کد خبر: ۵۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در آئین افتتاح ستاد دکتر پزشکیان در کرمان عنوان شد
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: سیاست بدون رقابت و نهاد انتخابات بدون وجود رقیب، مفهوم و معنایی ندارد اگر بخواهیم بر اساس قضاوت عمومی مردم از نهاد انتخابات اثرگذاری ببینیم و قدرت با رای مردم جابه‌جا شود، باید قاعده رقابت را به رسمیت بشناسیم و باید به رقیب احترام بگذاریم تا بتوانیم کار کشور را به سامان برساند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: سیاست بدون رقابت و نهاد انتخابات بدون وجود رقیب، مفهوم و معنایی ندارد اگر بخواهیم بر اساس قضاوت عمومی مردم از نهاد انتخابات اثرگذاری ببینیم و قدرت با رای مردم جابه‌جا شود، باید قاعده رقابت را به رسمیت بشناسیم و باید به رقیب احترام بگذاریم تا بتوانیم کار کشور را به سامان برساند.

به گزارش گفتارنو سیدحسین مرعشی در مراسم افتتاح ستاد پزشکیان در کرمان بیان داشت: نهاد انتخابات مهمترین نهادهای سیاسی و اجتماعی است که نقش تعیین کننده‌ای برای حال و آینده مردم ایران داشته و دارد.

وی افزود: علی‌رغم همه آنچه در جهت تضعیف این نهاد به اشتباه تبیین شده و محدودیت‌هایی که به وجود آمده و ضربه‌هایی که به ناحق به این نهاد موثر خورده هنوز این نهاد، نهاد تاثیرگذاری است به شرط این که مردم ایران نه بر اساس بک آرمان گرایی متعالی، بلکه بر اساس یک واقعیت‌گرایی سخت از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: برگزاری انتخابات در دو مقطع از مقاطع تاریخی استان بسیار خوب اتفاق افتاد در سال ۱۳۷۶ تصور عمومی جامعه این بود کت جناب آقای ناطق نوری که شخصیت برجسته‌ای هم داشت و الان هم یکی از سیاستگذاران ایران محسوب می‌شود بدون قید و شرط رئیس جمهور می‌شوند هوشمندی مردم ایران انتخابات ۷۶ را رقم زد حیاط سیاسی ایران را تجدید کرد و حتما انقلاب و نظام را تقویت کرد.

وی خاطرنشان ساخت: کاش از فردای دوم خرداد ۲ بد اخلاقی سیاسی رقم نخورده بود، اول اینکه ما که پیروز شده بودیم نسبت به رقیب نجیب و شریفی مثل حجت‌الاسلام ناطق نوری و همراهانشان تجلیل و احترام بیشتری کرده بودیم و کاش از سمت نهادهای حاکمیتی یک تفکر غلط پیگیری نشده بود که به هر قیمتی با رئیس جمهور منتخب مردم مخالفت کنند کاش آنها شکست را پذیرفته بودند و به جای حرکت در جهت تضعیف دولت و تخریب آقای خاتمی و اتهام زدن‌های بی‌خود و بداخلاقی‌ها، رقیب ما به دنبال جذب مردم رفته بود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: سیاست بدون رقابت و نهاد انتخابات بدون وجود رقیب، مفهوم و معنایی ندارد اگر بخواهیم بر اساس قضاوت عمومی مردم از نهاد انتخابات اثرگذاری ببینیم و قدرت با رای مردم جابه‌جا شود، باید قاعده رقابت را به رسمیت بشناسیم و باید به رقیب احترام بگذاریم تا بتوانیم کار کشور را به سامان برساند.

مرعشی با اشاره به مقطع دوم در سال ۹۲ اظهارداشت: رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی کسی که از آغاز نهضت امام خمینی از سال ۱۳۴۲ همواره همراه و پا به پای امام بود در تمام دوران مبارزه بیش از هر کس دیگری تاثیرگذار بوده و بیش از همه به امام (ره) نزدیک بوده است این یار دیرین امام در انتخابات ۹۲ به دلیل کهولت سن وی را رد صلاحیت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در دور اول دولت روحانی خدمت بسیار خوبی به ایران کرد شش قطعنامه در ذیل فصل هفتم شورای امنیت با یک قطعنامه برجامی متوقف شد و ایران اولین کشوری است که وقتی پرونده‌اش به شورای امنیت رفت توانست خودش را از این معرکه نجات دهد که این ثمره آن دولت و خیزش مردم در سال ۹۲ بود.

