ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رسانه ملی در اطلاعیهای ضمن اعلام برنامههای خود برای تبلیغات نامزدها اعلام کرد که مناظرات تلویزیونی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست.
به گزارش ایرنا، اطلاعیه شماره یک "ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری" رسانه ملی صادر شد.
در این اطلاعیه آمده است: به استحضار مردم شریف ایران میرساند در پی سانحه غمانگیز شهادت رئیس جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صدا و سیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بسترهای لازم برای تبلیغات نامزدهای محترم، موارد زیر را مصوب کرد:
۱. قرعه کشی برای تعیین زمانبندی تولید و پخش برنامههای تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزدهای محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.
۲ . برنامههای تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مانند دورههای پیشین ترکیبی از برنامههای زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.
۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامههای زنده و ضبطی به هر یک از نامزدها اختصاص خواهد داد.
این اطلاعیه میافزاید: بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید.
این اطلاعیه تاکید دارد: یادآور میشود کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شامل این اعضا است:
-دادستان کل کشور یا نماینده تامالاختیار او
- وزیر کشور یا نماینده تامالاختیار او
- دبیر هیئت اجرائی مرکزی انتخابات
- رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما یا یکی از اعضای این شورا به انتخاب شورا
- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تامالاختیار او
ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروههای برنامهساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامههای تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامههای مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامهریزی کند.
جزییات برنامههای ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظرهها و میزگردها و نیز سایر برنامههای زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.