کد خبر: ۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس شعبه اول دادگاه کیفری
رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک مرکز استان کرمان گفت: مطبوعات نبایستی اخلاق حرفه ای کار خود را قربانی فروش پرتیراژ آن رسانه نمایندواگر این خصیصه در رسانه ای دیده شود،جرم وخطای رسانه ای محسوب می شود.
رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک مرکز استان کرمان گفت: مطبوعات نبایستی اخلاق حرفه ای کار خود را قربانی فروش پرتیراژ آن رسانه نمایندواگر این خصیصه در رسانه ای دیده شود،جرم وخطای رسانه ای محسوب می شود.

مراد قتلوئی در حاشیه جلسه دادگاه مطبوعات اظهار داشت: به جرائم مطبوعاتی در نظام کیفری در عالی ترین مرجع قضائی در مرکز استان رسیدگی می شود.

این مقام قضائی عنوان کرد:مطبوعات درمحضرقانون اساسی جایگاه فوق العاده ارزشمندی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند ودر بند دوم از اصل سوم  قانون اساسی و همچنین اصل24 ، 175 ، 168 ،این قانون که از قوانین بنیادی در نظام حقوقی کشور ایران است به آزادی مطبوعات و اصحاب قلم اشاره نموده است.

قتلوئی اعلام داشت:بطور کلی مطبوعات چشم وگوش مردم محسوب می شوند ونقش مهمی در اطلاع رسانی صحیح ونقد عملکرد مسئولین در جامعه دارند وبر این پایه انتظار می رود صاحبان قلم واندیشه نگارش ومحتوایی را که ارائه می دهند را صیانت ومراقبت نمایند.

وی با بیان اینکه مراقبت از رسانه ومطبوعات از دوحیث محتوا وشکل پیام حائز اهمیت است،گفت:افرادی که صاحب حرفه خبرنگاری ونگارش می باشند بایستی تسلط لازم را برادبیات فاخر برای ارائه خبر وگزارش داشته باشند تا مردم بهتر بتوانند موضوعات را پیگیری نمایند.

قتلوئی ابراز داشت:پیام رسانی واطلاع رسانی چه در حوزه خبر وغیر آن بایستی کاملا شفاف وبه دور از هیجان سازی کاذب و دروغ پردازی ها باشد.

وی گفت:اخبار بایستی منطبق با واقعیت ها توسط خبرنگاران تنظیم ومنعکس شود واصحاب رسانه به باورهای عمومی واعتقادی جامعه احترام بگذارند وحریم خصوصی افراد بایستی پاس داشته شود.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:مطبوعات نبایستی اخلاق حرفه ای کار خود را قربانی فروش و تیراژ آن رسانه نمایندواگر این خصیصه در رسانه ای دیده شود،جرم وخطای رسانه ای محسوب می شود.

وی اعلام داشت:به جرائم مطبوعاتی در نظام کیفری در عالی ترین مرجع قضائی در مرکز استان رسیدگی می شود.

قتلوئی افزود:دادگاه کیفری یک همان دادگاه جناحی سابق است ودر مقررات اصلاحی سال 1381این دادگاه به دادگاه کیفری استان تغییر کرد ویکی از شعب تجدید نظر استان محسوب می شود.

وی گفت:در حال حاضر دادگاه کیفری یک استان با همان اهمیت سابق وحتی با صلاحیت بیشتر مسئول رسیدگی به جرائم مهمه می باشد که در بند ث ماده 302این قانون ،جرائم مطبوعاتی در دادگاه کیفری استان مدیریت ورسیدگی می شوند.

 رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک مرکز استان کرمان در پایان برای تمامی صاحبان قلم وافرادی که در عرصه اطلاع رسانی خدمت می نمایند آرزوی موفقیت وبهروزی از خداوند متعال کرد.

شایان ذکر است مراد قتلوئی، رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک مرکز استان به همراه علی سیدی مستشار شعبه اول دادگاه کیفری یک با حضور هیئت منصفه مطبوعات عهده دار رسیدگی به جرائم وتخلفات صاحبان رسانه می باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)