وی افزود: امروز نماد مشترک ما پزشکیان و انتخابات، صحنه قدرت‌نمایی مردم است و لازم نیست به این فکر کنیم که انتخابات مهم است یا نه؟ آیا قدرت‌نمایی ملت مهم است؟ اگر ملت نمی‌خواهد قدرت خود را نشان دهد که هیچ در غیر اینصورت اگر ملت می‌خواهد قدرت خود را اعمال کند بهترین ابزار انتخابات است.

مرعشی با بیان اینکه لازم‌ نیست بریزیم در خیابان، شعارهایی بدهیم و ضربه بخوریم، خیابان قرار نیست بنیادهای، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران را تغییر دهد تصریح کرد: حتی بعد از انقلاب کاملا ملی، مردمی و کاملا موجهی که در سال ۱۳۵۷ به وجود آمد دیدیم مسائل و مشکلات کاملا واقعی هستند و یکی یکی، با حوصله باید آنها را حل و فصل کرد نهاد انتخابات این فرصت را به مردم می‌دهد و اگر می‌خواهیم قدرت را اعمال کنیم، هشت تیرماه در دسترس است و می‌توانیم قدرت‌نمایی کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران یادآور شد: چرایی ترکیب کاندیداهای ریاست جمهوری است اولا هیچ وقت کسی نباید بگوید رییس جمهور و نماینده مجلس مهم نیست و این حرفها خطا است.

وی افزود: در حال حاضر همه قدرت در دست دوستان اصولگرای ماست قوای سه گانه و خبرگان را دارند لذا اگر رییس جمهوری منم نیست چرا اصولگرایان با داشتن همه نهادهای قدرت باز هم خودشان را به آب و آتش می‌زنند که رییس جمهور از آنها باشد بنابراین کرسی ریاست جمهوری مهم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سه انتخابات اخیر با ایجاد محدودیت، اشتباهی کرد که نرم مشارکت در ایران افت کرد و هدف این بود که قوای سه گانه و حاکمیت یکدست شود و کشور رو به پیشرفت برود اما این اتفاق افتاد؟ آیا مشکلی حل شد؟ آیا تورم به زیر ۴۰ درصد آمد؟

وی ادامه داد: برخی می گفتند اگر کشور دست خودشان باشد، مشکلات را حل می‌کنند و برجام را احیا می‌کنند، آیا این اتفاق افتاد؟نه!

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه که بر سر کشور آمد و نهاد انتخابات به حدی تضعیف شد که به زیر ده درصد آمد آیا کاری انجام شد؟ اولین نکته‌ از این انتخاب این است که تضعیف نهاد انتخابات برای نتیجه مطلوب پاسخش منفی و بی‌نتیجه است.

وی افزود: این انتخابات نقطه عطف و نشانه چرخش نظام به سمت انتخابات رقابتی است باید با هوشمندی از این استفاده کنیم، باید گیرنده‌های ما قوی باشد بفهمیم یک چنین تغییر مسیری، آغاز تحولات مثبت است و نظام جمهوری اسلامی از انتخابات‌ با مشارکت کم مجدد دارد به سمت انتخابات با مشارکت بالا میل می‌کند.

دبیرکل حزب کارگزاران یادآورشد: تحلیل دوم یک علامت است این که جمهوری اسلامی می‌خواهد ریل حرکت خود را تغییر دهد طی چند ماه دیگر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.

 آیا می‌خواهیم دولتی داشته باشیم که بتواند مشکلات ملت ایران را حل کند، حتما یکی از این سیاست‌ها در این ترکیب تغییر ریل نظام است و فرصتی ایجاد می‌شود که شخصیت‌های موثری حتما در این انتخابات حضور داشته باشند.

