کد خبر: ۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
ییس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر این که تفکر اصلاح طلبی حذف شدنی نیست، گفت: کسانی که آرزوی حذف اصلاح طلبان را دارند و برای این آرزوی خود تلاش می کنند، بدانند تلاش بیهوده ای انجام می دهند.
ییس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر این که تفکر اصلاح طلبی حذف شدنی نیست، گفت: کسانی که آرزوی حذف اصلاح طلبان را دارند و برای این آرزوی خود تلاش می کنند، بدانند تلاش بیهوده ای انجام می دهند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان، «محمدرضا عارف» در نشستی با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی به روند روبه رشد گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و توطئه بدخواهان برای ضربه زدن به انقلاب اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برخی تحرکات درخارج از کشور برای مقابله با نظام آغاز شد که با هوشیاری رهبر فقید انقلاب و حضور مردم در صحنه های مختلف این توطئه ها خنثی شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با حمایت مردم به رغم برخی کمبودها و نقطه ضعف ها مسیر رو به رشد خود را ادامه داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که جریان های سیاسی نباید مسخ قدرت شوند، گفت: برخی جریان های سیاسی بعد از حوادث 88سال درتریبون های انحصاری خود دائما اعلام می کردند فاتحه اصلاح طلبان خوانده شده است اما اصلاح طلبان با همگرایی و همدلی در انتخابات سال 92 نشان دادند تفکر اصلاح طلبی حذف شدنی نیست و کسانی که آرزوی حذف آنها را دارند و برای این آرزوی خود تلاش می کنند بدانند تلاش بیهوده ای انجام می دهند.

وی با بیان این که دردوران حیات امام راحل، عده ای با تفاسیر غلط از معنای جمهوری اسلامی ایران به دنبال کم رنگ کردن بعد جمهوریت نظام بودند، یادآور شد: رهبر فقید انقلاب در برابر این گونه تنگ نظری ها ایستادند و همواره بر رای و نظر مردم در انتخاب کارگزاران نظام اسلامی تاکید می کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سیاست راهبردی انقلاب و نظام حضور همه جریان ها و سلایق سیاسی در سپهر سیاست ایران است، تاکید کرد: دو جریان اصلی در سیاست ایران که امروز با عنوان اصولگرا و اصلاح طلب شناخته می شوند هر یک سهم قابل توجه ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. 

عارف ادامه داد: البته از آنجا که ذات اصلاح طلبی با ذات گفتمان انقلاب یکی است و اصلاح طلبان خود را پیرو خط امام(ره) می دانند، در عمل ثابت شده است اصلاح طلبی پیروی راستین خط امام(ره) و نظام است.

وی با بیان این که اصلاح طلبان پاک دستی خود را در مسایل اقتصادی نشان دادند، گفت: افکار عمومی به خوبی به خاطر دارند که اختلاس های سه هزار میلیاردی و نظایر آن در زمان حاکمیت چه جریانی اتفاق افتاده است.

وی همچنین با تاکید بر اجرای همه اصول قانون اساسی به نقش اقوام و اقلیت ها در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: نمی توان به بهانه مسایل امنیتی حقوق اقوام و اقلیت ها را نادیده گرفت. اقلیت های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس نقش چشم گیری داشتند و باید بر اساس شایسته سالاری در حوزه های مختلف از تخصص و تجارب آنها استفاده کرد.

عارف همچنین در واکنش به دغدغه دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره وضعیت معیشتی مردم ، اظهارداشت: مطمئنا وضعیت فعلی رفاهی و معیشتی مردم در شان نظام اسلامی نیست ولی باید توجه داشت که دولت آقای روحانی در چه شرایطی روی کار آمد و میراث دار چه وضعیت اقتصادی بود.

وی به کاهش قیمت نفت اشاره کرد و آن را توفیق اجباری برای دولت در رسیدن به اقتصاد بدون نفت که جزو سیاست های کلی نظام است دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت در عرصه های مختلف در حال تلاش است بخصوص در عرصه سیاست خارجی و راهبری پرونده پیچیده هسته ای که باید برای موفقیت تیم مذاکره کننده دعا کرد .

عارف تاکید کرد: غرب در پرونده هسته ای به مباحث داخلی ایران توجه دارد، اگر در داخل کشور در این باره وحدت رویه ای نداشته باشیم، مذاکره کنندگان نمی توانند در برابر زیاده خواهی های طرف مقابل دست برتر را داشته باشند. وظیفه همه از جمله نخبگان و تریبون داران است که در این شرایط حساس حامی تیم مذاکره کننده باشند.

محمد رضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی است و این حزب را اصلاح طلبان تشکیل می دهند.
برچسب ها: محمدرضا عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)