
با همکاری همه نهادها و مردم کرمان برگزار می‌شود؛
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان در تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: برنامه‌ها در سه قالب پویش‌ها، رویدادها و تولیدات و با همکاری همه نهادها و مردم استان اجرا می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان در تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: برنامه‌ها در سه قالب پویش‌ها، رویدادها و تولیدات و با همکاری همه نهادها و مردم استان اجرا می‌شوند.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان در هفته مقاومت فعالیت‌های فرهنگی هنری متعددی اجرا می‌کنند، گفت: مانند سال‌های گذشته تلاش بر این است برنامه‌های سالگرد مردمی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها باید اطلاع‌رسانی شوند تا افراد بیشتری به پویش برنامه‌های مردمی بپیوندند و الگوی مناسبی برای برگزاری این برنامه‌ها باشد، اظهار کرد: برنامه‌های مردمی همیشه ماندگار است و امیدواریم این فعالیت‌های مردمی هر ساله قدرتمندتر و پر محتواتر برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها در سه قالب پویش‌ها، رویدادها و تولیدات پیگیری می‌شود، اظهار کرد: برگزاری پویش‌های خاطرات مردمی، وصیت‌نامه خوانی، پویش مجازی «نسل طوفان»، «نسل سلیمانی»، پویش‌های قرآنی، پویش «به نیت حاج قاسم» و... از جمله پویش‌هایی است که از سوی نهادهای مختلف استان و مردم برگزار می‌شود.

روحی تصریح کرد: بخش دوم برنامه‌های فرهنگی هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها در قالب رویدادها برگزار می‌شود و جشنواره سرود «سردار آسمانی» یکی از این رویداد‌ها است که بخش شهرستانی آن آغاز شده و بخش استانی آن به زودی آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: رویداد ملی تجسمی «شهید القدس» یکی از رویدادهای اجرا شده است که با حضور ۱۲۰ هنرمند از سراسر کشور و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی در کرمان برگزار شد و بخشی از تولیدات این رویداد در هفته مقاومت منتشر می‌شود که از فواید این رویداد شبکه‌سازی بین هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: اجرای سرود در مراسم مختلف و در مسیر موکب‌ها، اجلاسیه «مادران قاسم‌ پرور»، برگزاری اردوهای راهیان مقاومت، برپایی موکب‌های فرهنگی که برخی از آنها به‌صورت ویژه کار انجام می‌دهند مانند صنایع مس ایران که موکب پرمحتوایی دارد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در گلزار شهدا و مساجد و... از دیگر رویدادها است و تلاش شده بیشتر برنامه‌ها مردمی باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تولیدات مختلفی به همت اعضای کمیته و مردم در حال انجام است، اظهار کرد: تولید سرود، کلیپ، موشن، انیمیشن، و مستند از جمله این تولیدات است.

روحی از تولید چهار مستند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان در مورد حاج قاسم، حماسه تشییع شهید سلیمانی و مراسمات سالگرد گذشته و رونمایی آن در هفته مقاومت خبر داد و گفت: برای تولیدات کشوری نیز استان همکاری داشته مانند سریال ترور که از شب شهادت شهید سلیمانی پخش می‌شود و بخش زیادی از آن در کرمان فیلم‌برداری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رونمایی مستند «بی‌قرار» در مورد شهید یوسف‌الهی تا پایان دی‌ماه در کرمان خبر داد و گفت: یکی از تولیدات مهم، سمفونی شهید سلیمانی است و برای اولین بار است در مورد یک شخص ساخته می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده همزمان با هفته مقاومت رونمایی می‌شود و به دلیل حضور رئیس جمهور ممکن است رونمایی در تهران انجام شود اما کرمان آماده میزبانی از هنرمندان کشور در این رویداد است و منتظر تعیین تکلیف هستیم.

