کد خبر: ۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دیوان عالی کشور:
رئیس دیوان عالی کشور گفت: حادثه تروریستی کرمان اتفاقی بسیار تلخ و بسیار جانکاهی بود که در طول ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی نظیرش را شاهد نبودیم.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حادثه تروریستی کرمان اتفاقی بسیار تلخ و بسیار جانکاهی بود که در طول ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی نظیرش را شاهد نبودیم.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان ضمن تسلیت به خانواده شهدا و مردم کرمان، اظهار داشت: اگر شاهد انفجار دفتر نخست وزیری آن زمان بودیم و حوادث مشابه در حرم شاهچراغ شیراز یا حرم مطهر مرقد علی بن موسی الرضا از این حوادث وجود داشته است اما ویژگی که این حادثه جان خراش گلزار شهدای کرمان داشت در روز ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، در این حادثه بیش از ۹۰ انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند در بین این عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند طفل یک ساله و دو ساله بودند بیشترین شهدای این حادثه‌ای از بانوان بودند.

وی افزود: بایستی نیروهای اطلاعاتی انتظامی و امنیتی مطالعات امنیتی و اطلاعاتی خود را با وسایل و تجهیزاتی که در اختیار دارند گسترش دهند تا انشاءالله هیچ وقت شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و یا به حداقل ممکن برسد.

این مقام عالی قضایی کشور ادامه داد: البته دستگاه انتظامی و امنیتی تمام توان خودشان را برای تامین امنیت زائران در چهارمین سالگرد حاج قاسم به کار گرفتند و همچنین نسبت به پیگیری این حادثه تلخ خوشبختانه اطلاعاتی به دست آمده و انشاءالله این مطالعات امنیتی و انتظامی پس از سرانجام رسیدن به مردم اعلام خواهد شد.

 وی خطاب به ظابطان عام و خاص قضایی دستور داد: ضرورت دارد تحقیقات فنی برای پرونده‌ این حادثه هرچه سریع‌تر تهیه و تکمیل گردد و به دستگاه قضایی ارسال شود و مسئولین قضایی استان نیز موظف هستند به نحو عادلانه به پرونده فوق رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: برای مردم کرمان و برای ملت ایران و برای آزادخواهان جهان در حادثه اخیر درد ناگواری بود البته شهدای عزیزی که در چنین روزی و به دست خبیث‌ترین افراد شربت شهادت را نوشیدند در جایگاه بسیار رفیع در بهشت قرار گرفتند اما برای خانواده آنان سخت و دشوار است.

حجت الاسلام منتظری گفت: پرونده‌ حادثه  تروریستی کرمان بایستی هرچه زودتر آماده شود تا جنایتکارانی که به نحوی در این حادثه تروریستی دست داشتند به سزای اعمال خود برسند.

وی گفت: خانواده معزز و معظم شهیدان و مردم شریف کرمان و ایران، خانواده شما مفتخر شدند به شهادتی که نمونه آن و مصداق آن را در طول تاریخ انقلاب شاهد نبودیم از آن طفل خردسال، خانم‌های شهیدی که به عشق حضرت فاطمه صلی‌الله و سرباز زهرا سلام‌الله علیه رفتند و آنگونه گلگون کفن شدند این افتخار بزرگی است برای شما عزیزان این افتخار بزرگ را حفظ کنید مخصوصاً برای بزرگانی که چند نفر از خانواده خود را از دست دادند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این است در هر کجای نظام جمهوری اسلامی ایران برای این چنین مراسماتی رعایت بیشتر جهت تامین امنیت مردم داشته باشند.

وی تصریح کرد: آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جنایتکاران نتوانستند این شور و شوق زائران سردار حاج قاسم سلیمانی تحمل کنند چه دستگاه‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد که آن را به این گمراهی کشاندند که از اکنون آماج مجازات عادلانه و سرکوب خواهند بود.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند که فاجعه آفرینی پاسخ سرسختی را بدنبال خواهند داشت حتماً تمام دستگاه امنیتی و انتظامی تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا جنایتکاران و مجرمین را به دست عدالت بسپارند .

رییس دیوان عالی کشور اعلام کرد: دستگاه قضایی در استان کرمان و همچنین کشور این آمادگی را دارد که به پرونده  حادثه تروریستی کرمان به سرعت رسیدگی کند.

وی افزود: بعضی از خانواده‌های شهدا درخواست ملاقات با مقام معظم رهبری را داشتند و من حتماً این موضوع را به دفتر ایشان در میان خواهم گذاشت و یک نوبت ملاقات با رهبری را فراهم خواهم کرد.

حجت الاسلام منتظری گفت: چند روز قبل از این حادثه جمعی از مردم ولایت‌مدار استان کرمان و خوزستان به زیارت مقام معظم رهبری مشرف شدند نکاتی که مقام معظم رهبری به مردم کرمان بیان کردند نکات قابل توجهی است فرمودند؛ که اگر بخواهیم در چند جمله مردم کرمان را وصف کنیم اولاً هویت عمیق فرهنگی کرمان، ثانیاً نخبه پروری کرمان، نجابت اخلاقی، ایمان صادقانه و پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی این جملاتی بود که مقام معظم رهبری در تعریف و تمجید از مردم این استان بیان فرمودند.

 وی افزود: مردم عزیز کرمان این افتخار و مباهات است برای شما که از این سرزمین یک سردار سرباز ولایت‌مدار که دنیا را تکان داد کسی که وحشت به جان استکبار جهانی انداخت.

وی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی هم زندگی و هم شهادتش هم مردمی که در مکتب او درس می‌آموزند و هم زائرینش برای دشمن خطرناک هستند و دشمن به دنبال آن است که این خط و این مکتب را خاموش کند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دشمن داعش را برای ضربه زدن و نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد و هدف نهایی آن ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود از سوریه شروع کردند و به عراق آمدند تا ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران نیز رسیدند اما خوشبختانه حاج قاسم سلیمانی با درایت و شجاعت خود داعش را نابود کرد

وی افزود: حاج قاسم مردی بود که تمام وجودش را برای دفاع از ارزش‌ها و انقلاب و ولایت و این سرزمین بکار بست او یک شخص بود و به شهادت رسید اما مکتب و راهش و پیامش برای همه ما درس است

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: تک تک ما ایرانیان ممنون حاج قاسم سلیمانی هستیم اگر تلاش‌ها و مجاهدت‌های او نبود امروز ما گرفتار همان بلایی میشدیم که بر سر مردم عراق آوردند آن چیزی که حاج قاسم را حاج قاسم ساخت زاهدانه رفتار و کردار وی بود

وی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی مکتب امیرالمومنین را زنده کرد نماز شب او قطع نمی‌شد ارتباطش با ولایت فقیه و خدا قطع نمی‌شد

وی افزود: امروز دشمن بداند که این مردم پرورش یافته مکتب امیرالمومنین، مکتب امام حسین، تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) و تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند و در مقابل دشمن و در برابر استکبار و نقشه‌های صهیونیست می‌ایستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)