مرعشی خاطرنشان ساخت‌: اعتقاد برخی این است که نظام به قهر اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته پاسخ نداده است، اینکه یکی از سه کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان ایران را با بیانیه‌ای که آقای خاتمی دادند تایید کرد، نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی به دنبال آشتی با اصلاح‌طلبان است و این سیاست، سیاست مبارکی است البته نتیجه مشخص نیست و ما اهل دیکته کردن نتیجه انتخابات نیستیم، مردم تصمیم می‌گیرند و ما می‌توانیم منتظر رای و قضاوت مردم باشیم، اما آنچه تا اینجا اتفاق افتاده تصمیم ساده و اتفاقی نیست، بلکه یک تصمیم دارای چند بعد و همه ابعادش از نظر ما مثبت است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: مطلوب ما این است که همه صاحبان فکر از طیف‌های سیاسی مختلف بتوانند در انتخابات کاندیدا داشته باشند و هر گروه و جبهه سیاسی متناسب با وزن اجتماعی‌اش در کشور باید تاثیرگذار باشد ما به دنبال حذف رقیبان نیستیم ما به دنبال قرار دادن خودمان و رقیبان در جایگاهی که مردم می‌پسندند هستیم.

وی افزود: فاصله بین حکومت و مردم اگر به حدی باشد که دفاع از تیم ملی کشور مورد تردید واقع شود، این اصلا برای کشور مبارک نیست و ما باید به سمتی برویم که دولت در قالب یک دولت ملی ظاهر شود و ملت و دولت یکی باشند.

مرعشی بیان داشت: حضور پزشکیان در انتخابات چند پیام روشن داشت، یکی از این پیام‌ها این است که باید یک بار دیگر خدا را باور کنیم و اهمیت اخلاص و اخلاق را فهمید.

وی ادامه داد: پزشکیان امروز اگر به عنوان یکی از کاندیداهای مهم پیش‌رو است، به خاطر اخلاص و اخلاق ایشان است، مرد وفاداری که ۲۱ سال بعد از فوت همسر دانشمندش حتی ازدواج نکرده و جنسش با دیگران متفاوت است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: پزشکیان امروز دارد ثمره شجاعتش در مجلس را در دفاع از دختران ایران می‌گیرد. یکبار دیگر بیایید اخلاق را در مساله سیاست و مسائل دیگر فراموش نکنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: تبریز یکی از شهرهای تاریخ‌ساز ایران و نقطه اتکا کشور است، همانطور که در مشروطه بعد از استقرار استبداد صغیر تبریز به داد ایران رسید، امیدواریم در این انتخابات کسی که چهار دوره نماینده مردم تبریز بوده به کمک ما ایرانی‌ها بیاید و مردم‌سالاری و دموکراسی را نجات دهد و ان‌شاالله کشور را در ریلی بگذارد که همگان در آن مشارکت و نقش آفرینی کنند و هیچ کس از صحنه تاثیر گذاری ملی حذف نشود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مغز هنگام خواب سعی می‌کند آینده را پیش‌بینی کند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

هوای کرمان گرم‌تر می‌شود

پخش میزگرد سیاسی دکتر پزشکیان از شبکه یک

ابتلای بیش از 400 نفر به بیماری تب مالت در کرمان

دادستان کرمان: سارقین سابقه‌دار با نصب پابند الکترونیک کنترل می‌شوند

اطلاعیه مهم دفتر رهبر انقلاب درباره نقل قول‌های غیر مستند و برداشت‌های شخصی کاندیداها از بیانات ایشان /فاقد اعتبار و استناد است /از تکرار پرهیز شود

فرصت پاسخگویی را فراهم کنید

تمدید زمان ثبت نام والدین برای سرویس مدرسه

نظر پزشکیان درباره مناظره اول

پربازدید ها

اولین برنامه «بدون تعارف» امشب به مسعود پزشکیان اختصاص دارد

پخش میزگرد سیاسی دکتر پزشکیان از شبکه یک

ساعت مناظره آخر کاندیداهای ریاست‌جمهوری تغییر کرد

تکذیب لیست کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان

سید حسن خمینی: هرکس دلش به حال خودش، اقتصاد، فقر و گرانی مملکت می‌سوزد، نسبت به حضور در انتخابات و تشکیل یک دولت قدرتمند مسئول است

پزشکیان: اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آنها پایین است / نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود

ظریف در میزگرد سیاست خارجی، پزشکیان را همراهی خواهد کرد

اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری امشب برگزار می‌شود

اینکه هرکس چه پوششی دارد به ما ربطی ندارد / عامل همه‌ی گرفتاری‌هایمان این است که فکر می‌کنند خودشان بر حقند و دیگران ناحق

نظر پزشکیان درباره مناظره اول

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)