کد خبر: ۵۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امروز (چهارشنبه)  ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم ملی قطر میزبان جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه الثمامه دوحه می‌رود که عنابی‌ها قصد داشتند محل بازی را تغییر بدهند و در ورزشگاه البیت از یوز‌های ایرانی پذیرایی کنند، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا مخالفت کرد و در نهایت قطری‌ها در همان ورزشگاه الثمامه این دیدار حساس را برگزار خواهند کرد. 

علاوه بر این، قطری‌ها برخلاف مقررات تیم میزبان به جای ۸ درصد، ۴ درصد سهمیه تماشاگران برای ایرانی‌ها در نظر گرفتند و آن‌ها با ایجاد مشکلاتی برای تهیه بلیت برای هواداران ایران جنگ روانی را قبل از بازی شروع کردند. 

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم ژاپن عملکرد فوق العاده‌ای داشت و توانست بعد از ۱۸ سال طلسم نبردن ژاپن را بشکند و کامبک بزند و با بردن سامورایی‌ها به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یابد. 

شاگردان قلعه نویی به خوبی می‌دانند که تیم قطر نسبت به ژاپن آن قدر قدرتمند نیست، اما آن‌ها نباید در باد برد ژاپن بخوابند و عنابی‌ها را دستکم بگیرند که اگر این اتفاق بیفتد تنبیه خواهند شد و رویای حضور در فینال را از دست می‌دهند. 

تیم ملی فوتبال ایران برای دومین دوره متوالی جام ملت‌های آسیا به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرده است و رکورد شکست ناپذیری خود را با بردن ژاپن به ۱۸ بازی افزایش داده است.

بازیکنان تیم ملی فوتبال یک گام تا رسیدن به رویای قهرمانی جام ملت‌های آسیا فاصله دارند و قبل از آن باید تیم قطر میزبان رقابت‌ها را کنار بزنند که اگر موفق شوند به ۱۱ دوره غیبت متوالی خود در فینال  پایان می‌دهند. همچنین تیم ملی کشورمان در ۶ مرتبه آخر نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شکست خورده است و باید دید یوز‌های ایرانی می‌توانند این طلسم را بشکنند یا نه!

آمار تقابل‌های ۲ تیم به نفع تیم ملی ایران است چرا که این تیم در ۶ بازی اخیر خود برابر قطر همواره برنده بوده و در ۱۰ دیدار اخیر خود برابر عنابی پوشان هم شکستی نداشته است تا آخرین باخت ملی پوشان برابر قطر به ۱۵ سال گذشته و در یک بازی دوستانه برگردد که تیم قطر با هدایت برنو متسو سرمربی فقید خود با نتیجه ۳ بر ۲ از سد تیم افشین قطبی عبور کرد. 

در آن طرف، تیم ملی قطر با وجود اینکه با ۹ امتیاز کامل و بدون گل خورده به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، اما در ۲ بازی مرحله حذفی برابر تیم‌های فلسطین و ازبکستان گل خورد و به سختی توانست از سد حریفان خود عبور کند. 

تیم ملی قطر قهرمان دوره گذشته جام ملت‌های آسیا می‌خواهد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند به همین خاطر همه کار خواهد کرد تا برابر تیم ملی ایران برنده شود و به فینال این رقابت‌ها راه یابد، اما بازیکنان ایران با غیرت مثال زدنی خود نمی‌گذارند تا میزبان این رقابت‌ها  به هدف خود دست یابد. 

این ۲ تیم در مهرماه امسال در فینال تورنمنت چهار جانبه اردن برابر یکدیگر بازی کردند که تیم ملی فوتبال کشورمان توانست با ۴ گل برابر تیم قطر با هدایت کارلوس کی روش به برتری برسد و قهرمان این رقابت‌ها شود. البته قطری‌ها بعد از این باخت سنگین با کارلوس کی روش قطع همکاری کردند و مارکس لوپز را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کردند.

اکرم عفیف، المعز علی و الهیدوس بازیکنان شاخص تیم ملی قطر هستند که باید مدافعان تیم ملی کشورمان مراقب این بازیکنان باشند چرا که آن‌ها به خوبی از فوتبال  و بازیکنان  ایران شناخت دارند و می‌دانند چطور گلزنی کنند.

امیر قلعه نویی در قامت سرمربی ایران برای  سومین مرتبه برابر تیم ملی قطر قرار می‌گیرد و ۲ برد در ۲ تقابل قبلی خود داشته است و دوست دارد با برد بازی امروز مقابل عنابی‌ها هت تریک کند. در طرف مقابل،   مارکز اسپانیایی قطر برای اولین بار برابر ایران قرار می‌گیرد و باید دید او در نخستین تقابلش با شاگردان قلعه نویی چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟ 

 صادق محرمی و سید مجید حسینی به علت پارگی رباط صلیبی و درد مچ پا نمی‌توانند  تیم ایران را تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همراهی کنند، اما طارمی بعد از پشت سرگذاشتن محرومیت خود برابر ژاپن می‌تواند در بازی امروز در ترکیب اصلی قرار بگیرد. در آن طرف، صلاح زکریا، دروازه بان ذخیره، تنها بازیکن مصدوم قطری‌ها برای این دیدار خواهد بود.

در حالی که هیچ کس تصور نمی‌کرد که تیم ملی کره جنوبی برابر تیم ملی اردن شکست بخورد و شاهد خلق شگفتی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باشیم، اما این اتفاق رخ داد و اگر تیم ملی فوتبال کشورمان بتواند از سد تیم قطر میزبان رقابت‌ها بگذرد برابر تیم ملی اردن در فینال قرار می‌گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)