کد خبر: ۵۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 26 دی 1402، سرانجام کاهشی شد. شدت افت قیمت به اندازه صعود روزهای گذشته نیست، اما تقریباً در اغلب محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد.

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 26 دی 1402، سرانجام کاهشی شد. شدت افت قیمت به اندازه صعود روزهای گذشته نیست، اما تقریباً در اغلب محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز، سه‌شنبه، 26 دی 1402 پس از حدود 2.5 هفته افزایش، سرانجام نزولی شد. افت قیمت‌ها تقریباً در اغلب محصولات داخلی و مونتاژی دیده می‌شود، هرچند که شدت کاهش نرخ‌ها به اندازه صعود هفته‌های گذشته نیست؛ اما با افت نرخ دلار در بازار آزاد می‌توان به ادامه این روند امیدوار بود.

از دو روز گذشته رشد نرخ دلار متوقف شد و سرانجام با افت حدود هزار تومان به زیر کانال 53 هزار تومان بازگشت. با وجود رشد نرخ دلار در روزهای گذشته، متقاضی چندانی در بازار دیده نمی‌شد؛ بنابراین کاهش نرخ دلار توانست فوراً قیمت خودرو را در بازار ارزان کند. البته به دلیل تنش‌هایی که شب گذشته در منطقه صورت گرفت، احتمال می‌رود که افت نرخ دلار از ساعات آینده بازار، ادامه‌دار نباشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی غالباً کاهشی گزارش می‌شود اما، افزایش و ثبات قیمتی نیز در برخی از مدل‌ها به چشم می‌خورد.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی دو روز گذشته 20 میلیون تومان افزایش قیمت داشت، امروز سه میلیون تومان کاهش دارد و با 402 خرید و فروش می‌شود.

شاهین G که سدان رده بالای سایپا به شمار می‌رود، روز گذشته 15 میلیون تومان گران‌تر شده بود که امروز آن را جبران کرد و با افت 15 میلیون تومانی، دوباره به نرخ 665 میلیون تومان رسید.

پژو پارس با موتور XU7P یکی از سدان‌های محبوب است که تا پایان سال از خط تولید ایران خودرو کنار می‌رود. این خودرو از ابتدای روز 15 میلیون تومان پایین‌تر و با 585 میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V4 گران‌ترین خودروی داخلی محسوب می‌شود که در هفته گذشته با رشدهای بالایی که تجربه کرد به کانال بالای یک میلیارد تومان صعود کرد. این سدان لوکس ایران خودرو از ابتدای امروز 50 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و 35 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم مانند محصولات داخلی، به صورت کاهشی است، اما در این میان برخی از خودروها، افزایش چشم‌گیری را تجربه می‌کنند.

ام‌وی‌ام X55 Pro IE یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی مدیران خودروست که جایگزین X33 قبلی شد. این خودرو نسبت به روز گذشته 20 میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و 410 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس یکی از معدود خودروهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود که برخلاف روند کلی بازار، افزایش قیمت چشم‌گیری را تجربه کرد. این خودرو با رشد 90 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت یک میلیارد و 710 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ کراس‌اوور محبوب و پرحاشیه این روزها به شمار می‌رود که طی دو روز گذشته 250 میلیون تومان گران شده بود، امروز 50 میلیون کاهش یافت و به نرخ دو میلیارد و 380 میلیون تومان رسید.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه متقاضی چندانی در بازار حضور ندارد، تغییرات نرخ دلار در بازار آزاد می‌تواند تأثیر خود را فوراً روی قیمت خودرو بگذارد. بر همین اساس با ارزان شدن بیش از هزار تومانی نرخ ارز در روز گذشته توانست قیمت اغلب خودروها را در بازار کاهشی کند؛ در نتیجه اگر نرخ دلار از ساعات آینده، باز هم ارزان‌تر شود می‌توان بازار خودروی کاهشی را برای روز آینده انتظار داشت.

البته برخی از کارشناسان بر این باورند که به دلیل تنش‌هایی که شب گذشته در منطقه صورت گرفت، احتمالاً نرخ ارز نیز دچار التهاباتی باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)