کد خبر: ۵۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون قوه قضاییه در کرمان عنوان کرد:
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه تمام حمایت خود را از اهالی با اصالت و انقلابی رسانه صورت می‌دهیم و به این همراهی افتخار می‌کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه تمام حمایت خود را از اهالی با اصالت و انقلابی رسانه صورت می‌دهیم و به این همراهی افتخار می‌کنیم.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمدباقر الفت در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری کل استان کرمان افزود: مهمترین بحثی که باید در این جشنواره صورت گیرد، این است که نسبت عدالت با رسانه چیست؟ زیرا وقتی صحبت از عدالت می‌کنیم مفهومی فراتر از عدالت خانه و قانون در ذهن نقش می بندد.

وی ادامه داد: عدالت خانه محل تحقق عدالت است اما زمانی که صحبت از عدالت می‌کنیم و مباحث عدل به میان می‌آید،  به این معناست که شیء را در موضع خود قرار دهیم و یا عبارتی باید بدانیم آن شیء چیست که باید در موضع خود قرار گیرد؛ و ظلم آن است که شیء را در موضع خود قرار ندهیم.

وی با اشاره به این مطلب که افتخار داریم که حق را از منشا تولید آن برداشت می‌کنیم و منشا تولید حق، خداوند است، تاکید کرد: در جوامعی که حق را با منشا الهی تعریف می‌کنیم، تلاطمات سایر جوامع را نداریم و اگر وجود داشته باشد ناشی از عدم شناخت است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت:  برقراری حق و ایجاد عدالت شاید اثر آن در آرامشی باشد که در اذهان مردم و شهروندان ایجاد می کند و برپایی حق، رفع دغدغه احقاق حق از مردم است زیرا کسی که به حق خود می رسد، به آرامش می رسد و کسانی که در این مسیر حرکت می کنند و آرامش بخش مردم هستند، بزرگترین خدمت را به مردم انجام می دهند و امیدوارم این آرامش را با منشا خداوند انجام دهیم.

الفت با اشاره به نسبت رسانه و عدالت برای ایجاد و حفظ آرامش در جامعه، تصریح کرد: وظیفه و رسالت رسانه در حوزه عدالت، صیانت از عدالت و رشد دادن آن است.

وی ضمن اشاره به اینکه بر طبق نظر متفکران، دانشمندان و تئوریسین ها،جامعه باید چهار  فضیلت "عدل"، "فرزانگی ، فرهیختگی و رحمت"، "دلیری، شجاعت و عفت" و "انضباط و عدم آشفتگی" را دارا باشد، گفت: در مورد عدل می گویند محل تجلی آن در عدالت خانه یا دادگستری امروز است که این عدالت خانه نیز متکی به مردان دادگر، عدل محور، حقیقت جو، پاکدست و پاک چشم است که نه تنها به حقوق دیگران طمع نمی کنند، بلکه از حقوق دیگران دفاع جانانه می کنند.

 معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، موضوع احساس عدالت را مورد تاکید قرار داد واظهارداشت:  باید واضعان قانون، عاقلانه، مدبرانه و عالمانه در یک جامعه وجود داشته باشند که عدالت به تجلی برسد.

الفت ضمن تاکید بر این مطلب که جامعه باید وجود عدالت را حس کند و به آن معتقد باشد، عنوان کرد: امروز تلاش فراوانی از تمام مراجعی که به عدالت مشغول هستند را شاهد هستیم و باید بررسی کنیم آیا احساس وجود عدالت نیز در جامعه وجود دارد و شهروندان چنین حسی دارند یا خیر؟ و باید به میزان الحراره این قسمت از بحث توجه کرد.

وی ادامه داد: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد معلوم است که رسانه‌ها به وظایف خود به درستی عمل می‌کنند و اگر کم است باید رسانه‌ها بیشتر به این موضوع بپردازند.

وی تاکید کرد: امروز نیازمند فعالیت موثر رسانه ها هستیم و این فعالیت مستلزم حمایت قضایی، اعتماد به رسانه و حمایت اجتماعی است و باید فضا و میدان را برای فعالیت‌های رسانه‌ای باز کرد زیرا هر چه رسانه ها دقیق تر عمل کنند؛ اشتیاق شهروندان برای دستیابی به رسانه‌های معاند کمتر می شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن تاکید بر این مطلب که رسانه، وظیفه صیانت از عدالت را در تمام صور و اشکال خود دارد، اظهارداشت: از آثار انقلاب اسلامی در کشور،  تحکیم، تثبیت و ارتقای عدالت است و ما مدیون انقلاب اسلامی هستیم که عدالت محوری را شعار خود قرار داد و رسیدن به عدالت الهی را به عنوان مبنای حرکت خود برگزید، زیرا در کشوری که عدالت مبنای حرکت باشد، حرکت‌های بنیادین بر مبنای عدالت شکل گیرد؛ انسان و انسانیت به جایگاه واقعی خود می رسند.

الفت تصریح کرد: رسانه باید وظیفه دفاع از دستاورد انقلاب اسلامی را بر عهده گیرد و باید در قانون گذاری و برپایی مجلس قانون گذاری، اجرای عدالت و اعلام عدل را مد نظر قرار دهد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: لازم است جشنواره‌هایی مانند رسانه و عدالت، به وفور در کشور برگزار شود و در این رابطه به همکاران خود تبریک عرض می‌کنم که در مسیر تعامل با رسانه پیشتاز هستند.

وی افزود: برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در کرمان به صورت مستمر از سال 1396 تاکنون جای خرسندی دارد و بسیار افتخار است که آغاز این حرکت از استان کرمان بوده که استان علم، ادب، نوآوری، خلاقیت، ایثار و فداکاری و قلب تپبنده کشور شناخته می شود و وجود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانگر نشاط و شور انقلابی در این استان است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: استان کرمان باید الگویی برای سایر استان‌ها در راستای توسعه فضای رسانه‌ای باشد که اهالی رسانه بتوانند بیشتر فعالیت داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)