کد خبر: ۵۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده کل سپاه:
سرلشکر سلامی درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.

سرلشکر سلامی درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (یکشنبه، 26 فروردین) با اشاره به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران که در عملیات وعده صادق با رمز «یا رسول‌الله» صورت گرفت، گفت: تصمیم گرفتیم که یک معادله جدید بسازیم و آن این است که من بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، دارایی‌ها، شخصیت‌ها و به شهروندان ما حمله کند، ما از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

بنا به روایت فارس، وی افزود: عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این نبرد تا حدودی برای ما ناشناخته و مبهم بود و یک فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود، اظهار کرد: به دلیل آنکه سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن یعنی پدافندهای ضد موشک‌های بالستیک و کروز و ضد پرنده‌های بدون سرنشین یا با سرنشین در سرزمین کم مساحت رژیم صهیونیستی به وفور روی زمین کاشته شده و گسترش پیدا کردند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: از سامانه‌های گنبد آهنین گرفته که با پرتابه‌های کوتاه برد مقابله می‌کنند و تا فلاخون داود، سیستم‌های آرو و حتی کمک‌هایی که ایالت متحده آمریکا در روزهای اخیر از حیث پدافند هوایی کاملا با رژیم صهیونیستی هماهنگ بود و این کمک ها را به عمل آورد.

وی ادامه داد: یک دفاع عمیق و چند لایه‌ای را رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از حریم هوایی عراق گرفته تا اردن و حتی بخش‌هایی از سوریه و فلسطین اشغالی ایجاد کرده بودند یعنی هواپیماهای متنوعی از جمله اف ۱۵ ها، اف ۱۶ ها و اف ۳۵ ها که فوق‌العاده پیشرفت هستند، هواپیماهای گلف استرین و حتی سوخت رسان‌ها که در فضای هوایی، مداومت پروازی به پرنده‌های جنگی دشمن می‌دادند، همه آن‌ها در فضا یک سطح بهم پیوسته و یکپارچه‌ای از یک دفاع هوایی متراکم و چند لایه را از لحظه ورود پرنده‌ها به فضای هوایی کشور عراق تا میانه اردن به عهده گرفته بودند و از غرب کشور اردن تا اهداف عمیق در رژیم صهیونیستی را خود رژیم صهیونیستی پدافند هوایی آن را انجام می‌داد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: همچنین دفاع ضدهوایی و ضدموشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود، در مقابل ما قرار داشت و عبور از این سیستم بسیار پیچیده، چند لایه و پیشرفته کار بسیار سختی بود یعنی طراحی عملیاتی که بتواند پرنده‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را از این فضا عبور بدهد و آن‌ها را با دقت‌های فوق‌العاده بالا در اهداف نقطه‌ای روی زمین بنشاند و اهداف را مورد انهدام قرار دهد.

سردار سلامی افزود: علاوه بر آن توانایی‌های بهم پیوسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ الکترونیک، تأثیرات تعیین کننده‌ای روی ابزارهایی که در میدان نبرد به کار گرفته می شود، می‌تواند داشته باشد بنابراین این عملیات مستلزم نبوغی در طراحی تاکتیکی داشت یعنی با طراحی های مبتکرانه، هوشمندانه، نوآورانه و ناشناخته برای دشمن و استفاده از ابزارهایی که قادر به خنثی کردن دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد یا به نحوی وارد عمل شود که سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند.

وی ادامه داد: ترتیب و توالی این عملیات به شکلی انجام شد که الان قابل گفتن نیست به صورتی که ده‌ها فروند پهپاد، کروز و موشک‌های بالستیک در فواصل زمانی توانستند لایه های عمیق دفاع هوایی به ظاهر اطمینان بخش رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند و ائتلاف هوایی بین آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهند و آن را کم کارآمد کنند و بتوانند اهداف دقیق مورد نظر را در عمق سرزمین های اشغالی که توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گرفت مورد هدف قرار دهند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: اهداف خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود در حد و اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی انجام دادیم.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: این عملیات می‌توانست گسترده باشد اما ما دامنه عملیات را محدود به آن بخش توانایی‌هایی کردیم که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان از آن استفاده کرده بود.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر این که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما انجام شد، اظهار کرد: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست اما آن بخش از اصابت‌هایی که گزارش‌های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان دهنده آن است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی، مقامات و ارتش تروریستی صهیونیست، اشغالگران این رژیم و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داده و متوجه شده‌اند.

فرمانده کل سپاه در پایان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد اگر رژیم صهیونیستی هر واکنشی نشان دهد مطمئنا واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی‌های آنها بدست آورده‌ایم، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)