کد خبر: ۵۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان:
دادستان کرمان گفت: دو عامل انتحاری در صدد انجام عملیات در آئین تشییع شهدای حادثه تروریستی بودند که قبل از برگزاری مراسم تشییع دستگیر شدند.

دادستان کرمان گفت: دو عامل انتحاری در صدد انجام عملیات در آئین تشییع شهدای حادثه تروریستی بودند که قبل از برگزاری مراسم تشییع دستگیر شدند.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان مصیبت عظیم حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین حادثه بیان کرد: پس از اینکه انفجار نخست رخ داد به سرعت به سمت محل حادثه در حال عزیمت بودم که اطلاع دادند حادثه دوم نیز رخ داده است که در وهله اول با دستوراتی که رئیس کل دادگستری بلافاصله تلفنی ابلاغ نمودند بر روی سه محور تمرکز نمودیم.

مهدی بخشی با اشاره به ابهامات مردم در سه محور اقدامات شورای تأمین در بحث پیشگیری و برآورد اطلاعاتی، طرح و برنامه دشمنان و اقدامات و عمل در مرحله اجرا عنوان کرد: ستاد برگزاری مراسمات شهید سلیمانی از ٣ سال گذشته شروع به فعالیت نمود که شامل دو کمیته ایمنی و امنیتی است و در همین راستا مراسم سالگرد سال گذشته توسط نیروهای نظامی و امنیتی آسیب‌شناسی گردید.

وی افزود: برای اولین بار در جامعه اطلاعاتی استان، کمیسیون خاصی ویژه مراسم سالگرد شهید سلیمانی تشکیل گردید که ۴ جلسه در خصوص این مراسم برگزار نمود و حداقل دو جلسه این کمیسیون با حضور معاونین ویژه وزارت اطلاعات از تهران برگزار و تدابیر لازم از چندین ماه قبل اندیشیده شد.

این مقام قضائی به ١۶ بمب کشف شده در استان کرمان اشاره و اظهار داشت: قدرت انفجار هر کدام از این بمب‌های کشف شده بسیار بیشتر از جلیقه انفجاری که در حادثه توسط عامل انتحاری منفجر شد بود که الحمدالله با عنایت خدا و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی گردیدند.

وی گفت: حجم تهدیدات در سال جاری بسیار زیاد بود به دلایل متعدد از جمله شکست مفتضحانه اسرائیل از گردان‌های قسام و شکسته شدن هیمنه استکبار صهیونست‌ها که همانند یک مار زخمی به دنبال ضربه زدن و انتقام از سردار سلیمانی، مکتب و زائر ایشان بودند.

دادستان کرمان تأکید کرد: گروه‌های زخم خورده مختلف از جمله داعش، انصار الفرقان، منافقین و غیره برنامه‌هایی داشتند و خبرهایی نیز مبنی بر تصمیم آنان به صورت منسجم، متحد و با برنامه جهت انجام اقدام تروریستی وجود داشت لذا تمام توان استان پای کار آمد و علاوه بر نیروهای وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، حتی نیروی انتظامی و ارتش نیز دستگاه‌های خود را مستقر کردند که تا چندین کیلومتر تمام ریز پرنده‌ها را رصد می‌کرد و دستگاه جمر و سگ‌های مخصوص کشف مواد منفجره نیز در نظر گرفته شده بود.

مدعی العموم در استان با اشاره به اینکه روزهای قبل از مراسم و به ویژه شب قبل از سالگرد، تمام منطقه گلزار شهدا با وسایل فنی- الکترونیکی و با سگ‌های ویژه پاکسازی شد اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته دشمن نتوانست مواد منفجره‌ای در هیچ نقطه‌ای از محل برگزاری سالگرد جا سازی نماید و هر دو عملیات تروریستی به صورت انتحاری بوده‌اند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان حجم تهدیدات در سال جاری را بسیار زیاد قلمداد کرد و تصریح داشت: در دو ماه گذشته ٢٣ عنصر داعشی و آماده عملیات انتحاری توسط وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نیروهای انتطامی و ارتش در مرز دستگیر شدند که هر کدام از اقدامات خرابکارانه آن‌ها برای یک استان کافی بود.

بخشی جابه جایی گیت‌ها در گلزار شهدا را کارشناسی شده دانست و عنوان کرد:  گیت‌های اولیه به خصوص گیتی که بعد از زیر گذر و محل عبور مردم بود ترکیبی بود و بر اساس نظر کارشناسی غیر از این نقطه نمی‌توانست در جای دیگر مستقر شود کما اینکه اگر در جای دیگر نیز بود این انفجار صورت می‌گرفت و عامل انتحاری می‌آمد و با یک سد امنیتی برخورد و قبل از آن گیت خود را منفجر می‌کرد.

وی افزود: گیت اول به صورت فیزیکی در دو طرف مسیر بود و نیروهای مخفی در آنجا حضور داشتند و از طریق فنی و هوشمند نیز در حال چک بود.

این مقام قضائی بیان کرد: یکی از شواهدی که نشان می‌دهد عامل انتحاری نتوانست وارد جمعیت اصلی شود این است که نیروهای انتظامی در منطقه وقوع حادثه مستقر بودند و چهار شهید و ١٩ مجروح داده‌اند که حال برخی از آنان نیز وخیم است.

وی در خصوص پژو ۴٠۵ سربی رنگ مستقر در محل وقوع حادثه توضیح داد:  این خودرو کارت تردد داشته و از جمله خودروهایی بود که برای موکب‌ها تجهیزاتی می‌آورد و عنایت الهی بود که جلوی تعداد زیادی از ساچمه‌ها و ترکش‌ها را گرفته بود و مانع از این شده بود که صدمات بیشتری وارد شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر حای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)