کد خبر: ۵۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر اسبق ارشاد:
رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران گفت: همه ما باید برای نجات کشور تلاش کنیم، باید روی وفاق و وحدت ملی کار کنیم، نخبگانی که همسو و همفکر هستند باید با هم تلاش کنند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است ما از سال ۹۲ مجموعه نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا در کنار هم ایستادند تا اینکه این اتفاق افتاد.

رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران گفت: همه ما باید برای نجات کشور تلاش کنیم، باید روی وفاق و وحدت ملی کار کنیم، نخبگانی که همسو و همفکر هستند باید با هم تلاش کنند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است ما از سال ۹۲ مجموعه نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا در کنار هم ایستادند تا اینکه این اتفاق افتاد و در همان دور اول روحانی انتخاب شد؛ در انتخابات سال ۹۶ همه اصلاح‌طلبان با همه امکانات خود به میدان آمدند و رییس جمهور ۲۴ میلیون رای آورد.

به گزارش گفتارنو، علی جنتی عصر سه شنبه در همایش بزرگ حماسه حضور بیان داشت: به همه کسانی که امروز می‌پرسند رای بدهیم یا خیر، می‌گویم برویم و رای اعتراضی بدهیم، این به آن معنا نیست که ما حتما موفق می‌شویم و اگر موفق شویم، اکثریتی می‌توانیم در مجلس پیدا می‌کنیم اما اگر ۳۰ تا ۴۰ نفر معترض در مجلس داشته باشیم نیز قطعا صدای آنان به گوش ملت می‌رسد و اکثریت نمی‌تواند هرچه را خواست تصویب کند.

وی افزود: شعار امام خمینی(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی بود و ایشان همواره بر اسلامیت و جمهوریت نظام تاکید داشتند و این کلام مشهور ایشان که "جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم" جمهوریت به معنای تکیه بر آرای مردم و آنچه اکثریت مردم می‌خواهند، است.

این فعال سیاسی گفت: تاکید امام خمینی(ره) همواره بر حفظ مردم به عنوان پشتوانه حکومت بوده است و به مسئولین توصیه می‌کردند که تا زمانی مردم را دارید می‌توانید به کار خودتان ادامه دهید و اگر مردم را نداشته باشید دیکتاتور خواهید شد، آنچه برای همه و نظام ما مهم است تکیه بر آرای اکثریت مردم می‌باشد و عدم حضور مردم در صحنه به معنای شکست و تضعیف نظام است.

جنتی تصریح کرد: امروز به خاطر عملکرد همه دولت‌ها در دوره‌های مختلف و مسئولان به جایی رسیده‌ایم که نارضایتی در اقشار مختلف مردم موج می‌زند، مشکلات معیشتی، تورم افسارگسیخته، فشارهای مالیاتی کمرشکن، فساد نهادینه شدن در بخش‌های مختلف، رانت خواری، فقر، نابرابری و تبعیض دست به دست هم داده که جامعه را نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر انتخابات و رای مردم را از شکل واقعی خود خارج کردیم، انتخابات یعنی اکثریت جامعه بیایند و سرنوشت خود را تعیین کنند اما به ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نگاه کنید این مجلسی که الان مستقر است این ۲۹۰ نماینده جمع آرایی که کسب کردند ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود و حداقل ۶۵ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی آن زمان واجد شرایط رای‌گیری بودند اقلیتی 10 میلیون نفر به تمامی نمایندگان مجلس رای دادند، آیا این مجلس می‌تواند نماینده کل مردم باشد؟ در انتخابات ریاست جمهوری هم وضع به همین منوال بود چرا شرایطی فراهم کردیم که مردم از صندوق رای فراری هستند؟

رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران با بیان این که در انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از افراد بزرگی مثل آقای دکتر علی لاریجانی و آقای جهانگیری و... رد صلاحیت شدند این چه معنایی داشت گفت: یکسری افرادی که حتی یک روز هم کار اجرایی نکرده بودند به عنوان نامزد پوششی تایید صلاحیت شدند تایید صلاحیت یعنی مدیر، مدبر و رجل سیاسی؛ اما در انتخابات برای انتخاب نفر دوم نظام جمهوری اسلامی اتفاقات یاد شده افتاده است.

