کد خبر: ۵۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کسانی که حرف از ولایت فقیه می‌زنند اما در صحنه عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت کنند در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند لذا بر مردم بصیر و آگاه و فهیم است تا رقبا را کاملاً زیر نظر داشته باشند که التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام پررنگ تر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: کسانی که حرف از ولایت فقیه می‌زنند اما در صحنه عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت کنند در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند لذا بر مردم بصیر و آگاه و فهیم است تا رقبا را کاملاً زیر نظر داشته باشند که التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام پررنگ تر است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: باید سعی بر این باشد که در همه شئون زندگی رضایت خداوند را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه گفت: با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه و تحقق فرمان امام جامعه، سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این حادثه است‌.

امام جمعه کرمان در ادامه افزود: یکی از نکات مهم در تربیت اسلامی و نگاه قرآنی، توجه به ابتلائات و آزمایش الهی است.

علیدادی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای سربلند بیرون آمدن از آزمایشات، صبر در برابر مصیبت‌ها و ناملایمات است، گفت: مورد دیگری که ما را به پیروزی می‌رساند، استمداد از خداوند در سختی‌هاست و تکیه بر ایمان درونی و تکیه بر خداوند ما را کمک می‌کند از امتحان سرافراز بیرون بیاییم.

امام جمعه کرمان در ادامه به مناسبت‌های ماه رجب و سالروز شهادت فدائیان اسلام، شهید حکیم و شهیدان مظلوم و مقتدر حادثه تروریستی کرمان اشاره کرد و در ادامه با اشاره به سالروز فرار شاه از کشور افزود: فرار شاه نشان داد که اراده‌ها بر دستگاه تا دندان مسلح طاغوت می‌توانند پیروز شوند که اولین علامت آن با فرار شاه مشخص و نشان داد خون بر شمشیر پیروز است و همت و پیوستن مردم به انقلابِ امام، انقلاب را به پیروزی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز هم سلاح کهنه بدون اثر غرب برای ملت ایران یعنی خالی کردن مردم از صحنه‌ها را به صورت دیگری تعقیب می‌کند و شهادت شهدای کرمان ولایتمدار و انقلابی در همین راستا است که مردم صحنه‌ها را خالی کنند اما به فضل خدا و با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه و تحقق فرمان امام جامعه، سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این حادثه است‌.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، بر حضور پررنگ و پرشور پای صندوق‌های رای تاکید و این حضور را دخالت مردم در سرنوشت خود و کشور و کمک به آبادانی و امنیت و تلاش برای روی کارآمدن افراد لایق و شایسته دانست.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: کنار کشیدن از انتخابات، واگذار کردن حق خود به دیگران و سلب فرصت از خود است.

وی یکی از مسائل مهم را رقابت سالم و به دور از حاشیه دانست و اظهار کرد: مراقب باشید کدام کاندیداها دنبال حاشیه‌سازی و کدام یک دنبال سلامت انتخابات هستند؛ کسانی که به جای پرداختن به صلاحیت خود به دنبال تخریب رقبا هستند از هر فکر و جناحی که باشند، دنبال سلامت انتخابات نیستند؛ باید توجه داشت رقابت مومنانه را در دستور کار قرار بدهند و رقابت مؤمنانه، التزام عملی به اسلام است که معیار و مبنای آن رعایت اخلاق اسلامی در همه زمینه‌هاست.

وی تصریح کرد: کسانی که حرف از ولایت فقیه می‌زنند اما در صحنه عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت کنند در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند لذا بر مردم بصیر و آگاه و فهیم است تا رقبا را کاملاً زیر نظر داشته باشند که التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام پررنگ تر است.

علیدادی سلیمانی سپس به حوادث تلخ غزه و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: غده سرطانی در مرکز جغرافیای اسلام کاشتند و با همه ظرفیت حقوقی از او دفاع کرده و بارها از حق وتو برای حمایت از آن استفاده کردند و امروز استکبار در دریای سرخ رسماً وارد جنگ به نفع اسرائیل شده و  یمن شجاع و مبارز و تاریخ‌ساز را مورد هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: اما این اشتباه محاسباتی در روزهای آینده تبدیل به فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها از منطقه و گورستانی برای آنان خواهد شد اگر پای خود را از این صحنه کنار نکشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)