کد خبر: ۵۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: در شهر کرمان، نمی‌توانیم زمین برای جوانی جمعیت واگذار کنیم (جمعیت کرمان بالای ۵۰۰ هزار نفر است) و زمین‌ها برای واجد شرایط جوانی جمعیت کرمان در شهرهای اطراف یا در شهر مورد درخواست پدر خانواده واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: در شهر کرمان، نمی‌توانیم زمین برای جوانی جمعیت واگذار کنیم (جمعیت کرمان بالای ۵۰۰ هزار نفر است) و زمین‌ها برای واجد شرایط جوانی جمعیت کرمان در شهرهای اطراف یا در شهر مورد درخواست پدر خانواده واگذار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضا حافظی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۶۵ شهر در شمال استان کرمان وجود دارد، اظهارداشت: پراکنش و تخصیص زمین را در برخی از شهرها فراتر از نیاز داریم و به غیر از کرمان، مابقی شهرها مشکل زمین ندارند.

وی افزود: سهم شمال استان حدود ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ نفر بود که تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ۷۷ هزار نفر آنها تایید نهایی شده‌اند.

«پیشنهاد الحاق ۱۴ هزار هکتار از اراضی شمال استان به شهرها در جهت تامین زمین داده که ۲۵۴۷ هکتار آن مصوب شده و تاکنون تامین زمین برای ۸۹ هزار واحد مسکونی انجام شده است.» این مطلب بخش دیگری از سخنان حافظی در این جلسه بود.

طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان، ۵۳ سایت نهضت ملی مسکن را در حال آماده‌سازی، در دست اقدام یا در حال اجرا داریم.

وی بیان کرد: تصمیم گرفته شد که در استان کرمان قطعه زمین به مردم واگذار شود و کمتر به سمت انبوه‌سازی برویم و با این اقدام مردم را در ساخت و ساز مشارکت می‌دهیم.

حافظی از تصویب افزایش تسهیلات بانکی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان در شورای عالی مسکن خبر داد و تصریح کرد: ساختمان ساخته شده داریم اما هنوز زیرساخت‌های آنها تکمیل نشده و برای تکمیل آن به ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و مقرر شد که صندوق ملی مسکن یک سوم این بودجه را تامین کند.

وی از پروژه بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام نیز سخن به میان آورد و تصریح کرد: طی دو ماه گذشته با هماهنگی که در سطح وزارتخانه انجام شد، مقرر شد اراضی این منطقه در تملک دولت قرار بگیرد و توسط دولت ساخته شود.

حافظی در واکنش به سخنانی در خصوص وجود قنات در زیر ساختمان‌های سایت بلدالامین گفت: طراحی سایت بلدالامین به گونه‌ای انجام شد که محل عبور قنات‌ها در زیر ساختمان‌ها نیست و قنات از معابر یا فضای سبز گذشته است.

طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، طی سه سال گذشته ۲۰۳۱ واحد مسکونی در استان به اتمام رسیده که در ۱۱۳۰ واحد آن در شهر سیرجان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رئیس اورژانس کرمان خبر داد: تداوم آلودگی‌ها تا چند روز آینده

آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس اعلام شد

تعهد می‌دهم گوش شنوایی برای صدای شما باشم / کسانی که به من رای دادند یا ندادند برای من برابر هستند

پیام رهبر انقلاب بعد از پیروزی پزشکیان: رئیس جمهور منتخب از ظرفیت‌های فراوان کشور بهره گیرد

شماره زیاد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در کرمان

معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجباری شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

با نوشیدن آب یخ چه اتفاقی در بدن ما می افتد؟

بزرگراه‌هاي درون شهري کرمان تحت نظارت گشت نامحسوس پليس راهور

شهرهای کرمان همچنان رکوردار گرما؛ دمای ریگان به 50 درجه رسید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)