احمد وفایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها از سالروز شهادت سردار سلیمانی آغاز شده و برخی از برنامه‌ها تا دهه فجر ادامه دارد، اظهار کرد: مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان «قهرمان سلیمانی» به‌ صورت مجازی، برگزاری عصرهای شعر به صورت حضوری و مجازی، مسابقه نقاشی «من قاسم سلیمانی‌ام» ویژه کودکان، جلسات نقد، بررسی و معرفی کتابهایی در مورد شهید سلیمانی، نشست‌های بصیرتی و قرآنی با موضوع «بصیرت سلیمانی»، اجرای پویش‌های کتابخوان به‌صورت خانوادگی، پویش «از حاج قاسم بخوان»، رویداد داستان‌نویسی «از حاج قاسم بنویس» ویژه کودکان، روایتگری ویژه هفته مقاومت در ۱۳۰ کتابخانه کرمان و... از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.

ابوذر حسینی‌نسب، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار نیز با بیان اینکه تلاش ما بر حوزه تولید اثر است، گفت: جشنواره مردمی تولید پادکست با عنوان «صدای مالک»، انتشار و تولید مجموعه مستند کوتاه «از تو باید گفت» در مورد صحبت‌های زائران شهید سلیمانی، مسابقه عکاسی «قاب‌های عزیز»، مجموعه ۱۵ قسمتی «قاب‌های عزیز»، مستند «یک لحظه» درباره حضور حاج قاسم در اردوهای راهیان‌نور از جمله برنامه‌های بنیاد حفظ آثار استان کرمان در چهارمین هفته مقاومت است.

سیداصغر سادات‌ حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه اجتماع فرزندان حاج قاسم و اجرای سرود نسل آرمانی توسط ۴ هزار دانش‌آموز از جمله برنامه‌های اجرا شده است، گفت: پاسخ به شبهات دانش‌آموزی در مورد داعش و نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش، اجرای پویش «املا و انشا نویسی در مورد شهید سلیمانی»، اجرای پویش کشوری «عمو قاسم»، پویش «به نیت حاج قاسم»، برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت در مدارس، خواندن میثاق‌نامه «من قاسم سلیمانی هستم» در مدارس، امضای طومار الکترونیکی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، و ... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی در هفته مقاومت است.

کلانتری، مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی هنری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه افتتاحیه اردوهای راهیان مقاومت در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی، اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و اهدای جهیزیه از سوی جهادگران اقتصادی، برگزاری همایش بین‌المللی زنان مقاومت، گردهمایی فرزندان شهدا، برگزاری پویش ملی هزاران ختم قرآن، کاشت هزاران نهال و... را از برنامه‌های این مرکز به‌مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد.

اکبر خدادادی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز گفت: توزیع سه هزار برگ دلنوشته در میان کودکان و نوجوانان، برگزاری شب شعر فرزندان حاج قاسم، قصه‌گویی برای حاج قاسم، توزیع کتاب، برگزاری برنامه نقاشی روی بنر، غرفه کتاب و... از جمله برنامه‌های کانون در هفته مقاومت است.‌

برگزاری دوره سراسری تربیت راوی مکتب شهید قدس با حضور ۱۳۰۰ نفر، برگزاری ۲۴۰ برنامه فرهنگی هنری و محفل شهدایی در مساجد و هیئات مذهبی استان، برگزاری پویش « به عشق حاج قاسم» با هدف کمک و یاری مردمی در خدمت رسانی مساجد به نیازمندان، برگزاری ۱۳ نشست تبیینی و ترویجی مکتب شهید قدس، برگزاری ۵۰ محفل انس با قرآن و شهدا در مراکز و موسسات قرآنی، توزیع بیش از ۱۰۰۰جلد کتاب و مجله محتوای سخنرانی و تبیینی مکتب شهید قدس، استقرار ۴۵ میز خدمت فرهنگی و تبیینی، تولید و توزیع بیش از ۱۳ اثر محتوایی فاخر رسانه‌ای و هنری در فضای مجازی و... بخشی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)