کد خبر: ۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
آمار تصادفات روز به روز افزایش می‌یابد
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با توجه به افزایش تلفات جاده‌ای و وسعت و پراکندگی جاده‌ای استان به ویژه در جنوب استان و اینکه درصد قابل توجهی از مصدومان در مسیر انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند، می‌طلبد که اداره کل راهداری جنوب و شمال استان با همکاری علوم پزشکی کرمان تحت هر شرایطی پد بالگرد را در ۲۸ نقطه پرخطر استان اجرایی کند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با توجه به افزایش تلفات جاده‌ای و وسعت و پراکندگی جاده‌ای استان به ویژه در جنوب استان و اینکه درصد قابل توجهی از مصدومان در مسیر انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند، می‌طلبد که اداره کل راهداری جنوب و شمال استان با همکاری علوم پزشکی کرمان تحت هر شرایطی پد بالگرد را در ۲۸ نقطه پرخطر استان اجرایی کند.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سید مهدی قویدل در جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات و جرائم رانندگی در استان، گفت: موضوع تصادفات یکی از مهمترین مشکلاتی است که در استان با آن مواجه هستیم و متاسفانه روز به روز آمار تصادفات رو به افزایش است.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها وظایفی در رابطه با زیرساخت این مقوله دارند که اگر توجه ویژه به آن شود کاهش تصادفات در استان را شاهد خواهیم بود.

قویدل ضمن قدردانی از پلیس راه و راهور جهت ارسال فهرست اسامی رانندگان پر خطر، خاطرنشان ساخت: توجه به رفع نقایص و کمبودها مربوط به پایش تصویری فوریت دارد که هر چه زودتر شهرداری‌ها و راهداری شمال و جنوب استان و در جاده‌ها در این خصوص باید نسبت به رفع آنها وارتقا سطح بهره‌برداری در آنها اقدام نمایند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به آمار تصادفات گفت: بر اساس سیستم مدیریت پرونده آمار پرونده‌های اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی سال ۱۴۰۲ در نه ماهه سال جاری  ۹ هزار و ۸۶۹ فقره پرونده می‌باشد که این آمار در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ هزار و ۵۸۰ پرونده بوده که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه ۴۳ درصد از جانباختگان در شهر مربوط به عابرین پیاده است، گفت: طبق گزارش پلیس راهور تصادفات درون شهری استان کرمان در ۸ ماهه سال جاری ۳۶ درصد از جانباختگان، راکبان موتور سیکلت بودند که در این خصوص باید راهکارهایی که به صورت مصوبه شورای پیشگیری و کارگروه‌ها و کمیسیون‌های ویژه تصادفات تصویب شده از جمله ارتقا سطح فرهنگ عمومی و اطلاع‌رسانی، ورود و نقش بیمه‌ها در فرهنگ سازی، آموزش‌های کاربردی برای متخلفین و رانندگان پرخطر و اعمال مجازات‌های تکمیلی و مراقبتی در احکام قضایی عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت به ۱۶ سال کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: با توجه به توزیع کلاه ایمنی رایگان توسط راهداری باید ضمن فرهنگ سازی در جامعه این کلاه ایمنی‌ها طوری هدایت شوند که در سطح شهرها بتوان به وضوح دید تا ضمن ترویج این فرهنگ شاهد کاهش صدمات ناشی از حوادث باشد.

این مقام قضایی به شناسایی ۳۰ نقطه پرتصادف در استان اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس راه، راهداری، علوم پزشکی و... تشکیل و بر اساس شاخص‌های بومی استان اولویت‌گذاری تا در اسرع وقت راهداری نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام نماید.

وی گفت: باتوجه به اینکه ۳۲ درصد تصادفات در معابر درون شهری استان به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در سال جاری بوده است و همچنین به جهت اهمیت برخورد با تخلفات حادثه‌خیز و کنترل هوشمند معابر درون شهری مرکز استان ضرورت دارد و نسبت به راه‌اندازی باقیمانده دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند در سطح معابر شهر کرمان و در جاده‌ها اقدام عاجل صورت پذیرد.

وی با اشاره به گسترش و ترویج اقدامات فرهنگی در ترافیک سطح استان، افزود: برای این کار می‌توان از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها و بیمه‌ها جهت بهبود رفتارهای ترافیکی و فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی استفاده کرد و شرکت‌های بیمه و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید نقش خود را در این خصوص ایفا و اجرایی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)