کد خبر: ۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است گفت: بر این اساس ما باید بیشتر به این مسئله توجه کنیم ضمن این که از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور مسئله تربیتی است که در دوران کودکی مورد غفلت واقع شده است.
نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است گفت: بر این اساس ما باید بیشتر به این مسئله توجه کنیم ضمن این که از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور مسئله تربیتی است که در دوران کودکی مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "علیرضا شیری" روانشناس و استاد دانشگاه و "شهلا میرگلوبیات" نائب رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری دوشنبه 23 شهریور ماه به بررسی  موضوع عوامل افزایش طلاق در کشور پراختند.

تغییر در سبک زندگی افراد از عوامل جدید در افزایش آمار طلاق است

در ابتدای این برنامه شیری استاد دانشگاه درباره این که چه عوامل جدیدی در افزایش آمار طلاق موثر هستند گفت: پدیده هایی چون طلاق و مهاجرت که از انتخاب های جدی زندگی قاعدتاً چند لایه هستند.

وی ادامه داد: تغییرات نسلی و تغییراتی که در سبک زندگی افراد صورت گرفته باعث شده که افراد زمانی که می خواهند انتخاب کنند که زندگی شان را ادامه دهند یا جدا شوند هزینه هایی که در نظر می گیرند یا انتخاب های دیگری که برایشان پیش می آید به دلیل این که است که سبک زندگی عوض شده و امکانات و انتخابات جدیدی برای آن ها به وجود آمده است.

از آموزش مهارت های زندگی به کودکان غفلت کردیم

شهلا میرگلو بیات نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که ما مهارت های زندگی را به کودکانمان یاد ندادیم گفت: بهترین زمان آموزش که دوران کودکی است را برای آموزش مهارت های زندگی رها کردیم و در مدرسه تنها سعی می کنیم که مسئله آموزشی را دنبال کنیم و بر این اساس مسئله پرورشی در دوران کودکی و نوجوانی مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انسجامی که باید بین دستگاه های مختلف در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود داشته باشد وجود ندارد و این از هم پاشیدگی باعث شده که در سنینی که باید تربیت و آموزش مورد توجه قرار گیرد مورد غفلت واقع شده و زمانی که شخصیت شکل می گیرد ما به دنبال اصلاح شخصیت می گردیم.

افزایش آمار طلاق در کشور یک زنگ خطر است

وی با بیان این که افزایش آمار طلاق یک زنگ خطر است خاطر نشان ساخت: ما باید به این مسئله بیشتر توجه کنیم ضمن این که سال گذشته در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نشست های مختلفی در ارتباط با این موضوع در استان های مختلف برگزار کردیم که در بیشتر آن ها مسئله تربیتی از عوامل افزایش آمار طلاق عنوان گردید.

 میرگلوبیات با اشاره به این که باید واقعیت ها گفته شود تا مسائل مورد بررسی و حل شدن قرار بگیرد گفت: در مسئله عفاف و حجاب موفق نبوده ایم به طوری که در رابطه با تربیت فرزندانمان هم نیز موفق عمل نکرده ایم.

تغییر سبک زندگی ناشی از تریبت فرزندان است

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به این که تغییر سبک زندگی ناشی از تربیت فرزندانمان است گفت: متاسفانه خانواده ها درگیر مسائل اقتصادی هستند و از تربیت فرزندانشان غافل شده اند.

وی با اشاره به این که باید به فرزندانمان از همان دوران طفولیت آموزش های لازم را بدهیم بیان کرد: اموزش ها باید مداوم و مستمر باشد.

 شیری با اشاره به این که پدر و مادر برای زندگی سال ها می جنگند اما بچه ها برای زندگی مشترک و ثروت آفرینی و مسائل دیگر صبر و حوصله ندارند.

وی با اشاره به این که جامعه ما به کسانی که با کار کم چیزهای بزرگ را به دست می آورند پاداش می دهد افزود:  دلایل طلاق بین دهک های اجتماعی متفاوت است.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی با اشاره به این که صد و نود و چهار مرکز مداخله در بحران کشور مستقر هستند به طوری که از صد و70 هزار مورد که برای مشاوره و مددکاری مراجعه کرده بودند حدود 30 درصد به سازش تمایل پیدا کردند.

وی افزایش فردگرایی، بالا بودن توقعات از یکدیگر و یا پایین بودن آستانه تحمل را از عوامل ایجاد طلاق دانست و عنوان کرد: باورها و اعتقادات نسل جوان سبب تغییر سبک زندگی و ایجاد مسئله طلاق شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)