رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به مطالعات انجام گرفته از دستگاههای اجرایی استان گفت: براین اساس ۵۰ درصد مراجعه کنندگان از مراحل کار اداری اطلاعی ندارند و ۳۱ درصد مراجعه کنندگان رضایتمندی بالا از نحوه ارائه خدمت نداشتند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا وحیدی در نشست شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان افزود: بنا داریم امسال برنامهریزی منسجمی برای این موضوع داشته باشیم و ضرورت دارد اصلاح رویهها و نظارت بر نحوه اجرای خدمات را محقق کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین با توجه به مطالعات استان کرمان متوسط دفعات مراجعه کنندگان برای دریافت هر خدمت پنج مرحله بوده است تا افراد خدمت نهایی را دریافت کنند.
دبیر شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان عنوان کرد: ۲۰دستگاه اجرایی با بیشترین مراجعه کننده باید خدمات میز خدمت خود را تدوین کنند.
وی افزود: کمیته امداد، صمت، ثبت اسناد، مالیاتی، اداره کار، تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی، جهادکشاورزی، بهزیستی، سیستم اداری دادگستری، علوم پزشکی و شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف، بنیاد شهید، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، راهداری، استانداری، فرمانداری و بنیاد مسکن بیشترین ارباب رجوع سیستم اداری را دارند.
وی گفت: در میز این دستگاهها بایستی فضای دستگاه اجرایی برای مراجعه افراد فراهم شود و این مکان باید در بهترین نقطه قرار گیرد و اطلاعرسانی جامعی در خصوص چگونگی انجام خدمت تهیه و تدوین شود.
وی یادآور شد: رتبه کسب و کار استان کرمان ارتقا یافته و برای برنامهریزی رشد اقتصادی هشت درصدی استان لازم است که نحوه ارائه خدمت در دستگاههای اجرایی تغییر کند و در این خصوص ضرورت دارد که اولویت خدمات در ۲۰ دستگاه پر ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: بازدیدهای محسوس و نامحسوسی در این زمینه شکل میگیرد و همچنین ضمن نظرخواهی از مردم، نتیجه این تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید و به این منظور کار برگی برای خدمات دستگاههای ۲۰ گانه تدوین میکنیم.
وی یادآور شد: درخواست میشود بازدید مدیران از دستگاههای اجرایی که در دستور کار مقامات استانی و کشوری است، از میز خدمت صورت گیرد زیرا فعالیت این میز نشان دهنده وضعیت خدمترسانی به ارباب رجوع است.
وحیدی بیان کرد: دستگاههای اجرایی ظرف مدت یک ماه میز خدمت خود را راهاندازی و یا آن را ارتقا دهند زیرا بازدیدها از پایان خرداد به صورت محسوس و نامحسوس آغاز میشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۶ برنامه توسعه در استان کرمان مصوب کردیم که برخی از برنامهها باید در شورای راهبری تحول اداری مصوب و پیگیری شود و در این زمینه ما باید در دستگاههای پر ارباب رجوع میز خدمت را تشکیل دهیم تا مراجعه کننده در این دستگاهها سرگردان نشود و به آنان خدمت ارائه دهیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: باتوجه به اینکه خدمات در دستگاههای اجرایی ارتقا یافته و برای اینکه ما به اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یابیم، بایستی میز خدمت حضوری دستگاهها را در مقایسه با سنوات گذشته ارتقا دهیم.
وی خاطر نشان کرد: ماده ۳۷ قانون خدمات مدیریت کشوری تمامی دستگاههای اجرایی را موظف کرده با هدف بهبود کمیت و کیفیت خدمات، اطلاع رسانی لازم را داشته و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تا حد مقدور حذف مراجعه حضوری را داشته باشیم و یا اینکه فرایند خدمات حضوری آنها مشخص باشد.