کد خبر: ۵۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت استان کرمان:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به مطالعات انجام گرفته از دستگاه‌های اجرایی استان گفت: براین اساس ۵۰ درصد مراجعه کنندگان از مراحل کار اداری اطلاعی ندارند و ۳۱ درصد مراجعه کنندگان رضایتمندی بالا از نحوه ارائه خدمت نداشتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به مطالعات انجام گرفته از دستگاه‌های اجرایی استان گفت: براین اساس ۵۰ درصد مراجعه کنندگان از مراحل کار اداری اطلاعی ندارند و ۳۱ درصد مراجعه کنندگان رضایتمندی بالا از نحوه ارائه خدمت نداشتند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا وحیدی در نشست شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان افزود: بنا داریم امسال برنامه‌ریزی منسجمی برای این موضوع داشته باشیم و ضرورت دارد اصلاح رویه‌ها و نظارت بر نحوه اجرای خدمات را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به مطالعات استان کرمان متوسط دفعات مراجعه کنندگان برای دریافت هر خدمت پنج مرحله بوده است تا افراد خدمت نهایی را دریافت کنند.

دبیر شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان عنوان کرد: ۲۰دستگاه اجرایی با بیشترین مراجعه کننده باید خدمات میز خدمت خود را تدوین کنند.

وی افزود: کمیته امداد، صمت، ثبت اسناد، مالیاتی، اداره کار، تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی، جهادکشاورزی، بهزیستی، سیستم اداری دادگستری، علوم پزشکی و شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف، بنیاد شهید، منابع طبیعی، آموزش و پرورش، راهداری، استانداری، فرمانداری و بنیاد مسکن بیشترین ارباب رجوع سیستم اداری را دارند.

وی گفت: در میز این دستگاه‌ها بایستی فضای دستگاه اجرایی برای مراجعه افراد فراهم شود و این مکان باید در بهترین نقطه قرار گیرد و اطلاع‌رسانی جامعی در خصوص چگونگی انجام خدمت تهیه و تدوین شود.

وی یادآور شد: رتبه کسب و کار استان کرمان ارتقا یافته و برای برنامه‌ریزی رشد اقتصادی هشت درصدی استان لازم است که نحوه ارائه خدمت در دستگاه‌های اجرایی تغییر کند و در این خصوص ضرورت دارد که اولویت خدمات در ۲۰ دستگاه پر ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: بازدیدهای محسوس و نامحسوسی در این زمینه شکل می‌گیرد و همچنین ضمن نظرخواهی از مردم، نتیجه این تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید و به این منظور کار برگی برای خدمات دستگاه‌های ۲۰ گانه تدوین می‌کنیم.

وی یادآور شد: درخواست می‌شود بازدید مدیران از دستگاه‌های اجرایی که در دستور کار مقامات استانی و کشوری است، از میز خدمت صورت گیرد زیرا فعالیت این میز نشان دهنده وضعیت خدمت‌رسانی به ارباب رجوع است.

وحیدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت یک ماه میز خدمت خود را راه‌اندازی و یا آن را ارتقا دهند زیرا بازدیدها از پایان خرداد به صورت محسوس و نامحسوس آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۶ برنامه توسعه در استان کرمان مصوب کردیم که برخی از برنامه‌ها باید در شورای راهبری تحول اداری مصوب و پیگیری شود و در این زمینه ما باید در دستگاه‌های پر ارباب رجوع میز خدمت را تشکیل دهیم تا مراجعه کننده در این دستگاه‌ها سرگردان نشود و به آنان خدمت ارائه دهیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: باتوجه به اینکه خدمات در دستگاه‌های اجرایی ارتقا یافته و برای اینکه ما به اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یابیم، بایستی میز خدمت حضوری دستگاه‌ها را در مقایسه با سنوات گذشته ارتقا دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ماده ۳۷ قانون خدمات مدیریت کشوری تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده با هدف بهبود کمیت و کیفیت خدمات، اطلاع رسانی لازم را داشته و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تا حد مقدور حذف مراجعه حضوری را داشته باشیم و یا اینکه فرایند خدمات حضوری آنها مشخص باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سردار رادان: گذرنامه اربعین به هیچ عنوان در مرز صادر نمی‌شود

روند قیمت طلا و سکه در بازار

دستگيري عامل تيراندازي و قدرت نمایی در عنبرآباد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

28 درصد ذخیره آب در سد‌های استان کرمان / صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

مرگ دختر ۴ ساله در کهنوج بر اثر ابتلا به بیماری هاری

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

ساعت کاری بانک‌ها در ۲ روز ابتدایی هفته آینده اعلام شد

بیش از ۳ هکتار از مراتع بافت در آتش سوخت

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

پیش بینی دمای بالای 50 درجه در کرمان

هیچ فردی بدون هماهنگی به مرز مراجعه نکند / برای انتقال زائران کمبود اتوبوس داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد: تشکیل پرونده برای بیش از 64000 معلول در کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان عنوان کرد: مصدومیت  ۲ هزار و ۸۹۳ نفر طی سه ماه ابتدای سالجاری در تصادفات

سازمان غذا و دارو هشدار داد؛ فرآورده چربی سوز جلبک و بلوبری غیرمجاز است

بی‌توجهی در جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط نهادهای متولی ترک فعل است

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

کشف 5 هزار ليترسوخت قاچاق از کاميون حامل پوکه معدني در سيرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)