کد خبر: ۵۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت:عدم مشارکت در انتخابات سبب می‌شود که در بهبود حکمرانی و تجدید در سیاست‌ها اتفاقی نیفتد بلکه فضای تنفس برای جامعه محدودتر می‌شود لذا بهبود فضای سیاسی، اقتصادی و کاهش مشکلات اقتصادی مردم در گرو مشارکت آنها در انتخابات است.

دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت:عدم مشارکت در انتخابات سبب می‌شود که در بهبود حکمرانی و تجدید در سیاست‌ها اتفاقی نیفتد بلکه فضای تنفس برای جامعه محدودتر می‌شود لذا بهبود فضای سیاسی، اقتصادی و کاهش مشکلات اقتصادی مردم در گرو مشارکت آنها در انتخابات است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نژادحیدری درباره انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهارکرد: متاسفانه فضای سیاسی کشور به دلایل متعددی، فضای گرم و پرحرارتی نیست و تا امروز بخش قابل توجهی از جمعیت رای‌دهنده علاقه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارند.

وی تاکید کرد: فرصت برای ایجاد مشارکت پرشور را هم نیروهای سیاسی و هم مجموعه حاکمیت از دست داده و می‌بایست خیلی پیشتر از اینها به هشدارها و پیشنهادات نیروهای مصلح و دلسوز توجه می‌شد و از چند ماه قبل فضا برای مشارکت مردم آماده می‌شد.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان بیان کرد: در شرایط کنونی نیروهایی که به منافع ملی فکر می‌کنند و نگران بحران‌های پس از مشارکت هستند، باید در حد توان و مقدورات خود به پرسش‌های جامعه پاسخ دهند و تلاش کنند در فرصت باقیمانده از طریق گفتگو با مردم، نرخ مشارکت را بالاتر ببرند.

وی عنوان کرد: نظر ما، به عنوان یک تشکیلاتی که نگران شرایط سیاسی کشور هستیم، این است که مشارکت در انتخابات مجلس و صندوق رای از اهمیت زیادی برخوردار است و صندوق رای یادگار و ثمره تلاش‌های مردم ایران در ۱۰۰ سال گذشته و پس از مشروطیت و پس از انقلاب اسلامی است و نباید تلاش کنیم که در گرد و غبارهای فشارهای اقتصادی و اجتماعی که در کشور وجود دارد، انتخابات و صندوق رای به فراموشی سپرده شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به فعالان سیاسی که نسبت به انتخابات موضع پیدا کرده‌اند و اصلاح طلبان و نیروهای حامی افزایش نقش مردم در اداره جامعه هشدار داد: فراموش شدن صندوق رای در حقیقت قدم زدن و گام نهادن در مسیر کسانی است که علاقمند به تضعیف جمهوریت نظام هستند.

وی خطاب به افرادی که نسبت به انتخابات دچار تردید شده‌اند نیز گفت: تجربه تاریخی و اتفاقاتی که در کشور در گذشته رخ داده به ما نشان داد که هرگاه ما با یک مشارکت وسیع مردمی روبرو بودیم توانسته‌ایم در حوزه‌های اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مسائل فرهنگی و اجتماعی گام‌هایی به نفع مردم برداریم.

نژادحیدری ادامه داد: نمونه تاریخی این مسئله را در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ و سال ۱۳۹۲ مشاهده کنید. در این تاریخ‌ها مردم با مشارکت خوب خودشان توانستند نیرویی بر سرکار بیاورند که امکان تحقق مطالباتشان بیش از دیگر نیروهای سیاسی بود و در مقابل، زمانی که مردم از انتخابات فاصله گرفته (سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) و تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت نکنند، به موازات آن دامنه فشارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به مردم بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: عدم مشارکت در انتخابات سبب می‌شود که در بهبود حکمرانی و تجدید در سیاست‌ها اتفاقی نیفتد بلکه فضای تنفس برای جامعه محدودتر می‌شود لذا بهبود فضای سیاسی، اقتصادی و کاهش مشکلات اقتصادی مردم در گرو مشارکت آنها در انتخابات است.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه برخی تریبون‌های ما با برخوردهای کلیشه‌ای و برخوردهای شعاری با مقوله مشارکت به عنوان یک حق عمومی باعث دور شدن بیشتر مردم از فضای سیاسی شده‌اند و برخی چهره‌ها در جامعه که مورد اقبال مردم نیستند با تاکید روی مشارکت نه تنها باعث گرم شدن فضای انتخابات نمی‌شوند بلکه سبب عدم مشارکت مردم می‌شوند.

وی افزود: در رسانه‌های رسمی فارغ از شعارزدگی و با نگاه استرتژیک به مقوله انتخابات با مردم گفتگو کنیم و خطرات عدم مشارکت را برای آنها یادآوری کنید.

نژادحیدری با یادآوری انتخابات ادوار گذشته اظهار کرد: در انتخابات دو دوره گذشته بحث‌هایی که در برخی محافل صورت می‌گرفت بعضا از سر استیصال و ناامیدی گفته می‌شد که ـ«مگر بالاتر از سیاهی رنگی وجود دارد؟ » امروز می‌بینیم که بالاتر از سیاهی، رنگ‌هایی وجود دارد و عدم مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود نه تنها مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مرتفع نشود بلکه در سایر حوزه‌ها با چالش‌هایی روبرو شویم بنابراین نخبگان و دلسوزان جامعه که منافع ملی مورد توجهشان است، این مسائل را با مردم در میان بگذارند.

وی با بیان این مطلب که کشور در موقعیتی است که امکان دستیابی به توافق با کشورهای خارجی برای عبور از بحران‌های داخلی متصور است، افزود: دولت سیزدهم علاقمند به مرتفع کردن مسائل بین المللی هست و حل و فصل این مسائل در دستور کار کشور است لذا باعث گشودگی در فضای اقتصادی کشور می‌شود. بنابراین ناظران بین المللی چشم به مشارکت مردم در انتخابات دوخته‌اند و اگر مشارکت قابل قبولی در کشور رخ دهد، حتما در سیاست خارجی و مسائل اقتصادی با گویش‌هایی روبرو خواهیم شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این مطلب که ضمن احترام به همه کسانی که در گذشته تصمیم به عدم شرکت در انتخابات گرفتند، خطاب به آنها گفت: توضیح دهید عدم مشارکت در دو انتخابات گذشته غیر از سخت‌تر شدن فضای جامعه، چه سودی برای جامعه داشته است؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)