کد خبر: ۵۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
طوفان شدید همراه با بارش باران در روزهای اخیر موجب شد بخش زیادی از ثمر نخل‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و زحمت یک‌ساله نخلداران بر باد برود.

طوفان شدید همراه با بارش باران در روزهای اخیر موجب شد بخش زیادی از ثمر نخل‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و زحمت یک‌ساله نخلداران بر باد برود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای روستای حیدرآباد بخش اسماعیلی جیرفت در این خصوص گفت: محصول خرما در شهرستان‌های جنوب استان بر اثر طوفان و بارندگی بین ۳۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده و در مجموع حدود ۸۰ درصد کل محصول خرمای این منطقه از بین رفته است.

ناصر خواجه حیدری اظهارداشت: عمده کار مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است که متاسفانه امسال خسارت سنگینی به کشاورزان وارد شد .

وی افزود: سطح زیرکشت نخیلات در روستای حیدرآباد بالای ۵۰ هکتار است که بیش از ۶۰ درصد به نخلداران خسارت وارد شده است.

رئیس شورای حیدر آباد اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی از رقم‌های خرما دیرتر می‌رسند و همچنین نیروی کار مختص برداشت خرما به‌راحتی فراهم نمی‌شود، محصول برداشت نشده بود و بارش هفته گذشته و طوفان خسارت زیادی به بار آورد.

وی با بیان این که وضعیت بیمه محصولات برای کشاورزان جذابیت ندارد، افزود: میزان حق بیمه و پرداختی خسارت بسیار کم است و جوابگوی خسارت کشاورز نیست که امیدواریم صندوق بیمه با در نظر گرفتن محصول و زحمت آن تصمیم درستی بگیرند تا ما حداقل حق کارگر را بتوانیم پرداخت کنیم.

رئیس شورای روستای حیدرآباد یادآور شد: خسارت پرداختی بیمه جوابگوی ضرر کشاورز نخواهد بود بنابراین پیگیر هستیم که از طریق مدیریت بحران استان، کشور و وزارتخانه کمک تاثیرگذاری صورت گیرد.

وی بیان کرد: در این منطقه افراد نیازمندی هستند که با برداشت همین محصول خرما خرج یک ساله خود را تامین می‌کردند اما اکنون همین را نیز از دست داده‌اند و امیدواریم مسئولان امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز میزان خسارت ناپایداری‌های جوی هفته گذشته به محصول خرمای منطقه را بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.

احمد احمدپور با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بوده، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد محصول خرمای جیرفت از بین رفته و ۲۳ هزار میلیارد ریال خسارت به این محصول وارد شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پایان تلخ یک جست‌وجو؛ پیکر دختربچه سه و نیم ساله ریگانی پیدا شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

ارزش غذایی کدام نان‌ها بیشتر است؟

روند کاهشی دما از اوایل هفته آینده در کرمان

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به کرمان می‌آیند

انتقام جویی اینترنتی از نامزد سابق با انتشار تصاویر خصوصی

وضعیت قیمت و معاملات در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی

هشدار دامپزشکی کرمان در خصوص بیماری آنتروتوکسمی

مرگ راننده گریدر در معدن مجتمع مس سرچشمه و بازداشت سه مسئول

افزایش دو و نیم برابری تعداد تماشاگران سینما در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت جوی استان   (۱ نظر)

نتایج انتخابات هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان کرمان اعلام شد   (۱ نظر)

یارانه برخی افراد به خاطر مشکل فنی بانک‌ها با تاخیر واریز می‌شود   (۱ نظر)