کد خبر: ۵۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به پتانسیل‌های جنوب کرمان در حوزه آبخیز تصریح کرد: این منطقه به صورت دشت و با دارا بودن چندین رودخانه و بارندگی‌هایی با شدت بالا، ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به پتانسیل‌های جنوب کرمان در حوزه آبخیز تصریح کرد: این منطقه به صورت دشت و با دارا بودن چندین رودخانه و بارندگی‌هایی با شدت بالا، ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری را نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، محمد فرامرز، در سفر به شهرستان جیرفت اظهارداشت: اجرای عملیات آبخیزداری سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه نگه داشت آب است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری گفت: در کل کشور ۷۰۴ میلیون هکتار حوضه آبخیز ساحلی و مرزی داریم که ۵۲ درصد مساحت کشور را کویر مرکزی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه نخست استانداران و فرمانداران در سراسر کشور اجرای پروژه‌های آبخیزداری است افزود: در واقع این موضوع مطالبه اصلی مردم است، زیرا اثرات آبخیزداری را به خوبی در کنترل سیل، تقویت منابع آب و نقشی که در معیشت آبخیزنشینان دارد را درک کرده‌اند.

فرامرز، با تاکید بر اینکه بهترین آب از نظر کیفیت آب باران است افزود: بخش عمده‌ای از روان آب‌ها به دلیل عدم مدیریت خارج می‌شود که سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه نگه داشتن آب اجرای عملیات آبخیزداری است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه ۲۰ میلیون هکتار تعهد جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری مصوب شده است افزود: اجرای پروژه‌های آبخیز تنها با منابع دولتی میسر نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرد و می‌طلبد جهت انجام عملیات آبخیزداری همه پای کار بیایند.

وی با تاکید بر محدود بودن منابع افزود: فرمانداران در بحث مشارکت کمک کنند در موافقت نامه‌های استانی بخشی از اعتبارات را از پیمان خارج و به صورت نهاده در اختیار مردم قرار داده شود تا مردم در انجام پروژه‌ها همکاری لازم را داشته و منابع طبیعی از ظرفیت مردم در بخش‌های مختلف کمک بگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه سطح عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان بیش از ۳ میلیون و ۶٠٠ هزار هکتار است، گفت: وجود شهرها و مناطق مسکونی در اطراف هلیل‌رود می‌تواند هم یک تهدید از لحاظ بروز سیل و هم یک پتانسیل جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری و جلوگیری از ایجاد مخاطرات حاصل از سیل باشد.

قاسم رحیمی نیا، با اشاره به اینکه میزان حوضه‌های آبخیز جنوب کرمان ۳ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۳۱ هکتار است افزود: از این میزان بالغ بر ۱ میلیون هکتار مطالعات تفضیلی اجرایی انجام و میزان ۷۷۴ هزار و ۸۲۱ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری اجرا و بیش از ۲۹۴ هزار هکتار در دست اجرا می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اثربخشی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری افزود: حفظ و بهره‌برداری مناسب از منابع آب‌وخاک، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب، پخش سیلاب، تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی، کنترل سیل به‌منظور حفاظت سکونت گاه‌ها، کنترل رسوبات ورودی به مخازن سدها و تأسیسات و شبکه‌های آبیاری پایین‌دست، احیا و توسعه پوشش گیاهی، بهبود شرایط زیست محیطی و بهبود وضعیت اقتصادی آبخیزنشینان از اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سردار رادان: گذرنامه اربعین به هیچ عنوان در مرز صادر نمی‌شود

روند قیمت طلا و سکه در بازار

دستگيري عامل تيراندازي و قدرت نمایی در عنبرآباد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

28 درصد ذخیره آب در سد‌های استان کرمان / صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

مرگ دختر ۴ ساله در کهنوج بر اثر ابتلا به بیماری هاری

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

ساعت کاری بانک‌ها در ۲ روز ابتدایی هفته آینده اعلام شد

بیش از ۳ هکتار از مراتع بافت در آتش سوخت

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

پیش بینی دمای بالای 50 درجه در کرمان

هیچ فردی بدون هماهنگی به مرز مراجعه نکند / برای انتقال زائران کمبود اتوبوس داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد: تشکیل پرونده برای بیش از 64000 معلول در کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان عنوان کرد: مصدومیت  ۲ هزار و ۸۹۳ نفر طی سه ماه ابتدای سالجاری در تصادفات

سازمان غذا و دارو هشدار داد؛ فرآورده چربی سوز جلبک و بلوبری غیرمجاز است

بی‌توجهی در جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط نهادهای متولی ترک فعل است

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

کشف 5 هزار ليترسوخت قاچاق از کاميون حامل پوکه معدني در سيرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)