کد خبر: ۵۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فعالان فضای مجازی مراقب باشند خط تخریب و خلاف اخلاق بر فضای مجازی حاکم نشود و میدان‌داری نکند و افراد توانمندتر در این فضا کمک کنند جلوی توهین و افترا و دروغ و تحقیر گرفته شود تا نامزدها در فضای آرام و سالم توانمندی خود را بیان و مردم انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فعالان فضای مجازی مراقب باشند خط تخریب و خلاف اخلاق بر فضای مجازی حاکم نشود و میدان‌داری نکنند و افراد توانمندتر در این فضا کمک کنند جلوی توهین و افترا و دروغ و تحقیر گرفته شود تا نامزدها در فضای آرام و سالم توانمندی خود را بیان و مردم انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بنا به فرموده امام علی علیه السلام، با رعایت تقوا می‌توان در سختی‌ها و مشکلات پیروز شد و از امتحان سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به راه‌های تربیتی از نگاه قرآن کریم افزود: یکی از راه‌ها این است که فرد خود را با کسانی که عمل و رفتارشان مورد پسند و رضایت خداوند است، همراه کند.

علیدادی سلیمانی درباره تشخیص صداقت یک فرد و گروه عنوان کرد: صدیقین در کنار انبیا، شهدا و صالحین در قرآن مطرح می‌شوند و باید در همه امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مراودات اجتماعی با این افراد باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه واقعیت ظهور و بروز هر انسانی در سه حوزه اعتقادات، گفتمان و اعمال است، گفت: خداوند برای ما بیان فرموده که چه کسانی راستگو هستند و جایی که نیکی را توضیح می‌دهد بخش‌هایی از واقعیت این افراد را رونمایی می‌کند که در این زمینه بخشی به نیت‌ها و اعتقادات برمی‌گردد و خداوند می‌فرماید کسانی که به خدا و انبیا معتقدند، به کتاب خدا و قیامت اعتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه اعتقادات باید خود را جایی نشان بدهد، افزود: این حوزه عمل است که انفاق به یتیمان، کمک به مسکین، در راه مانده و ... و انجام زکات و آنچه که خداوند در بحث مالی دستور داده، اعمال شخص را شامل می‌شود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اعمال شخصی، نماز است که سمبل همه عبادات است، تصریح کرد: بخش سوم حوزه اجتماعی افراد است. اینکه چقدر به عهد و پیمانش پایبند است و مقاومت افراد در صحنه اجتماع در مقابل مشکلات و مسائل. کسانی که به این موارد پایبند هستند، جبهه صادقین را تشکیل می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین با اشاره به اهل جهاد با جان و مال بودن راستگویان، افزود: صادقین کسانی هستند که در مناسبت‌های مالی، اعتقادی، عبادت، جهاد و شهادت و ... در صف اول و اهل انجام اعمال نیک در این گستره هستند و خداوند فرمود از این افراد راضی است و آنها نیز از خداوند راضی هستند و روزی که هر کسی با اعمالش عرضه می‌شود، برای این گروه روز مبارکی است لذا یکی از محورهای تربیتی اسلام این است که در همه صحنه‌ها با گروه و جبهه صادقین حرکت کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با تبریک فرا رسیدن ۱۱ شعبان، سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان بیان کرد: جوانان باید راه جهاد، عزت و افتخار کشور را با انگیزه و تکلیف محوری انجام داده و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و همچنین چهلم شهدای حمله تروریستی کرمان، یاد این شهدا را گرامی داشت.

علیدادی سلیمانی با اشاره به گشایش سفارت فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت رژیم جعلی صهیونیستی، گفت: این حرکت بزرگ و انقلابی، انقلاب را برای دنیا به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کودتای انگلیسی‌ها برای حاکم کردن رضاخان بر کشور و روی کار آمدن سلسله پهلوی از برگ‌های تلخ تاریخ ایران است، اظهار کرد: این خیانت و جنایت بزرگ علیه ایرانِ در نهایت باعث عقب‌ماندگی‌های زیادی در کشور شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با قدردانی از حضور پررنگ و معنادار مردم به ویژه نسل جوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با این حضور نشان دادند آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اسلامی، غرور ملی و عزت اسلامی برای آنان مهم است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه آزمون مهم انتخابات را در پیش رو داریم که بار دیگر ملت ما را در امتحان بزرگی قرار خواهد داد، افزود: امیدوارم مردم همانطور که در ۲۲ بهمن خوش درخشیدند، پرشور و گسترده در انتخابات هم حضور یابند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حضور حداکثری از طرفی در داخل کشور بیانگر انسجام ملی و وحدت داخلی کشور است، تصریح کرد: بُرد جهانی حضور در انتخابات، دفاع نرم و موثر از انقلاب اسلامی است. ضمن اینکه همه شرایط برای انتخابات پرشور فراهم شده است.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات گفت: لازم است فضای انتخابات در مصاحبه، مناظره و ... به سمتی برود که  انتخابات رقابتی که اخلاق و دیانت بر آن حاکم است، رقم بخورد و نامزدهایی که از این دو فاصله بگیرند، این حرکت‌ها پسندیده مردم و رسالت انقلابی نیست.

علیدادی سلیمانی همچنین خطاب به هواداران کاندیداها بیان کرد: هم در کشور و هم استان کرمان حضور همه سلایق به صورت جدی و رقابتی وجود دارد و بایستی اعضای موثر ستادها مراقبت و مواظبت کنند برای دنیای دیگران آخرت خود را به خطر نیندازند و برای رضایت کوتاه مدت افرادی، دیانت خود را نشانه نروند.

وی ادامه داد: طرفداران حتماً کاندیدای مد نظر خود را اصلح می‌دانند اما بدانید اگر فضا را غبارآلود کردید، حتماً غیراصلح انتخاب می‌شود لذا برای دفاع از انتخاب شایسته خودتان هم باید فضا کاملاً سالم باشد که امیدواریم فضا را کاملاً دینی و اخلاقی پیش ببریم تا این حماسه به نفع اسلام و انقلاب اسلامی رقم بخورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)