کد خبر: ۵۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بسیاری از اراضی دارای اسناد دستی و عادی هستند که مربوط به قبل از سوم تیرماه ۱۴۰۳ هستند، دو سال فرصت دارند که نسبت به دریافت اسناد رسمی اقدام کنند و از تاریخ سوم تیرماه امسال به بعد، تنظیم اسناد عادی ممنوع است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بسیاری از اراضی دارای اسناد دستی و عادی هستند که مربوط به قبل از سوم تیرماه ۱۴۰۳ هستند، دو سال فرصت دارند که نسبت به دریافت اسناد رسمی اقدام کنند و از تاریخ سوم تیرماه امسال به بعد، تنظیم اسناد عادی ممنوع است.

به گزاش ایسنا، حسن بابایی در نشست شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور به مرز ۱۰۰ درصد رسیده، گفت: استان کرمان در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی اخیراً جهش خوبی داشته و بیش از ۵۵ درصد اراضی حدنگاری شده است.

وی اظهارداشت: قوه قضائیه در حمایت از تولید و تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام داده و امروز شاهد تثبیت مالکیت و صدور سند برای ۸۱۳ واحد در شهرک صنعتی استان کرمان هستیم.

وی بیان کرد: بعد از سفر ریاست قوه قضائیه به استان شاهد اتفاقات خوبی در دادگستری کرمان هستیم و قریب به ۱۱ هزار فقره سند در حوزه کشاورزی در ۹ ماه گذشته صادر شده است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به صدور ۴۴۵۸ فقره سند مسکن ملی و ۲۱۲ فقره سند برای موقوفات اظهار کرد: تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی افزود: استان کرمان در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در رده‌های پایانی جدول استان‌ها قرار داشت که اخیرا جهش خوبی داشته و بیش از ۵۵ درصد حدنگاری شده است.

بابایی ضمن اشاره به این مطلب که تاکنون شش جلسه برای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شده، تاکید کرد: با اجرای این قانون، آن دسته از اسناد عادی که از سوم تیرماه صادر می‌شود، قابل استناد نخواهد بود.

وی بیان کرد: البته بسیاری از اراضی دارای اسناد دستی و عادی هستند که مربوط به قبل از سوم تیرماه ۱۴۰۳ هستند، دو سال فرصت دارند که نسبت به دریافت اسناد رسمی اقدام کنند و از تاریخ سوم تیرماه امسال به بعد، تنظیم اسناد عادی ممنوع است.

وی افزود: در تنظیم اسناد عادی و قبل از اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موارد متعددی از فروش مال غیر صورت می‌گرفت که با اجرای این قانون از بروز این موضوعات جلوگیری می‌شود.

بابایی تاکید کرد: با اعتباربخشی به اسناد رسمی، کاهش قابل توجهی را در تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با موضوع اراضی خواهیم داشت زیرا به محض تدوین پیش نویس معاملات املاک، موارد مربوطه به بانک اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال و تا زمان قطعی شدن معامله و یا فسخ آن، این موارد در این بانک باقی خواهد ماند.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تاکید بر اینکه سامانه برخط دسترسی اسناد رسمی به موقوفات در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمامی موارد مربوط به اراضی موقوفه در زمان تنظیم اسناد مالکیت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ایجاد اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان منوجان گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان این اداره اختصاص می‌دهیم تا به زودی عملیات اجرایی آغاز شود.

در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های ۱۰ ساله مسعود مسعودی نیا، در سمت مسئول کانون بسیج شهید لاجوردی ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی به عنوان مسئول جدید این کانون معرفی شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تلاش ما حل ناترازی‌ها و بی عدالتی‌هاست/ زیر بار زور نمی‌رویم/در مقابل قدرت باید قدرت داشته باشیم/نباید تصور کرد ما عقل کل هستیم و بقیه نمی‌فهمند/ حتما از جوانان، بانوان و مذاهب در مناصب دولتی استفاده می‌کنم

برخورداری 8 روستا در نرماشیر از آب آشامیدنی سالم

‌چرا باید در برنامه روزانه غذایی از غلات کامل استفاده کنیم

روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار

در بحث آسیب‌های اجتماعی در وضعیت نگران‌کننده‌ای هستیم

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان  

دادستان شهرستان بافت تاکید کرد: ورود افراد غیر بومی به منطقه خبر بافت فقط با مجوز سازمان محیط زیست

دستگیری قاتل 4 شهروند رودباری پس از 15 ماه

پاییزی گرم و کم‌بارش در راه است

گنبد آرامگاه شاه‌نعمت‌الله‌ولی مرمت می‌شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان  

ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا پایان شهریور ادامه دارد

برای بازگشت اتباع و جلوگیری از بازگشت آنها، برنامه‌هایی در دست اجرا داریم

فریدون کشیتی سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان شد

پیش بینی هواشناسی از بارش‌ باران و وزش باد در مناطقی از کرمان

استاندار کرمان: دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز در مدارس ثبت نشوند

این ویتامین ها سلامت کبد را تضمین می کنند

علائم کمبود ویتامین B در بدن چیست؟

فوت بيش از 60 راکب و ترک نشين موتورسيکلت در کرمان

انهدام باند سرقت احشام در قلعه گنج

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت جوی استان   (۱ نظر)

نتایج انتخابات هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان کرمان اعلام شد   (۱ نظر)

یارانه برخی افراد به خاطر مشکل فنی بانک‌ها با تاخیر واریز می‌شود   (۱ نظر)