جنتی خاطرنشان ساخت: متاسفانه امروز با یک جریان اقلیت با صدای رسا و پشتوانه قدرت مواجه هستیم که سعی می‌کنند تمام قدرت را در کشور در دست بگیرند، از شورای نگهبان تا دستگاه‌های نظامی و امنیتی تا بقیه مجریان انتخابات را فراگرفته و الان همه قوا از جمله قضاییه، مجریه و مجلس یک دست شدند، این چه نوع انتخاباتی است که می‌خواهیم برگزار کنیم؟ طبیعی است که انگیزه را از بسیاری مردم گرفتیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر عده‌ای می گویند اینکه ما رای بدهیم چه تاثیری دارد؟ مگه رای ما تاثیرگذار هم است؟ این واکنشی است که مردم به نوع نگرشی که مجریان وقت ایجاد کرده‌اند دارند در گذشته همین مشکلات را داشتیم اما این وضعیت هیچ گاه مثل ۲ انتخابات گذشته نبود و در این ۲ انتخابات تمامی افرادی را که با سلیقه خودشان معارض می‌دیدند را حذف کردند.

جنتی گفت: امروز یکی از مشکلاتی که در انتخابات داریم این است که یک اکثریت می‌گویند ما نمی‌خواهیم شرکت کنیم، جمعی از دوستان در جبهه اصلاحات نیز به طور رسمی اعلام کردند که کاندیدا نداریم لذا در انتخابات شرکت نمی‌کنیم یا رای سفید می‌دهیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عین حال جمع کثیری از دوستان اصلاح طلب و اعتدال گرا که به آینده نظام فکر می‌کنند و نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند، ما اعتقاد داریم که نمی‌توانیم در خیابان اعتراض خود را بیان کنیم، همچنین نمی‌توانیم در خانه بشینیم بنابراین راه آن فقط و فقط صندوق رای است و اینکه سرنوشت کشور را از طریق انتخاب مردمی، رقم بزنیم.

وی افزود: بیانیه ای را ۱۱۰ نفر از نخبگان اصلاح طلب و اعتدال‌گرا امضا کردند و بیان داشتند که به هر حال وظیفه در این شرایط از ما ساقط نیست و اگر یک صدای اعتراض به وضع موجود داشته باشیم باید آن صدا را تقویت کنیم.

جنتی تصریح کرد: زمانی که شنیدم این مجلس را به مجلس انقلابی توصیف می‌کنند، پیش خودم گفتم مجلس آینده انقلابی‌تر خواهد بود زیرا چهار نفر باقی مانده را هم حذف کنند تا صدای مخالفت کسی درنیاید همانگونه کسانی که دولت را به نقد می‌کشاندند را این دوره رد صلاحیت کردند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از شخصیت‌ها را در کشور داریم که نسبت به وضع موجود معترض هستند و به هر حال اگر اشتباه هم شده اما این افراد تأیید شدند و به عنوان کاندید به صحنه انتخابات آمدند.

این سیاستمدار گفت: با جمعی از حزب اعتدال و توسعه، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و ندای ایرانیان از مدت‌ها قبل هماهنگی‌هایی صورت گرفت که هر تعداد تایید صلاحیت شدند و افراد شایسته‌ای بودند را حمایت کنیم حتی اگر اقلیتی از ۵۰ تا ۷۰ نفره به این مجلس راه یابند، ممکن است راهیابی این افراد در سرنوشت مجلس و ارایه برخی قوانین موثر نباشد اما در ممانعت و جلوگیری از تصویب برخی قوانین می‌توانند اثرگذار باشد.

