کد خبر: ۵۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای شهر کرمان گفت: با استعفای شعرباف شهردار سابق کرمان موافق نبودیم زیرا این شیوه غیرشفاف و غیردموکراتیک بود و اعتقاد ما در موضوعات جدی بحث شفافیت و گفت‌وگو با مردم است.

عضو شورای شهر کرمان گفت: با استعفای شعرباف شهردار سابق کرمان موافق نبودیم زیرا این شیوه غیرشفاف و غیردموکراتیک بود و اعتقاد ما در موضوعات جدی بحث شفافیت و گفت‌وگو با مردم است.

به گزارش ایرنا، محمد امینی‌زاده اظهارداشت: موضوع تغییر مدیریت شهری کرمان با مدیریت علیرضا نادری رییس شورای شهر پیش رفت، یعنی وی به این جمع‌بندی رسیده بود و بر اساس همان شروع به اقدام کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری مخالفت‌هایی با شهردار و عملکرد ایشان وجود داشت و بعضی از اعضای شورا نطق‌های آتشینی در این زمینه داشتند، از طرف دیگر در مقابل این مخالفت‌ها، ما بدون اینکه به دوستان پاسخی بدهیم و وارد تنش بشویم، صرفا بیان کردیم همراهی نمی‌کنیم و قانون راهکار تعیین کرده است.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان بیان کرد: از طرف دیگر در میان برخی اعضای شورای شهر بحث استیضاح شهردار مطرح بود که توصیه ما به دوستان استفاده از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه بود که اجازه دهند شهرداری روال معمول خودش در پیشبرد امور پیش ببرد و قرار نباشد هر لحظه دچار تکانه شود.

وی ادامه داد: به تعبیر رییس شورای شهر، وی با دیدن فضای موجود بین موافقان و مخالفان شهردار، با شعرباف صحبت کرده و ضمن انتقال فضای شورا به ایشان، وی را با هر انگیزه‌ای برای استعفا قانع کردند.

امینی زاده گفت: شعرباف شهردار سابق کرمان نیز در پاسخ به رییس شورا، موافقت هشت نفر از اعضای شورا با خود و حجت شرعی شخصی را ۲ عامل برای پذیرش موضوع استعفا برشمردند.

وی اظهارداشت: در نهایت در این فضا نادری، از شعرباف یک استعفای کتبی و بدون تاریخ می‌گیرد که طبیعتا از این استعفا در مذاکره با اعضای شورا و گزینه جایگزین، استفاده خواهد کرد.

خروج از بن بست

وی اظهارداشت: رییس شورا بعد از گرفتن استعفای کتبی از شهردار سابق، با اعضای مخالف شورا صحبت کرده و به آنان می‌گوید فرایندی برای خروج از بن بست دارد و نیاز به وکالت این اعضا وجود دارد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان ادامه داد: در نهایت اعضای مخالف شهردار به نادری رییس شورا این وکالت را می‌دهند که فرایند به کارگیری محسن تویسرکانی را تا انتها پیگیری کنند.

وی گفت: رییس شورای شهر از آن طرف مذاکره‌ای با آقای تویسرکانی برای فرایند ماموریت و انتقالی وی به شهرداری کرمان انجام می‌دهند تا اینکه ۲ روز قبل از چهارمین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی، آقای نادری آمدند این فرایند را به ما نیز توضیح دادند که این اتفاقات افتاده و حقیقتا ما تا آن روز از این فرایند غیرشفاف و غیردموکراتیکی که اتفاق افتاده بود، مطلع نبودیم.

وی گفت: از آقایان نادری، شعرباف، تویسرکانی و همچنین برخی از اعضای شورا که کاملا غیرشفاف، وکالتی می‌دهند، گلایه‌مند هستیم و به نظرم نقد جدی به این شیوه و روند کار در یک پارلمان شهری وارد است.

امینی زاده ادامه داد: نهایتا بحث استعفای شهردار کرمان در مجموعه شهرداری و شورا اعلام وصول و براساس آن هم امروز رای‌گیری مطرح شد.

وی تصریح کرد: در بحث استعفای شهردار از شهرداری کرمان بنده و تعدادی از اعضای شورا به این جمع‌بندی رسیدیم که به این درخواست استعفا، رای ممتنع بدهیم.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان ادامه داد: ما با شعرباف صحبت‌های زیادی کرده بودیم اما ایشان گفتند با توجه به وضعیتی که وجود دارد و نگرانی‌هایی که از تحقق بودجه در سال آینده دارند و با توجه به کارشکنی‌هایی که در سال جاری در چند مصوبه اتفاق افتاد، برای تحقق بودجه در سال آینده، راهکاری جز همکاری صددرصدی همه اعضا یا تغییر مدیریت شهری و استعفا ندارند.

دلایل استعفای شهردار

وی ادامه داد: شهردار سابق کرمان در دلایل استعفای خود تاکید داشتند در سال آینده که باید بودجه هشت هزار میلیاردی را ببندیم نیاز به همراهی همه دوستان داریم و این دیگر در شورای ششم شدنی نیست و به این جمع‌بندی رسید که باید استعفا بدهد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی گفت: گلایه ما از شهردار سابق کرمان این بود که بالاخره شما چگونه به این حجت رسیدید که باید استعفا بدهید، و به ایشان گفتیم به تعبیر شما یا باید هشت یا ۹ نفر از اعضای شورا با شما مخالف باشند یا شما باید با آقای تویسرکانی گفت و گو کنید و شخصا به حجت شرعی برسید، سئوال این است که در این راستا این حجت چگونه حاصل شده است.

وی ادامه داد: البته شهردار سابق کرمان در بیان دلایل خود گفته بودند، چون دیدم وفاقی در مورد آقای تویسرکانی وجود دارد و هفت نفر از اعضای شورا با ایشان موافق هستند توصیه کردم ادامه کار شهرداری با ایشان جلو برود.

امینی زاده اظهارداشت: با این دلایل، رای ما به استعفای شهردار ممتنع بود با استعفا موافق نبودیم و این عدم موافقت را از طریق رای ممتنع اعلام کردیم.

استعفا در زمان نامناسب

وی تاکید کرد: از دیگر دلایل رای ممتنع ما علاوه بر عدم موافقت با اصل استعفا و شیوه انجام آن، این بود که این استعفا در زمان نامناسبی اتفاق افتاد زیرا باید برای موضوعاتی مانند بودجه و لوایح عوارضی قبل از سال برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام می‌شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)