کد خبر: ۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد شدید رزم حسینی از صدا و سیما در خصوص پوشش اخبار مقابله با زمین‌خواری
استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به برخوردهای صورت گرفته با حاشیه‌نشینی گفت: در جریان تخریب اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران هیچ خانه و مسجدی تخریب نشد، چرا صدا و سیما مصاحبه استاندار را در بحث حاشیه‌نشینی پخش نکرد تا برای مردم شفاف‌سازی شود.

استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به برخوردهای صورت گرفته با حاشیه‌نشینی گفت: در جریان تخریب اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران هیچ خانه و مسجدی تخریب نشد، چرا صدا و سیما مصاحبه استاندار را در بحث حاشیه‌نشینی پخش نکرد تا برای مردم شفاف‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کرمان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی بر حسب وظیفه خود باید به مسائل فرهنگی توجه داشته باشد و مشکلات این حوزه را حل و فصل کند.

وی افزود: در راستای اعتلای فرهنگی جامعه مقرر شد تا سندی قابل اجرا و عملیاتی در حوزه فرهنگ عمومی استان با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه چرا ما تاکنون نتوانسته‌ایم از مشکلات فرهنگی خودمان بکاهیم و این دغدغه را برطرف سازیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در این زمینه حرکت کنیم، همان طور که در اقتصاد ارکان حکومت حاضر شدند، باید در این بخش نیز حضور یابند.

استاندار کرمان گفت: طی دولت تدبیر و امید، در استان کرمان 50 کنسرت مجاز فرهنگی به مناسبت‌های مختلف برگزار شد، انجمن مفاخر کرمان احیا و خانه مطبوعات نیز بازگشایی شد، اما اینها کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ موفق شویم، نباید افراط و تفریط داشته باشیم، شورای فرهنگ عمومی در این زمینه تصمیم‌گیری کند و در این صورت کسی نمی‌تواند علیه مصوبات شورا در تریبون‌های خصوصی اظهار نظر کند.

رزم‌حسینی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در استان کرمان تصریح کرد: افرادی در گذشته کوتاهی کردند و حاشیه‌نشینی را که مصیبت زندگی اجتماعی است به وجود آوردند و ما باید تاوان آن را بدهیم.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به برخوردهای صورت گرفته با حاشیه‌نشینی گفت: در جریان تخریب اراضی تصرف شده توسط زمین‌خواران هیچ خانه و مسجدی تخریب نشد، چرا صدا و سیما مصاحبه استاندار را در بحث حاشیه‌نشینی پخش نکرد تا برای مردم شفاف‌سازی شود.

استاندار کرمان بیان داشت: یک هفته است که فرماندار اعلام آمادگی کرده تا در گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شود و به توضیح در مورد مسئله مبارزه با حاشیه‌نشینی و زمین‌‌خواری بپردازد.

رزم‌حسینی اضافه کرد: 75 درصد زندانی‌های ما حاشیه‌نشین هستند و مصمم هستیم تا با معضل بزرگ اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی حاشیه‌نشینی برخورد کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه 800 هزار نفر از جمعیت استان کرمان در حاشیه‌نشینی زندگی‌ می‌کنند، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید یک متر زمین‌خواری و خلاف قانون عمل نشد.

وی ادامه داد: تمام مواردی که تخریب صورت گرفت با حضور اعضای شورای تامین و حکم قضائی بوده است.

رزم‌حسینی بیان داشت: مبارزه با حاشیه‌نشینی در کرمان طی دو مرحله اجرا شد، صدا و سیما در مرحله اول همکاری بسیاری خوبی داشت، اما زمانی که به موضوع اراضی شهرک‌ گل‌ها رسید، تغییر رویه داد.

استاندار کرمان گفت: عوامی ذی‌نفوذ در دستگاه‌های دولتی موجب شدند تا 180 هکتار زمین کشاورزی و درخت‌های پسته 30 ساله را بخشکانند، اینها را به مردم نشان دهید.

وی تصریح کرد: با کسانی مصاحبه شد که سنگ‌پراکنی کرده بودند و سازماندهی کرده بودند، تمام پروانه‌های ساختمان آن جا باطل است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: نمی‌توانیم ببینیم که فرزندان دیگران در حاشیه‌نشینی زندگی می‌کنند که فرهنگ، امنیت و سلامت ندارد.

استاندار کرمان ادامه داد: اعتلای فرهنگی با کتاب و کتابخانه نیست، باید توسط برنامه‌های عملیاتی مشخص در محله‌ها و مساجد صورت گیرد، همان طور که در دفاع مقدس مردم همت کردند.

وی بیان داشت: 11 شهر در کشور بحران اجتماعی دارند که چهار شهر آن در استان کرمان است، اگر اختیارات فرهنگی به استان بدهند‌ با این بحران‌های اجتماعی نیز مبارزه کرده  در نهایت هم پاسخگو هستیم.‌

رزم‌حسینی با تقدیر از شورای تامین و فرماندار کرمان در حرکت جهادی که برای مبارزه با زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی در کرمان گذاشتند، افزود: این حرکت را ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم افزایش یابد، استان کرمان در این زمینه مقتدر است

وی با اشاره به اینکه چرا صدا و سیما برای تبدیل شعار ولایت و توسعه به فرهنگ عمومی در استان کاری نمی‌کند، خاطرنشان کرد: محافظه‌کاری و مصلحت‌طلبی ما را به این جا رساند هر کسی خطا کرد پای آن بایستد، زمانی مردم این صداقت را ببینند با ما همراه می‌شوند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)