وی گفت: ما اگر مجلسی برخاسته از رای اکثریت داشتیم این مجلس می‌توانست تحریم‌ها را هم بردارد همه کارها برای احیای برجام در اواخر دولت دوازدهم انجام شده بود اما همین مجلس با تصویب یک قانون سنگ بزرگ بر سر راه دولت گذاشت و به صورت جدی مانع شد تا دولت نتواند برجام را احیا کند و رسما اعلام کردند که ما تحریم‌ها را می‌خواهیم و همانطور که برخی مسئولین اجرایی می‌گویند کشور را با تحریم خوب اداره می‌کنیم، لذا سنگ بزرگی پیش پای دولت گذاشتند این همان مجلسی است که برجام را آتش زدند و الان خودشان دنبال برجام می‌دوند اما طرف مقابل حاضر به امضای آن نیست.

جنتی یادآور شد: این همان مجلسی است که تحت عنوان طرح صیانت تمامی آزادی مردم را در زمینه  دستیابی اطلاعات محدود کرده، کلیه شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کردند و فکر می‌کنند می‌توانند این کار را انجام دهند لذا براساس برآوردها حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از فیلترشکن استفاده می کنند، فقط بازار بزرگ فروش فیلترشکن ایجاد کردند.

وی افزود: این همان مجلسی است که طرح عفاف و حجاب را تصویب کرده که خودشان هم در آن مانده‌اند، این طرح چهار ماه بین شورای نگهبان و مجلس است و آخر هم نمی‌توانند آن را ابلاغ کنند اما رییس مجلس می‌گوید این طرح چون بار مالی دارد باید ابتدا بار مالی این طرح حل شود، طرح عفاف و حجاب چه بار مالی می‌تواند داشته باشد؟ اینها ناشی از تفکرات کسانی است که تا نوک بینی خود را بیشتر نمی‌بینند.

وی خاطرنشان ساخت: طرح حجاب و عفاف و طرح صیانت را یک جمع ۱۰ تا ۱۲ نفره تصویب کردند یعنی این جمع به عنوان نماینده کل مجلس این طرح‌ها را با اختیار کامل تصویب کردند و این افراد ادامه تفکرات کسانی هستند که با دوش حمام، بلندگو، رادیو، میکروفن، دوربین، ویدیو و دیش‌های ماهواره و حتی عده‌ای با برق‌کشی منازل خود مخالفت می‌کردند.این ادامه همان تفکرات است زیرا این افراد فکر می‌کنند که اگر با قانون جلوی دستیابی مردم به اطلاعات را بگیرند، مردم نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند اما در دنیای انفجار اطلاعات چنین امکان جلوگیری از اطلاعات و فضای مجازی وجود ندارد.

رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران بیان داشت: در دوره‌ای که در دولت حضور داشتم به عنوان یک عضو در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه بودم شنیدم که می‌خواهند شبکه واتساپ را ببندند که با ۶ وزیر و یک نماینده مجلس راهی جلسات شدیم تا این شبکه بسته نشود لذا اگر بخواهیم تغییری حاصل شود باید برویم سراغ کسانی که نسبت به این تفکر معترض هستند و دارای سواد کافی برای تصویب قوانین که دنیا را بشناسند، تا بتوانند کشور را به سمت پیشرفت‌های دنیا ببرند.

رای دادن حق هر ایرانی است، چرا افراد مورد علاقه آنان را حذف کردید

وی با بیان این که رای دادن حق هر شهروند ایرانی است، افزود: درست است که رای دادن تکلیف است اما امروز باید پرسید شما چرا اکثریت جامعه ایرانی را از این حق خود محروم می‌کنید؟، حق این افراد است که به کسی که علاقه دارند، رای دهند، چرا افراد مورد علاقه آنان را حذف کردید؟

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که از جمله کارهایی که انجام شده یکسان سازی و خالص سازی در کشور است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب مرتب دنبال حذف یکدیگر بودیم، عده‌ای را کنار می‌گذاریم تا آنان که می‌خواهیم سر کار بمانند. اما این افرادی که فکر می‌کنید امروز یکدست هستند فردا ۲ دسته می‌شوند، لذا همین جمع اصولگرایی که یک دست شدند در آستانه انتخابات مشاهده کنید که تا به حال چند تا لیست داده‌اند، امکان ندارد کشور را با یک تفکر و اندیشه بخواهیم اداره کنیم زیرا راه توسعه کشور این است که همه اقشار و نخبگان با تفکرات و سلیقه‌های مختلف بتوانند در ساخت و توسعه کشور مشارکت کنند.

رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران گفت: این نمایندگان مجلس آیا وکیل ملت هستند یا وکیل دولت؟ در دولت دوازدهم، با وجود کمترین اشکال بلافاصله وزرا را مورد سوال و استیضاح قرار می‌دادند و در دولت گذشته بحث سوال از رییس جمهور را مطرح کردند حالا طی ۲ سال و ۶ ماهه گذشته اتفاقی در کشور نیفتاده که بخواهند از دولت سوال کنند؟ پس آنها وکیل الدوله هستند نه نمایندگان ملت!

جنتی خاطرنشان ساخت: همه ما باید برای نجات کشور تلاش کنیم، باید روی وفاق و وحدت ملی کار کنیم، نخبگانی که همسو و همفکر هستند باید با هم تلاش کنند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است ما از سال ۹۲ مجموعه نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا در کنار هم ایستادند تا اینکه این اتفاق افتاد و در همان دور اول روحانی انتخاب شد؛ در انتخابات سال ۹۶ همه اصلاح‌طلبان با همه امکانات خود به میدان آمدند و رییس جمهور ۲۴ میلیون رای آورد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ همه جریانات اصولگرا دست به‌ دست هم داده بودند که روحانی رییس جمهور یک دوره‌ای شود و روی کار نیاید، تلاش زیادی هم کردند تا زمین بخورد و کاندیدای خودشان بالا بیاید اما به خاطر وحدت ما، آن اتفاق نیفتاد، آقای روحانی با رای بالا انتخاب شد اما متاسفانه بعد از آن اتفاقات تحریم‌های شدیدتر، کرونا و سایر مشکلات را داشتیم و دست رییس جمهور را برای بازگشایی برخی گره‌ها بستند.

رییس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران گفت: این برجامی که توسط ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا پاره شد، قرار بود در دولت بایدن دوباره احیا شود و رفتند 6 دور با 6 کشور قدرتمند دنیا مذاکره کردند و به نتیجه رسیدند در اسفندماه سال ۹۹ همه چیز آماده امضا بود اما گفتند بگذارید دولت بعد امضا کنند. فکر کردند دولت قبل وادادگی نشان داده و نتوانسته امتیاز زیادی بگیرد، گفتند ما امتیاز می‌گیریم، پس  از  ۲ سال و نیم عملکرد خود چه امتیازی گرفتید، به جز این است که هنوز یک تحریم به تحریم‌های قبل اضافه می‌شود نفت را 30 دلار زیر قیمت می‌فروشید و حتی پول آن را نمی‌توانید وارد کشور کنید، پس به صرافان امتیاز می‌دهید تا بخشی از دلارها که ناشی از فروش نفت است را وارد کشور کنید.

جنتی اذعان داشت: کسری بودجه، چاپ پول بدون پشتوانه نتیجه تورم وحشتناکی است که در این دولت اتفاق افتاده؛ تورم نقطه به نقطه آذرماه ۵۴ درصد شده و این تورم را تنها از ۱۰۰ کالا گرفتند، تورم در برخی کالاهای خوراکی و آشامیدنی به ۸۰ تا ۹۰ درصد رسیده که نتیجه سیاست آقایان است.

وی یادآور شد: ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و وفاق ملی را در کشور احیا کنیم باید بتوانیم با دنیا تعامل کنیم اما اینکه همه اعتماد خود را در سبد روسیه و چین بگذاریم و آنان برای ما تعیین تکلیف کنند، این کشور را به جایی نمی‌رساند، باید از ظرفیت تمامی نخبگان و صاحب نظران استفاده کرد اگر جامعه را به خودی و غیر خودی تقسیم و عده‌ای را اخراج کنیم نتیجه‌ای جز عقب افتادگی ندارد. باید دنبال رفع مشکلات اقتصادی و نابرابری های کشور برویم و برای آن برنامه داشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)