کد خبر: ۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
* در حالی جلسه به دقایق پایانی خود نزدیک می شد که هنوز بسیاری از خبرنگاران سوالات خود را از استاندار مطرح نکرده بودند. جلسه در دقایقی گذشته از ساعت 10 صبح، به پایان رسید اما همچنان نارضایتی خبرنگاران از جلسه امروز ادامه داشت.


دومین نشست خبری "علیرضا رزم حسینی" پس از تصدی پست استانداری کرمان امروز صبح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، دومین نشست خبری علیرضا رزم حسینی پس از گذشت یک سال از معارفه اش به عنوان استاندار کرمان در حالی برگزار شد که جمع کثیری از خبرنگاران شهرستانی نیز علاوه بر خبرنگاران مقیم برای حضور در این جلسه، خود را به مرکز استان و سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان رسانده بودند.

* جلسه در حالی در دقایق اولیه از ساعت 8 صبح با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد که جمع همراه استاندار که بخش اعظمی از مدیران کل استانداری، مشاوران استاندار و مدیران کل دستگاه ها را تشکیل می دادند به دلیل ازدحام جمعیت، مجبور به نشستن در جایگاه خبرنگاران و کریدور میانی سالن کرده بودند.

* برای هر شرکت کننده که درخواست سوال از استاندار را داشت، برگه ای برای ذکر مشخصات در نظر گرفته شده بود که در میانه های جلسه جمع آوری شدند. علیرغم ساز و کار پیش بینی شده در پرسش خبرنگاران و پاسخ استاندار، از روش صفی (یک مرد و یک زن) برای انجام پرسش ها استفاده گردید. با آنکه وقت جلسه حدود 2 ساعت تعیین شده بود اما عملا شیوه اجرایی، موجبات نارضایتی بسیاری از خبرنگاران را فراهم آورد.

* در ابتدا احمدی افزادی مدیرکل اداره روابط عمومی و بین الملل استانداری کرمان ضمن خیر مقدم به همه خبرنگاران و تقدیر از جامعه رسانه ای کرمان به دلیل پوشش صحیح و همیشگی اخبار استاندار گفت: در بحث پوشش خبری جلسات، سیاست استانداری بر مبنای اتاق شیشه ای بوده است یعنی سعی شده است از اغلب رسانه ها با توجه به سرعت انتشارشان دعوت گردد که در ابتدا خبرگزاری ها و سپس روزنامه ها و هفته نامه ها مورد توجه و دعوت قرار گرفته اند.

* سپس در حدود ساعت 8 و 17 دقیقه، استاندار کرمان به ایراد سخنانی در خصوص عملکرد خود و مجموعه مدیران تحت مدیریتش پرداخت که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید. وی در سخنان خود به مسائل مختلف ایران و استان همچون تورم، بحث ایران هراسی، مذاکرات هسته ای، طرح جامع سلامت، اقتصاد و سرمایه گذاری، سیاست خارجی و داخلی و نیز حوزه گردشگری پرداخت. وی سپس از همه سیاسیون استان به ویژه احزاب اصلاح طلب و اصولگرا، ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در کرمان و همچنین اراد تاثیرگذاری همچون آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و سایر ائمه جمعه و جماعات قدردانی و تشکر کرد. وی در ادامه به ارائه گزارش کوتاه از عملکرد خود در یک سال گذشته با محوریت ساماندهی بحران آب، اجرای اقتصاد مقاومتی، مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و ورزشی، نبود اختیارات فراگیر برای استانداران، حاشیه نشینی، حوزه گردشگری، طرح های عمرانی و سازندگی در استان، ایجاد اشتغال از طریق احیای کارخانجات نیمه فعال، بحث فرهنگ و نیز انتصابات در حوزه فرمانداران و مدیران کل پرداخت.


* پس از سخنان رزم حسینی، نوبت به خبرنگاران رسید تا به پرسش سوالات خود از استاندار بپردازند. شیوه ناصحیح در نوبت دهی به خبرنگاران موجب نارضایتی و برای دقایقی ایجاد همهمه در جلسه شد. در ادامه جلسه جمعی از خبرنگاران شهرستانی به این روند اعتراض و درخواست داشتند تا حداقل به آنان که از مسافت های دورتر خود را به کرمان رسانده اند وقت بیشتری داده شود و همچنین از برگزاری جلسات این چنینی در ساعات اولیه صبح پرهیز نمایند. مشکلات عدیده و بی نظمی در پرسش سوالات باعث این شد که برخی از خبرنگاران به نشانه اعتراض، نشست خبری را ترک نمایند. برخی از خبرنگاران همچنین از فرصت ویژه ای که به برخی از رسانه ها که از آنان به عنوان "رسانه های نورچشمی" یاد می کردند داده شده بود، گله مند بودند.
 
* استاندار:رسانه نور چشمی نداریم/شیوه نامه پاسخگویی مدیران به رسانه ها تنظیم خواهد شد/در انتصاب هیچ مدیری ملاحظات شخصی نداشته ام/چنانچه عضوی از شوراهای شهر تخلف کند با جدیت رسیدگی خواهد شد/در واقعیت دخالتی از سوی نمایندگان محترم مجلس در تصمیم گیری ها وجود ندارد/منتظر معرفی سه گزینه به عنوان مشاور رسانه ای از سوی خود شما هستم
در بین سوالات پرسیده شده که اغلب به مسائل اقتصادی استان می پرداخت، سوالاتی نیز از جنس انتقاد به چشم می خورد. تیترهای بالا عمده جواب های استاندار کرمان به این سوالاتی که با انتقاد نیز همراه می شد، بود.
 
* در حالی جلسه به دقایق پایانی خود نزدیک می شد که هنوز بسیاری از خبرنگاران سوالات خود را از استاندار مطرح نکرده بودند. جلسه در دقایقی گذشته از ساعت 10 صبح، به پایان رسید اما همچنان نارضایتی خبرنگاران از جلسه امروز ادامه داشت.
 
* به گزارش ایسنا بحث دانشگاه و دانشگاهیان جزء مباحثی بود که نه در سخنان استاندار کرمان و نه در سوالات خبرنگاران، محلی از اعراب نداشت. با آنکه به خبرنگار خبرگزاری ایسنا، به عنوان رسانه نماینده دانشجویان و دانشگاهیان فرصت پرسش سوال موردنظر خود داده نشد اما بجاست که پرسش موردنظر را در این گزارش مطرح کنیم:
 
* از استاندار محترم تنها یک سوال داریم: در جلسه دوشنبه مورخ 17 آذر 93 گفته بودید که دانشگاه با توسعه و پیشرفت قهر است. در گفت و گوی خبری که هفته گذشته پیرامون مسائل آب در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، مسوول گروه آب دانشگاه باهنر اذعان داشت که از دانشگاه و دانشگاهیان برای حضور در جلسات بررسی و تصمیم گیری در خصوص بحران آب دعوت به عمل نیامده است. حال با توجه به این توضیحات، نقطه نظر شما در خصوص قهر دانشگاهیان با مسائل استان چیست؟ عموما دلیل قهر دانشگاه با روند توسعه ای استان را در چه می بینید؟
 
برچسب ها: استاندار کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

استاندار کرمان خطاب به مدیران: نگذارید خللی در امور ایجاد شود، ادارات نباید تعطیل شوند

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)