کد خبر: ۵۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز مهلت ثبت‌نام‌ها، از ساعت هشت صبح امروز «یکشنبه، ۱۳ خرداد ماه» در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز مهلت ثبت‌نام‌ها، از ساعت هشت صبح امروز «یکشنبه، ۱۳ خرداد ماه» در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش گفتارنو، در سه روز گذشته در مجموع ۸۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کرده بودند که شامل ۸ زن و ۷۲ مرد بودند.

در سه روز گذشته، محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله دهمرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  نام‌نویسی کرده‌اند.

آن طور که محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، امروز نیز ۵۷ نفر مراجعه‌کننده به ستاد انتخابات کشور آمدند که تنها 20 نفر برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

وی مجموع مراجعه کنندگان تا پایان روز چهارم را 137 نفر عنوان کرد   که 37 نفر از آنها ثبت‌نام شده‌اند که شامل 15 خانم و 122 آقا می‌باشند.

و اما امروز صبح؛ در چهارمین روز، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مسعود زریبافان» از اولین افرادی بودند که ثبت‌نام کردند.

اسماعیلی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی تداوم یابد.

وی با بیان این‌که «باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد»، تصریح کرد: کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه برسد و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود. شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سیدابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه‌روزی را یاد گرفتیم.

زریبافان هم هدف اصلی‌اش از حضور در انتخابات ریاست جمهوری را کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تاثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم‌گیری و انتخاب مردم بیان کرد.

حسین افشارزاده سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح آجودان ریاست‌جمهوری در دولت‌های نهم و دهم از دیگر افرادی بود که در ساعات اولیه امروز ثبت نام کرد. پس از او حسینعلی قاسم‌زاده، نماینده ادوار مجلس روی صندلی ثبت‌نام‌ها نشست.

حسینعلی قاسم‌زاده نیز به خبرنگاران گفت: معتقدم حاکمیت قانون در صورت صحت و جامعیت آن بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و مایه وصول و دسترسی همگان بر حق خویش است. تلاش مجدانه در چینش نیرو‌های متخصص و متعهد و رصد مستمر عملکردشان در حوزه وظایف و اهداف تعریف‌شده مهمترین هنر یک مدیر کارآمد است.

پیش از ظهر امروز هم حضور و ثبت نام محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق سوژه خبر و عکس حاضران در ستاد انتخابات کشور شد.

احمدی‌نژاد هم پس از ثبت‌نام به خبرنگاران گفت: مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن دخالت‌های بی‌رویه دولت رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود.

محمود صادقی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم از دیگر نمایندگان ادوار بود که امروز ثبت‌نام کرد. هم‌چنین صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، سرتیپ ایرج شاهوردی فرمانده سابق حفاظت اطلاعات ارتش، حسن محمدیاری و سیدمجتبی محفوظی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از جمله کسانی بودند که پیش از ظهر امروز ثبت نام کردند.

محمد مقیمی هم در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیاری دارم و در تلاشم با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه دولت کارآفرین و کابینه کارآفرین ایجاد کنم.

صادق خلیلیان هم گفت: باید با تشکیل دولت مقتدر و پایبندی به مبانی انقلاب مشکلات را جبران کنیم و در این مسیر به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فسادستیز نیاز داریم که اقتصاددان باشد.

محمود صادقی اما پس از ثبت‌نام  شعار خود را «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» عنوان کرد و گفت: راه حل اساسی مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره‌گیری از علم و دانش و خرد کارشناسی و تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است.

هم‌چنین حسن محمدیاری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهارکرد: وضع معیشت مردم امروز جزو اولویت‌های اولی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند؛ احساس می‌کنم امروز هرکسی که احساس وظیفه می‌کند و برای خدمت رسانی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود باید برنامه داشته باشد.

مجتبی محفوظی، نماینده مجلس یازدهم که در دوره دوازدهم ردصلاحیت شده بود، در بدو ورود به ستاد انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بعد از بهار تابستان می‌آید و تولد بنده ۲۶ خرداد ماه است. تابستان فصل پربرکت است که انشاءالله می‌رسد و مردم بهره می‌برند.

گفتنی است تا پایان امروز شهریار حیدری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، علی صوفی وزیر اسبق تعاون، محمدرضا پور ابراهیمی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اسبق مجلس، محمدحسن قدیری‌ابیانه فعال سیاسی، غلامحسین رضوانی نماینده سابق مجلس، محمد شریعتمداری وزیر اسبق تعاون، جلیل جعفری نماینده ادوار مجلس، سیدغنی نظری نماینده سابق خلخال در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات، در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۱۸، روز دوشنبه ۱۴  خرداد ادامه خواهد داشت و گفته شده است که این زمان قابل تمدید نیست.

زمان رای‌گیری این انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ تعیین شده و دلیل برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری این دوره هم شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری سیزدهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سردار رادان: گذرنامه اربعین به هیچ عنوان در مرز صادر نمی‌شود

روند قیمت طلا و سکه در بازار

دستگيري عامل تيراندازي و قدرت نمایی در عنبرآباد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

28 درصد ذخیره آب در سد‌های استان کرمان / صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

مرگ دختر ۴ ساله در کهنوج بر اثر ابتلا به بیماری هاری

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

ساعت کاری بانک‌ها در ۲ روز ابتدایی هفته آینده اعلام شد

بیش از ۳ هکتار از مراتع بافت در آتش سوخت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)