کد خبر: ۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به مهاجرت سالانه ۲۷۰۰ پرستار گفت: نیازمند استخدام ۱۵ هزار پرستار در سال هستیم؛ اکنون پذیرش دانشجوی پرستاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی است و تقاضای رشد پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری بیش از گذشته را داریم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به مهاجرت سالانه ۲۷۰۰ پرستار گفت: نیازمند استخدام ۱۵ هزار پرستار در سال هستیم؛ اکنون پذیرش دانشجوی پرستاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی است و تقاضای رشد پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری بیش از گذشته را داریم.

به گزارش ایرنا، محمدتقی جهانپور در نشست اعضای شورای عالی نظام پرستاری با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده اما در بحث استخدام نیروهای جدید در بدنه نظام سلامت رشد آن چنانی نداشته‌ایم همچنین در پذیرش نیروی کادر پرستاری در کشور هم رشد چشمگیری وجود نداشته است.

وی گفت: امروز سازمان نظام پرستاری دوره ششم متشکل از ۱۵۹ هیات‌مدیره در سراسر کشور به همراهی سازمان مرکزی و اعضای شورای عالی در حال خدمت به مردم است و بیش از ۲۷۰ هزار نفر از پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری و دارای شماره نظام پرستاری هستند.

جهانپور دامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که با توجه به سختی و دشواری کار پرستاران همه مسئولان موظف هستند که توجه بسیار ویژه به جامعه پرستاری نشان دهند و ایشان برای تقویت جامعه پرستاری نیز بارها تاکید کردند که کمبود نیروی پرستاری و امنیت شغل پرستاری و رفاه و معیشت پرستاری در دستور کار مسئولان باشد.

وی به وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در بحث مطالبات جامعه پرستاری به ویژه در موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که چالش‌های بسیار زیادی در کشور ایجاد کرده ورود کرده تا شاهد نارضایتی همکاران نباشیم. همچنین با توجه به اینکه حذف کارانه با اجرای ناصحیح تعرفه خدمات پرستاری همراه شد و در مناطق کمتر برخوردار این مشکل بیشتر بود، بسیاری از بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابه افتتاحی زیان‌ده هستند و همین امر باعث کاهش ضریب اشغال تخت شده که این موضوع باعث کاهش درآمد پرستاران از محل کارانه می‌شود؛ پیشنهاد ما این است که در مناطق کمتر برخوردار برای جبران خدمات پرستاران تعرفه به صورت ۲کا و ۳کا محاسبه شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به مبلغ پایین اضافه کار پرستاران اظهار داشت: اضافه کار در بیمارستان‌های دولتی ۲۰ هزار تومان و در نیروهای مسلح و تامین اجتماعی بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است و درخواست ما رسیدگی به این موضوع است. همچنین برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت از محل درآمدهای اختصاصی و منابع داخلی وزارت بهداشت از دیگر مطالبات ماست.

وی خاطرنشان کرد: امروز پرستاران به عنوان نیروهای طرحی که در ایام کرونا جانفشانی کردند با بی‌مهری کامل از دانشگاه‌های کشور به دلیل اتمام دوران طرح، بعد از ۶۶ ماه اخراج شدند و پیشنهاد ما این است که سقف ۶۶ ماه در کل کشور با اولویت مناطق محروم برداشته شود تا بتوانند در قالب نیروی طرحی ادامه کار بدهند. همچنین خواستار ارائه یک تبصره به مجلس شورای اسلامی برای لحاظ شدن نیروهای کادر سلامت در طرح ساماندهی کارکنان دولت هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بر اساس آماری که سازمان نظام پرستاری دارد سالانه بیش از ۲۷۰۰ نفر پرستار مهاجرت می‌کنند که زنگ خطری جدی برای نظام سلامت است، گفت: جامعه پرستاری ارزشمندترین نیروهای حوزه سلامت هستند و در همین راستا بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر حذف مالیات پلکانی به ویژه در مناطق محروم است، اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از اقدامات فرهنگی که امروزه در کشور انجام می‌شود معاف از مالیات است چرا باید جامعه شریف پزشکی و پرستاری و پیراپزشکی که شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت به مردم هستند، معاف از مالیات نباشند؟

جهان‌پور تصریح کرد: درخواست‌ تفویض اختیارات صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری، کمک به بازسازی ساختمان ایرانشهر و اختصاص اعتباراتی برای بازسازی و واگذار کردن میزان تربیت کمک پرستار به هیات مدیره‌های نظام پرستاری و براساس مصوبه شورای هماهنگی پرستاری هر دانشگاه و پیگیری پرداخت هدیه روز پرستار سال گذشته از دیگر درخواست‌های رئیس سازمان نظام پرستاری از وزیر بهداشت بود.

وحید زمان‌زاده رییس شورای عالی نظام پرستاری‌ با بیان اینکه ٢٠٠ تشخیص پرستاری توسط پرستاران در مراکز درمانی وجود دارد، تاکید کرد: باید بیش از همیشه قدردان زحمات و تلاش‌های پرستاران باشیم و مشکلات پرستاران را با تمام توان رفع کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)