کد خبر: ۵۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
38 پروژه ورزشی در کرمان افتتاح می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد تومان پروژه ورزشی در استان کرمان افتتاح و ۵۰ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد تومان پروژه ورزشی در استان کرمان افتتاح و ۵۰ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

به گزارش تسنیم، میثم پاریزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک پیشاپیش سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 اظهار داشت: 38 پروژه ورزشی با اعتبار بیش از 61 میلیارد تومان در استان کرمان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 50 هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده پروژه‌های قابل افتتاح در نقاط کم برخوردار استان کرمان است، ادامه داد: بیش از هزار و 100 برنامه فرهنگی ورزشی در حوزه‌های مختلف در ایام‌الله دهه فجر در سطح استان از شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با شعار " ایران قوی ورزش قوی می‌خواهد " برگزار می‌شود که در دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری از سوی ایشان مطرح شد، افزود: تمام برنامه‌های دهه فجر امسال با پیوست انتخاباتی برگزار می‌شود چرا که کشور در آستانه برگزاری انتخابات باشکوه در اسفندماه است.

وی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را بکنیم که در انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم، گفت: ورزش نشاط‌آور و شادی‌آفرین است و برنامه‌های ورزشی این روحیه را در جامعه ایجاد می‌کند.

پاریزی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره‌های رایگان در ایام دهه فجر قوت می‌گیرد و معاونت جوانان و سمن‌های زیرمجموعه این اداره کل پای کار هستند، بیان کرد: نگاه ما در حوزه جوانان هویت‌سازی است و جوانان باید نگاه عمیق‌تری به مسائل اجتماعی خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه حدود 170 سمن ثبت شده در مجموعه ورزش و جوانان استان کرمان داریم که مجوز خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کردند و ظرفیت بزرگی برای توسعه استان کرمان است، ادامه داد: امروز همه باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده و مسیر گفت‌وگو را باز کنیم تا با شنیدن پیشنهادات، انتقادات و نظرات کارشناسی بتوانیم مسیر پیشرفت کشور را بهتر جلو ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در دهه فجر برگزار می‌شود و کرمان نسبت به سایر استان‌ها از نظر تعداد ثبت‌نامی‌ها رتبه اول کشوری را دارد، گفت: در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، کرمان صعود 12 پله‌ای داشت و جامعه هدف آن گروه سنی نوجوانان و جوانان است و سال گذشته رتبه یازدهم کشور را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه 24 خانه ورزش روستایی در دهه فجر در سطح استان افتتاح می‌شود که بیش از 600 میلیون تومان هزینه تجهیز این خانه‌ها شده است، ابراز داشت: همواره توسعه متوازن ورزشی در استان مورد تاکید است.

پاریزی با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته حدود 400 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان کرمان اضافه شده و کرمان جزو استان‌های برتر در جذب اعتبارات و توسعه فضای ورزشی است، بیان کرد: فضای ورزشی استان کرمان به ازای هر نفر حدود 65 سانتی‌متر مربع است که باید یک متر برسد.

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد جمعیت استان کرمان بین 18 تا 34 سال هستند که حدود یک میلیون و 100 هزار نفر را شامل می‌شود، گفت: جمعیت جوان یک فرصت برای استان کرمان محسوب می‌شود و باید از آن بهره‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل جوانان در اشتغال عدم مهارت است که باید این فرهنگ از خانواده و از سنین پایین ایجاد شود که اشتغال فقط پشت‌میزنشینی نیست، افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه جوانی جمعیت بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: همه باید در این زمینه عمیق و دقیق کار کنیم چرا که کشور در آینده نیازمند افزایش جمعیت و جمعیت جوان است.

پاریزی با بیان اینکه استان کرمان در توسعه ورزش‌های هماهنگی و برنامه‌های اجرا شده در این حوزه رتبه برتر را در سطح کشور دارد، گفت: ورزش همگانی سلامت آفرین و شادی آفرین است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)