کد خبر: ۵۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
قیمت خودرو امروز، یک‌‍شنبه، 17 دی 1402، به صورت یکپارچه افزایشی گزارش می‌شود.  برخی از خودروها تا 140 میلیون تومان نیز گران‌تر شدند؛ اما تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها تغییری ندارند.

قیمت خودرو امروز، یک‌‍شنبه، 17 دی 1402، به صورت یکپارچه افزایشی گزارش می‌شود.  برخی از خودروها تا 140 میلیون تومان نیز گران‌تر شدند؛ اما تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها تغییری ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 17 دی 1402، نسبت به روز گذشته صعودی است. بازار خودروهای داخلی و مونتاژی به صورت یکپارچه افزایشی گزارش می‌شود؛ اما برخی از مدل‌ها نیز به چشم می‌خورد که تغییری نداشتند.

افزایش نرخ دلار آزاد تا نزدیکی کانال 51 هزار تومان در روز گذشته یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی قیمت خودرو از آغاز روند معاملات روز جاری است. از سوی دیگر خبر دریافت مجوز فروش خودرو با پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار، می‌تواند یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی افزایش قیمت باشد. البته که این خبر فعلاً به صورت رسمی تأیید نشده و اجرای آن در هاله‌ای از ابهام است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار غالباً صعودی است.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت؛ اما امروز 15 میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ 375 میلیون تومان رسیده است.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته به کانال 600 میلیون تومان صعود کرده بود و امروز 11 میلیون تومان بالاتر و با 630 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که 20 میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با 650 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم‌رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو با صعود 23 میلیون تومانی به کانال 725 میلیون تومان رسید.

قیمت روزانه خودرو داخلی 2_page-0001 (1)

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نوسان بیشتری نسبت به داخلی‌های بازار دارد.

جک S5 نیوفیس یکی از پرفروش‌ترین محصولات کرمان موتور به شمار می‌رود. این کراس‌اوور چینی 70 میلیون تومان افزایش قیمت دارد و به نرخ یک میلیارد و 380 میلیون تومان رسیده است.

فردا SX5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فرداموتورز یکی از معدود خودروهایی است که در ماه‌های گذشته تغییرات چندانی نداشت؛ اما امروز با صعود 50 میلیون تومانی به کانال یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.

هایما 8S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است. این کراس‌اوور چینی 110 میلیون تومان گران‌تر شده و با میلیارد و 785 میلیون تومان معامله می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بهمن موتور توانست لقب بیشترین افزایش قیمت را نصیب خود کند. این خودرو تنها در یک روز 140 میلیون تومان گران‌تر شد و به قیمت دو میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.

قیمت روزانه خودرو خارجی 2_page-0001 (1)

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

همان‌طور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند، واردات خودرو نتوانست در زمان مقرر اجرایی شود و بسیاری از متقاضیان منتظر را دوباره به سوی بازار خودرو کشاند. از سوی دیگر، انتشار برخی همانند فروش خودرو با پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار توسط خودروساز نیز بر افزایش قیمت خودرو تأثیرگذار خواهد بود. در صورتی که دولت نتواند با واردات و تحویل گسترده خودروهای خارجی، اعتماد از دست رفته خریداران را بازگرداند، احتمال می‌رود که این افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)